סגור
ועידת הגיימינג של ישראל 2024 - שובל נחום
(צילום: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"50% מהשחקנים שלנו משחקים איתנו באופן יומי יותר מ-5 שנים"

שובל נחום, מנהל חוויית משתמש בפלייטיקה, חשף בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה את סוד ההצלחה של החברה. שני עדיאל, מנהלת שיווק בכירה בפלייטיקה: "אנחנו יודעים להוציא את המשחק מהמובייל לעולם הלא מקוון"

"אנחנו משחקים בממוצע 4 שעות בשבוע, וב-2023 ההכנסות של תעשיית הגיימינג עמדו על 196 מיליארד דולר, גבוה יותר מההכנסות של תעשיות הסטרימינג והקולנוע. הגיימינג הוא שחקן מרכזי בתעשיית הבידור" – כך אמר שובל נחום, מנהל חוויית משתמש בפלייטיקה, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה שנערכת היום (ב') בתל אביב.
"תעשיית הגיימינג משתנה ומציבה אתגרים חדשים", הוסיף נחום. "בכל פעם שפותחים את הטלפון, עשרות אפליקציות מנסות למשוך אותנו פנימה. איך שורדים בג'ונגל הזה לאורך זמן, איך משמרים שחקנים וממשיכים לצמוח? 50% מהשחקנים של פלייטיקה משחקים איתנו באופן יומי יותר מ-5 שנים. כמה משחקים על המכשיר שלכם פתחתם יום-יום במשך חמש שנים? זה לא מובן מאליו".
"איך אנחנו עושים את זה? ראשית, יצירת קשר אישי ובלתי אמצעי עם השחקנים: אנחנו משקיעים בהבנת הרצונות והצרכים שלהם, יודעים מה האירועים החשובים והתחביבים שלהם, השיחה אתם עוסקת לא במשחק אלא בהם.
"לא פחות חשוב זה החיבור בין השחקנים לבין עצמם: אחד הצעדים הראשונים שאנחנו עושים בכל משחק הוא הקמה של קהילת פייסבוק שמשמשת כמדורת שבט בעבור השחקנים. שם הם יכולים להתרברב בהישגים, לשאול שאלות, להכיר חברים חדשים וגם להוציא קיטור ולקטר על המשחק כשצריך. כל בוקר אנחנו מפרסמים מאמר על הטרנדים הכי חמים במשחק, כדי להבין מה עובד, מה לא עובד ולמה. לא פעם תפסנו תקלות רק מהקהילה הזו. וכמובן שכל פיצ'ר חזק עובר דרך השחקנים, והמשוב שלהם נלקח בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות".
"ב-2023 ערכנו טקס פרסים לשחקנים שלנו", סיפר נחום. "בחרנו שישה שחקנים עם סיפור אישי מרגש, והזמנו אותם לטקס בנוכחות מאות שחקנים אחרים. כל אחד עלה לבמה וקיבל גביע אישי מאחד מאנשי הצוות שלנו. היו מעל 250 אלף צפיות בטקס. זו היתה הצלחה אדירה".
שני עדיאל, מנהלת שיווק בכירה בפלייטיקה, הוסיפה: "למה המשחקים כל כך משמעותיים לגיימרים שלנו? אנחנו מקשיבים ומשנים את גישות השיווק ויודעים להוציא את המשחק מהמובייל לעולם הלא מקוון. חשוב לנו להבין את השחקנים ואנחנו משתפים אותם בקבלת ההחלטות. שומעים מה דעתם, מה הם אוהבים ומה לא עובד מבחינתם. אנחנו יוצרים אמון ותחושת שותפות לכל אורך הדרך. במשחק בישול, שאלנו את השחקניות מה הן רוצות שיהיה בתוך המשחק, שילבנו מתכונים משפחתיים שהן שלחו אלינו ובזה הן שיחקו".
ועידת הגיימינג של ישראל 2024 - שני עדיאל
(צילום: סיני דוד)
"בשיווק, חושבים לרוב על גיוס שחקנים או לקוחות חדשים", הוסיפה עדיאל. "בפלייטיקה, המשימה שלנו היא גם שחקנים קיימים ושחקנים נוטשים. אנחנו פועלים להגדיל את המעורבות של מי שמשחק, ולהחזיר את מי שנטשו. עשינו קמפיין מקומי בגרמניה עם דרו ברימור. לקחנו אותה ודובבנו אותה, וראינו שהקמפיין עורר עניין מטורף גם בקרב שחקנים קיימים ונוטשים בגרמניה, הרבה יותר מאשר בקרב חדשים. אנחנו עושים גם שיתופי פעולה עם מותגים אחרים, כמו פרינגלס. אם מביאים קניין רוחני חזק מחיי היומיום של השחקנים ומייצרים חוויה חזקה ורלוונטית - מפצחים כל מדד של גיוס והחזרת שחקנים".
עדיאל הסבירה: "אנחנו רגילים שמשחקי מובייל נשארים במובייל. אבל במשחק בשם בינגו בליץ לקחנו את המשחק החוצה. אנחנו עושים מסיבות בינגו בעיר של הגיימרים. שחקן שהיה בערב בינגו כזה נשאר אתנו תמיד, מכיר ומביא חברים מהמשחק. אנחנו מתסכלים על מעורבות, קהילה, שיח - מדדים שעוזרים לנו להבין את התמונה המלאה של המוצר. אנחנו מאמינים שהחיבור הרגשי למשחק משמעותי מאוד, שאם יש קשר רגשי השחקנים אתנו, וזו הדרך שלנו לשרוד בג'ונגל הגיימינג".