סגור
כנס נדלן 2024 -ד"ר שרון אפריל
(צילום: גו לייב שידורים)

"רוב הרשויות המקומיות לא יודעות בדיוק מי התושבים שלהן - בגלל חוסר בכלים דיגיטליים"

ד"ר שרון אפריל, מנהלת יחידת הדיגיטל בשלטון המקומי, מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד הפנים, אמרה את הדברים בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות ו-BDO. לדבריה:  "הדור הצעיר רוצה וצריך לצרוך שירותים בצורה דיגיטלית"

"הקורונה עשתה טוב לתחום הדיגיטציה ברשויות המקומיות, כי היא הבהירה שהשלטון המקומי נמצא רחוק מהשלטון המרכזי עם פערים גדולים, כמו גם פערים בין רשויות חזקות לרשויות חלשות. יש מלא חסמים ופערים, עד כדי כך שרוב הרשויות המקומיות ב-7 באוקוטובר לא ידעו בדיוק מי התושבים שלהן, כי לא היו להן הכלים הדיגיטליים".
כך אמרה ד"ר שרון אפריל, מנהלת יחידת הדיגיטל בשלטון המקומי, מערך הדיגיטל הלאומי ומשרד הפנים, בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות ו-BDO.
ד"ר אפריל הרצתה על "דיגיטציה ככלי להתמודדות עם אתגרים עירוניים מורכבים", ועסקה בשאלה כיצד רשויות מקומיות יכולות לתת שירותים דיגטיליים לתושבים שלהן ולעסקים המקומיים, וכיצד לייצר גשר טוב יותר בין השלטון המקומי למרכזי.
"לקחת טופס ולהעלות אותו לאינטרנט - זה לא דיגיטציה", היא אמרה. "לעשות טרנספורמציה דיגיטלית זה לבצע תהליך אסטרטגי שבו ארגונים משלבים טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות בכל היבטי הפעילות שלהם, במטרה לשנות את אופן העבודה, לפתח מוצרים ושירותים חדשים, לשפר את היעילות, לחזק את התחרותיות וליצור ערך מוסף ללקוחות או לתושבים".
לדבריה, "מערך הדיגיטל הלאומי מיפה 12 עקרונות לשירות דיגיטלי טוב. הוא חייב להיות מותאם אישית, להיות בשביל כולם, מקצה לקצה בלי לצאת באמצע למלא איזה טופס, זה צריך להיות קל, באפס מאמץ, חייב להיות מוגן ובטוח כך שהפרטים שמורים, צריך להיות יזום ואקטיבי כמו לקבל התראה כשצריך למשל לרשום ילד לצהרון, צריך עבודה בצוות רב תחומי, התהליך חייב להיות זריז וגמיש, צריך עידוד של השימוש בדיגיטל למרות הקושי בשינוי, חשובה השמירה על אחידות ושפה רציפה, צריכה להיות מדידת ביצועים כדי לבדוק אם הצלחנו, וחשובה הפתיחות והשקיפות".
לדברי ד"ר אפריל, "הדור הצעיר רוצה וצריך לצרוך שירותים בצורה דיגיטלית - וזה יהפוך את השירות מפרונטלי לדיגיטלי. בנוסף, יש לתושבים שלנו המון ידע, ואפשר לשאול לדעתם. למשל איזה עסקים חסרים לכם ליד הבית. בנוסף, כשמשתפים אותם זה יוצר פחות התנגדויות בהמשך".