סגור
אירוע טק עצמאות - פאנל תמיר כהן, אלעד שפר, אמיר בולדו, אלון ובמן
(צילום: סיני דוד)

טק עצמאות
"שבוע אחרי 7 באוקטובר חתמנו על העסקה הכי גדולה שלנו, זה העביר מסר חשוב"

כך סיפר תמיר כהן, סמנכ"ל האסטרטגיה ב-Exodigo בפאנל בהשתתפות יזמים מארבעת המקומות הראשונים בדירוג הסטארט-אפים המבטיחים של כלכליסט. לדבריו, "בן לילה, 50 עובדים שלנו התגייסו למילואים, אבל העסקה העבירה מסר שנספק תוצאות לא משנה מה קורה"; אמיר בולדו, מייסד-משותף של Trullion: "נולדנו לתוך קורונה, וזה יצר חסינות כחלק מהדנ"א של החברה"

"בכל נקודה בחיים יזם נתקל בקיר. מה שמיוחד בישראל זה שיש המון מנהיגים שאומרים את האמת בפנים, לא שוכחים להגיד מה צריך לעשות כדי לנצח למרות שקשה, ולא שוכחים להגיד עוד דבר חשוב: אם נצליח תראו כמה יפה יכול להיות. אנחנו יכולים לנצח, ואנחנו חייבים לתת תקווה כל בוקר. ואני רוצה להקדיש את יום העצמאות ה-76 לחברי החולמים ולחברי הלוחמים, אלו שמתעקשים שאפשר ואלו שרוצים לייצר מציאות אחרת" – כך אמר אור בוקובזה, מנכ"ל ומייסד Venn, באירוע טק עצמאות שנערך אתמול (ד') לרגל השקת מוסף 50 הסטארט-אפים המבטיחים של "כלכליסט".
בוקובזה דיבר לפני תחילתו של פאנל בהשתתפות יזמים מארבעת הסטארט-אפים הראשונים בדירוג 50 הסטארט-אפים המבטיחים של "כלכליסט". בתחילת הפאנל, שנערך בהנחיית כתבי "כלכליסט" מאיר אורבך וסופי שולמן, דיברו המשתתפים על האתגרים שאתם הם התמודדו מאז 7 באוקטובר.
"התעורררנו כמו כל המדינה ב-7 באוקטובר, ובן לילה מעל 50 עובדים מהחברה התגייסו למילואים", סיפר תמיר כהן, מנהל הפעילות בישראל וסמנכ"ל אסטרטגיה ב-Exodigo. "היתה לנו מחויבות לעובדים ושלנו וכלפי החברה. תוך שבוע חתמנו על העסקה הכי גדולה של החברה. זה העביר מסר שאנחנו נספק תוצאות לא משנה מה קורה. לצערנו במהלך התקופה אחד העובדים שלנו נפל, אז זה הופך את כל האירוע להרבה יותר משמעותי . מזה צריך לצמוח. אז מתמקדים וצומחים מזה".
אמיר בולדו, מייסד-משותף של Trullion, הוסיף: "התמודדנו עם אירוע כשחלק גדול מהצוות מגויס. היינו צריכים להמשיך קדימה ולהוביל את החברה. טרוליון נולד לתוך קורונה, וזה יצר חסינות כחלק מהדנ"א של החברה. התובנה היא שאירועי ברבור שחור קורים ושיזמים צריכים ליצור חברות חסינות, בלתי שבירות, שאין נקודת כשל אחת. היה לנו צוות אמריקאי שתרם ולכך על עצמו את המושכות".
אלעד שפר, מייסד Faye, שמוכרת ביטוח נסיעות בארה"ב: "המלחמה פרצה בתקופה של צמיחה אדירה. הדבר הראשון שעשינו היה לדאוג לעובדים שלנו, אבל היו לנו גם מאות מבוטחים שנמצאים כאן בישראל. בעדיפות שנייה טיפלנו בהם, ובעדיפות שלישית היה הסיוע למדינה. היינו החברה הראשונה שהחזירה ביטוחי נסיעות לאמריקאים כדי שיוכלו לבקר בישראל".
אלון ובמן, מייסד ומנכ"ל Chain reaction: "כשבונים חברה טובה, צריך להסתכל איך להתמודד עם התקופות המורכבות יותר. כשעבדתי במלאנוקס ב-2006 היתה לנו את מלחמת לבנון השנייה. במשבר כזה החברה צריכה לדעת במה להתמקד, וזה עוזר מאוד. אנחנו חברה צעירה, והיינו צריכים למקד בדיוק איך מתקדמים בצורה טובה ושומרים משאבים להמשך, לראות מה לשים בצד תוך תמיכה בעובדים. השקענו בהם המון, שמרנו על קשר, ואיפשרנו להם לעבוד כשהם רוצים ולנוח כשרוצים. זה חיזק לנו את החברה, כי כשיש מטרה מסוימת זה עוזר לעובדים להתמקד, וכשהם יודעים שתומכים בהם, זה מחזק את המורל ואת החברה".
לאחר מכן התייחסו משתתפי הפאנל לעתיד המיידי ולתוכניות שלהם לחברה שהם מובילים. "השוק שלנו, שוק השבבים, לא מושפע ישירות ממה שקורה כאן", הסביר ובמן. "המטרה שלנו היא לעשות שינוי בעולמות גדולים, אבל אנחנו לא מחוללי שוק. אנחנו רוצים להתמקד בפתרון הנכון, ולקחת לשם את כל המשאבים שיש כדי לייצר הכנסות ולהשיק מוצרים. יש לנו שוק גדול שמחכה לנו. במקביל, בעולם גיוסי ההון הורגשה ההשפעה של המלחמה. אבל מצד שני אנחנו השליחים של המדינה, ויש לנו עבודה בשוק ההון להראות שאנחנו מצליחים וממשיכים קדימה".
כהן הזכיר ש- Exodigo השלימה בפברואר גיוס של 105 מיליון דולר. "לא הרגשנו חסם או עצירה מצד המשקיעים, אבל בחנו אותנו טוב. עכשיו אנחנו צריכים לספק את זה, ולשם אנחנו הולכים", הוא סיפר.
בולדו הוסיף: "אנחנו מוכרים לרואי חשבון. זה תחום מסורתי ולא חווינו האטה כי זה תחום שמשווע לפתרונות אוטומציה. בשנה האחרונה חווינו צמיחה גדולה ונכנסו לחברות גדולות. לשם אנחנו מכוונים ומאמינים שנצליח. רואי חשבון חייבים התייעלות, ולכן עדיין מחפשים פתרונות. בסופו של יום, משקיעים רוצים החזר השקעה. אם יש שוק, לקוחות מרוצים ואתה מוכר הם יהיו שם".
שפר אמר שאין הכרח ש-Faye תעביר את מרכז הכובד של פעילותה לארה"ב, על רקע המצב בישראל. "יש לנו שם נציגות משמעותית, אבל אני מאוד אופטימי", הסביר. "הקמנו את החברה בלב הקורונה. זה לא טריוויאלי להקים סטארט-אפ בתחום הטרוולטק בזמן הקורונה. מאז המלחמה גדלנו פי 3 בהכנסות. העתיד שם מאוד מבטיח. יש לנו המון עבודה כאן בישראל, אבל עם שוק נכון וצוות טוב זה קורה”.