ועידת האנרגיהמייסד סטורדוט: "בתוך כמה שנים נוכל להטעין רכב חשמלי בשלוש דקות"
ועידת האנרגיה
מייסד סטורדוט: "בתוך כמה שנים נוכל להטעין רכב חשמלי בשלוש דקות"
ד"ר דורון מאירסדורף, מייסד משותף ומנכ"ל סטורדוט, שפיתחה טכנולוגיה לטעינה מהירה של סוללות ליתיום איון לרכב חשמלי וכלי תחבורה נוספים, אמר בוועידת האנרגיה של כלכליסט: "מדובר במהפכה מטורפת. בשנת 2025 צפוי ביקוש של 100 מיליארד דולר לסוללות שיוכלו להיטען מהר"
"סטורדוט (StoreDot) הוקמה לפני עשור לאחר מחקר שלי באוניברסיטת תל אביב, יש לה 120 עובדים והושקעו בה כ-130 מיליון דולר על ידי מספר משקיעים, יש לנו 35 דוקטורים שעובדים בפועל על יצירת מהפכה בעולם הסוללות כדי לאפשר למכונית החשמלית להיטען מהר".
כך ציין ד"ר דורון מאירסדורף, מייסד משותף ומנכ"ל סטורדוט, החברה שפיתחה טכנולוגיה לטעינה מהירה של סוללות ליתיום איון, שמתאימה בין היתר למכוניות חשמליות, רחפנים, קורקינטים חשמליים, אופנועים, כלי עבודה ועוד.
בין משקיעי החברה נמנות דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ וסמסונג הקוריאנית. לדברי מאירסדורף: "פעם לטעון סוללה תוך דקות היה בלתי אפשרי. בעתיד הלא רחוק נוכל לטעון רכב תוך דקות ספורות. בשנת 2024 עד 2025 יהיה אפשר לנסוע לאילת בראש שקט, אבל הרבה דברים צריכים להתרחש כדי שיהיה אפשר לטעון מהר, למשל עמדות טעינה חזקות".
לדבריו, "טסלה היא הראשונה שהבינה שרכב הוא סוללה ותוכנה. מה שגאוני בטסלה שהם הראשונים שהבינו שצריך להיות יצרן הסוללות, ואז אין מתווכים בדרך. בטווח הרחוק אפשר לומר שהעלויות יתאזנו".
לדברי מאירסדורף: "אין עוד רכב מלא שעובד עם סוללה שלנו אבל יש כל מיני מודולים, מארזים, לדוגמה עשינו זאת עם קטנוע שנטען תוך חמש דקות, אך אנו עובדים על רכב שיטען תוך חמש דקות. אני כן יכול לומר שמרצדס תהיה אחת השחקניות הראשונות. עם זאת בל נשכח את התלות בתחנת הטעינה, כי ללא תחנת טעינה לא ניתן למנף את נושא הטעינה המהירה. בפועל, כימיית הסוללה משתנה, רוב הסוללות הן מבוססות גרפיטי ואנו מחליפים את הגרפיט בסיליקון", מסביר מאירסדורף.
לדבריו: "מדובר במהפכה מטורפת, בשנת 2025 מדובר בביקוש של 100 מיליארד דולר לסוללות שיוכלו להיטען מהר. לכן פחות חשוב כעת להשקיע למשל באופנועים - בפועל הרכב הוא רכב, זה אותו מחיר של רכב אבל הוא יטען תוך דקות. בפועל שנת 2024 היא יעד מבחינתנו ואז נוכל לטעון את הרכב החשמלי מהר".