ועידת הגיימינג"יכולת התגובה המהירה במובייל קשורה לדנ"א של חברה"
ועידת הגיימינג
"יכולת התגובה המהירה במובייל קשורה לדנ"א של חברה"
שגיא שליסר, מייסד ומנכ"ל Crazylabs, סיפר בוועידת הגיימינג 2021 של כלכליסט על תהליך ההתפתחות של החברה וציין: "ב-2020 סיימנו מקום שלישי בטבלת ההורדות העולמית אחרי שייצרנו מיליארד הורדות עם הרבה משחקים שהגיעו למקום הראשון"
"בתעשיית המובייל, הקצב כל כך מהיר והשינויים מגיעים מכל כך הרבה מקומות, שהיכולת להגיב קשורה לדנ"א שאתה בונה בחברה. אם אתה יוצר DNA של חברה שמחפשת את הדבר הבא, בניית משהו נכון, ואז לא משנה איפה התחלת, תמיד תוכל לנווט למקומות שאתה רוצה להגיע אליהם" – כך אמר שגיא שליסר, מייסד ומנכ"ל Crazylabs, בוועידת הגיימינג 2021 של כלכליסט.
שליסר סיפר על על ההיסטוריה וההתפתחות של CrazyLabs: "כשיצא האייפון אמרנו, 'מעניין'. וככה גם כשאנדוראיד יצאה. ואז יצא האייפד והחלטנו שזה אירוע מספיק מעניין, שיהיה עכשיו שינוי בעולם הילדים. המרנו שהאייפד יהיה דבר גדול, הקמנו את החברה תחת השם TabTale ואמרנו שנעשה ספרים דיגיטליים לילדים, כי זה יהיה שוק ענק.
"היו שנים שבהן האייפד עשה טוב ושלטנו בתחום. בסוף 2010 הוצאנו ספר אינטראקטיבי ראשון, והמשכנו גם למשחקי ילדים והכל נראה טוב. אבל אז הגודל של הטלפונים גדל והיתרון של האייפד ירד. ואם מדברים על חוויית שימוש, משתמשים במובייל משתנים כל כך מהר. הילדים של 2012 ו-2013 שקיבלו אייפד היו צעירים ושחקו במשחקי ילדים, אבל מהר מאוד רצו להוריד משחק כלשהו ולא היה להם אכפת אם זה משחק ילדים או כזה שלא מכוון ספציפית אליהם. השוק הזה התחיל לרדת והיה צריך להחליט מה עושים, כי היינו חברה שבנתה את עצמה לעולם הילדים, אבל פתאום העולם הזה לא היה ממש מעניין.
"אז הגיעו משחק הייפר-קז'ואל. היו כבר מיליארד אנשים עם מכשיר גיימינג בכיס, אבל שלא היו גיימרים שרוצים לשחק שעתיים כל יום במשחק שמחייב לשעבד את עצמם למשחק. ב-2014,כדי להפיל את האסימון, יצא המשחק הייפר-קז'ואל הראשון, שבנה קטגוריה, Flappy Bird. אלו משחקים סופר פשוטים וקלים שאפשר לשחק בהם מתי שרוצים. הם הצליחו אחד אחרי השני, והיום הם 31% מהשוק.
"סביב השינוי הזה נאלצנו לבוא ולהגיד, החברה שנולדה למשחקי ילדים כבר לא כל כך מעניינת, אבל יש בה אנשים שאוהבים גיימיניג ומובייל. צריך היה לעשות שינוי כדי להגיב למה שצומח בשוק. ב-2014 השקנו את Crazylabs כתת-מותג קטן וזניח. זה נראה מעניין, הוצאנו כל מיני משחקים, חלקם הצליחו יותר וחלקים לא, וזה היה ניסוי אחד שעשינו.
"רק בסוף 2016, אחרי שעשינו הרבה ניסויים והשוק התפתח נכנסנו לזה באופן שיטתי. המשחק הראשון המצליח מאוד שהוצאנו ב-2017 היה Run Sausage Run והוא עדיין חי באפסטור ומייצר מיליונים בהורדות. מלהיות מאוד חזקים בעולם הילדים, עשינו פיבוט למשחקים שלא מיועדים רק לילדים. ב-2020 סיימנו מקום שלישי בטבלת ההורדות העולמית אחרי שייצרנו מיליארד הורדות עם הרבה משחקים שהגיעו למקום הראשון".