סגור
עמי גל
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס AI
"הטיפול בבריאות באמצעות AI יתקדם אם נוכל להסיר מגבלות של חסימות מידע"

עמי גל, מייסד-שותף ומנכ"ל SQream אמר את הדברים בכנס AI של כלכליסט. לדבריו: "הסיבה שאין לנו פתרון לסרטן הוא שאין מספיק מידע, וגם בגלל רגולציה, איסור על שיתוף מידע בין מדינות. אם יש מספיק מידע על מה אתה רוצה, ניתן לייצר פתרונות". והוסיף: "פרטיות היא דבר חשוב"

לאן מועדות פניו של תחום ה AI וכיצד הוא משפיע על חיינו? על שאלות אלה ענה עמי גל, מייסד- שותף SQream בכנס AI של כלכליסט. SQREAM הוקמה בשלהי 2010 על ידי גל, רזי שושני וקוסטיה וורקין. החברה מתמחה כיום בעיבוד מידע ואלגוריתמים של בינה מלאכותית בצורה ישירה על כרטיסים גראפיים.
ספר לנו על החברה.
גל: "AI ומידע וגם GPU הם תחומים שעוברים צונאמי. אנשים מבינים את ערכו של AI אבל הגביע הקדוש הוא התובנות. אנו רואים בשוק 'מפעלי AI' שמייצרים תובנות לארגונים - וזה בנוי כמובן ממידע ואלגוריתמים וזהו תחומנו. אנו חלק מהתשתית של אפליקציות רבות שבנויות על מידע ועל AI".
אנו שומעים כל הזמן על AI. מהן הדרכים שניתן להשתמש בו?
גל: "יש דוגמאות רבות. לדוגמה יש לנו לקוח די מוכר, סמסונג, שמייצר מידע רב. כשהם מייצרים מסכים לסמארטפונים לדוגמה, המוצרים החדשים כוללים דפקטים רבים והם מחפשים לייעל את המוצר. כל מה שהם צריכים הוא לשאול לדוגמה שאלה, מה מייצר מסך טוב? והם מקבלים תשובות מדויקות על עיבוד מידע שמתקבלות באמצעות התוכנה שלנו. כך הם יכולים להתייעל בתהליכי הייצור שלהם בצורה מאוד משמעותית. עוד דוגמה היא למשל בנקים וחברות אשראי, הם צריכים להחליט בשבריר שניה על עסקאות, האם הן כשרות וחוקיות. זה לוקח שבריר שניה והם צריכים כמובן לעבוד על זה שעות על שעות על האלגוריתמים, אנו עושים זאת במהירות גבוהה".
מהם הסקטורים הנוספים שניתן לחדור אליהם עם AI?
גל: "אחד התחומים שנכנסו לתחום הזה הכי מוקדם היה תחום הבריאות. ניתן ליצור למשל תרופה חדשה בעלות של מיליארד דולר, אבל אפשר לקצר את התהליך באמצעות AI. אלה סקטורים שהחלו לעבוד עם אלגוריתמים לפני עשור והיום הם רואים את הפירות, תכנון תרופות, טיפול יותר טוב לפציינטים. וזה גם משפר את החברה האנושית. גם תחום התחבורה חשוב. למשל בזמן הקורונה המפעילים הפעילו מודלים על מה יקרה האם תחבורה ציבורית תחזור בזמן הקורונה. אלה חישובים שבוצעו ותרמו לאנושות.
"הסיבה שאין לנו פתרון לסרטן הוא שאין מספיק מידע, וגם בגלל רגולציה, איסור על שיתוף מידע בין מדינות. אם יש מספיק מידע על מה אתה רוצה, ניתן לייצר פתרונות במצבים ספציפיים, אבל לדעתי זה יקרה. כבר כיום רואים אנשים שמקבלים הודעה מביטוחי הבריאות שמודיעה להם שעליהם להיבדק לפני סרטן תוך כמה שנים. זו מהפכה ובעבר זה לא היה".
"פרטיות היא עניין חשוב. צריך לבצע אבחנה בין בריאות ציבורית ובין פרטיות. הטיפול בבריאות יתקדם אם נוכל להסיר מגבלות של חסימות מידע, ואנו נראה השפעה על איכות הסביבה באמצעות שימוש בביג דאטה".
תחום ה"דיפנס טק", כלומר טכנולוגיית הגנה פורח מהמלחמה. האם זה תחום שיצליח?
"אנו רואים דברים שמבוססים על מיחשוב. בתחומי ההגנה אנו רואים פיתוחי דרכים להגן ולתקוף אבל זה תחום שרק חלקו הקטן מורכב מאלגוריתמים. ייתכן שבעתיד התחום ישתנה. זה דבר גדול שנמצא בדרכו אלינו".