כנס E-commerce 360 "חברות מאבדות עד 1.5% מההכנסות בגלל הונאות"
כנס E-commerce 360
"חברות מאבדות עד 1.5% מההכנסות בגלל הונאות"
כך אמר איתי לוי, מייסד משותף ומנכ"ל Identiq, בפאנל בכנס E-commerce 360 של "כלכליסט" בשיתוף פסגות. בפאנל השתתפו ליאור סיימון, שותפה מנהלת ב-Cyberstarts, ורון עצמון, מייסד AU10TIX; לדברי עצמון: "בשנה וחצי האחרונות מצאנו הונאות בשווי חצי מיליארד דולר, הרבה מניו זילנד"
"חברות מאבדות בין 0.5% ל-1.5% מההכנסות בגלל הונאות, ומאבדות הרבה יותר בהכנסות אפשריות בגלל לקוחות שפספסו בגלל כל מיני צעדים שהוסיפו בדרך לרכישה, כדי לאמת זהות של משתמשים".
כך אמר איתי לוי, מייסד משותף ומנכ"ל Identiq, בכנס E-commerce 360 של "כלכליסט" בשיתוף פסגות, שנערך היום ב-Expo TLV.
לוי, שדיבר בפאנל בהנחיית כתב "כלכליסט", מאיר אורבך, הסביר איך החברה שלו מסייעת לחברות להתמודד עם בעיה זו.
"אנחנו עוזרים לחברות לשתף פעולה אחת עם השנייה", הוא אמר. "איך אני יודע שאני יכול לסמוך על לקוח? פעם אם היית חדש בעיר ורצית שיסמכו עלייך היית מביא אנשים שיגידו שאפשר לסמוך עלייך. מכיוון שאני לא פוגש בן אדם פנים מול פנים יש מתח בין הרצון שלי לעשות עסקים לרצון שלי למנוע הונאות. איך אני יודע שאתה לא רמאי שבא להונות אותי?
"חברות צריכות להתגונן מהמון וקטורים של תקיפות"
"זו בעיה אמיתית שחברות משתמשות בהמון כלים כדי לפתור אותה. אנחנו מאפשרים לעשות אותו הדבר ברשת, על ידי זה שחברות יכולול להעיד על יושרה של לקוח פוטנציאלי מבלי שהן משתפות ביניהן מידע. חברות גם צריכות להתגונן מהמון וקטורים של תקיפות. לא רק הונאות של גניבת תשלומים. יש גם סוגיות של הגנה על לקוחות. הרבה חבורת מפגישות בין שני זרים, כמו איירבנב ואובר. שם יש גם סיכון תדמיתי, ויש עוד המון סכנות. חברות צריכות להיות מסוגלות להגן על עצמן, אבל לעשות את זה בצורה שעדיין יהיה נוח להשתמש בשירותים של החברה".
ליאור סיימון, שותפה מנהלת ב-Cyberstarts, הסבירה: "איפה שרואים גידול בכסף רואים גידול בהונאות ובהתקפות. יש לא מעט פתרונות שהולכים ומשתכללים עם הזמן, אבל גם הגנבים משתפרים, ולעתים יותר מהר. אנחנו רואים יותר אוטומציה בשוק של ההתקפות. אנחנו נראה גידול משמעותית של השקעות בתחום. זה שוק אדיר, במיוחד בתחום ה-B2B שכל הונאה יכולה להגיע לעשרות אלפי דולרים.
"מה שיותר פוגע זה זיהוי שגוי של הונאה, שגורמת לעסק לוותר על עסקאות לגיטמיות ועל ההכנסות שמגיעות מהן. נראה יותר פתרונות אוטומטיים ולמידת מכונה, איך אתה מזהה לקוח לגיטימי. ארגונים מנהלים היום אצלהם זהויות וסיסמאות. למה הם צריכים לעשות את זה? צריך להוציא את זה למיקור חוץ, שהעסקאות שלנו יהיו כמה שיותר בטוחות וללא הפרעה. יש חברות שפותרות את זה בצורה מדהימה עם פתרונות ביומטריים".
רון עצמון, מייסד AU10TIX, סיפר על הבעיה של זהויות סינתטיות. "אנשים מרכיבים זהויות שנראות תקינות לחלוטין ומצליחות לעבור בדיקות של ספקים. זו בעיה שהתחלנו לראות לראשונה ב-2017", אמר. "במהלך השנה האחרונה היה גידול של 71% בנושא של זהויות סינתטיות, וזהות אחת עולה לסוחר קרוב ל-15 אלף דולר בממוצע בנזקים.
"בשנה וחצי האחרונות מצאנו קרוב הונאות בשווי של חצי מיליארד דולר, זו תופעה מדהימה וזה עשוי להיות יותר מעניין כשרואים מאיפה זה מגיע. חשובים שזה יהיה ניגריה או מדינות במזרח אירופה, אבל הרבה הונאות מגיעות מניו זילנד". לדבריו, המוצרים שמפתחת החברה מסייעים לפתור בעיה זו. "התחלנו לפני 13 שנה בתחום של אימות מסמכים ועברנו לביומטריקיה. כעת אנחנו נותנים פתרון מלא של ניהול זהויות ברשת", אמר.