כנס מקומי.קוםמנכ"ל HEXA: "עתיד האיקומרס יהיה תלת ממדי"
כנס מקומי.קום
מנכ"ל HEXA: "עתיד האיקומרס יהיה תלת ממדי"
יחיאל אטיאס אמר בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל כי "דו-ממד מאבד נתח שוק, והקהל הצעיר קונה יותר ויותר בסביבות תלת-ממדיות". לדבריו, "המטרה שלנו ב-HEXA היא לעזור לעסקים להיות מוכנים לעולם שכזה ולייצר תאומים דיגיטליים של המוצרים שלהם"
"דו-ממד מאבד נתח שוק, והקהל הצעיר קונה יותר ויותר בסביבות תלת-ממדיות" - כך אמר מנכ"ל HEXA יחיאל אטיאס בכנס מקומי.קום של כלכליסט וגוגל שהתקיים היום (ב').
"בשבוע שעבר ישבתי עם ג'פרי קצנברג, מנכ"ל דרימוורקס ומי שאחראי על יצירות מופת כמו מלך האריות", אמר אטיאס בפתח דבריו. "דיברנו על הווה והנוף הטכנולוגי שלא מפסיק להשתנות בקצב מהיר מאי פעם, אך בעיקר דיברנו על העתיד, ולמה הוא הולך להיות ברובו תלת ממדי. שותף שלו, סטיבן שפילברג, הוא אחד האנשים שהכי התקרבו לתשובה של איך ייראה העתיד בסרט עתידני בו כולנו מבלים את רוב היום בתוך מציאות מדומה, שזה לא מאוד שונה מהאופן שבה ילדינו מבלים את יומם בנייד או בטאבלט".
לדבריו, "המטרה שלנו ב-HEXA היא לעזור לעסקים להיות מוכנים לעולם שכזה ולייצר תאומים דיגיטליים של המוצרים שלהם. אותו תאום או מודל תלת-ממדי של המוצר הפיזי משמש חברות בעולם בין היתר להקטנת החזרות, הגדלת מכירות וצמצום הוצאות".
אטיאס מתאר מציאות שונה מאוד מהמציאות הנוכחית: "ברגע שיש לחברה תאום דיגיטלי, אין ממש יותר צורך בדוגמנית כדי למכור מכנסיים או חולצה, כי ניתן להלביש את המודל התלת-ממדי ולחסוך את ההוצאות של יום הצילום, האיפור, האוכל, הסטודיו והנסיעות אליו.
"כיום ניתן להשתמש בקבצי הייצור או לצלם כמה תמונות פשוטות בנייד, ולהפוך אותך לתאום דיגיטלי ומשם לתמונות באיכות של סטודיו. באמצעות אותם קבצים, ניתן גם לספק חוויה של מציאות רבודה ולהכניס את הספות שאתם מוכרים לחברים של הקונים שלכם, לפרסם בתלת-ממד באמצעות פורמטים מתקדמים בטיקטוק, אינסטגרם, גוגל ועוד מגוון רחב של שימושים וירטואליים שיעזרו לעסק שלכם".
לדברי אטיאס, חוויית הקניות באמאזון היא האירוע שהכי משפיע על חווית הקניות בישראל: "העולם היום הוא גלובלי יותר מתמיד, ולכן המשתמשים הישראלים נחשפים לכל התוכן בכל העולם וזה משנה את אופן המחשבה והציפייה שלהם, גם מהאתרים המקומיים. אם אני רגיל למדוד באופן וירטואלי משקפיים באמאזון, לא אקח את הסיכון בקנייה מאתר מקומי שלא מאפשר לי לעשות זאת. אם אני רגיל לשים את המקרר במטבח באמצעות מציאות רבודה כדי לוודא שהוא נכנס לחלל ומתאים לי עיצובית, לא אקנה באתר שמספק לי רק תמונות".
"ברמת המשתמש הבודד, ברגע שיש לי יכולת לייצר מידע ויזואלי מאותו תאום דיגיטלי, כמו תמונות וסרטונים, בנוסף לחוויות מתקדמות כמו הלבשה וירטואלית ומציאות רבודה, היכולת שלי כעסק לתת חוויה ויזואלית מותאמת אישית לכל מי שנכנס לחנות או לאתר שלי הופכת להיות נגישה גם מבחינת עלות, וגם מבחינה טכנולוגית. זו המגמה שאנו רואים בעולם היום בכל הפלטפורמות הגדולות שאנו עובדים איתן, במיוחד לאור הקושי לפרסם בשל מגבלות הפרטיות הנוקשות שנכנסו לתוקף לאחרונה", סיכם אטיאס.