ועידת טוקיומנכ"לית אומרון וונט'רס: "ישראלים שירצו לחדור ליפן צריכים להכיר את הרגולציה הייחודית"
ועידת טוקיו
מנכ"לית אומרון וונט'רס: "ישראלים שירצו לחדור ליפן צריכים להכיר את הרגולציה הייחודית"
לדברי טומוקו אינואו, מנכ"לית חברה המתמחה בעולמות הבריאות, בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו, "יש לישראלים יכולת לחשוב מחוץ לקופסא". ד''ר יונתן גלזר, שותף בקרן פיטנגו הוסיף כי: "גם ישראלים יכולים ללמוד מהיפנים איך בונים חברות בנות מאות שנים, ונעזרים בכוחה של המסורת. אנחנו מתקדמים לשם. אם פעם חברות ישראליות חיפשו דרך לאקזיט מהיר בדמות הירכשות, היום הן בונות את עצמן כחברות גלובליות שיכולות להיות רוכשות בעצמן"
"החלק שאני הכי אוהבת בהייטק הישראלי הוא מה שמכונה 'חשיבה מחוץ לקופסא'. ברגע הראשון שראיתי את 'הכדור' שעושה את הבדיקה בקיבה הבנתי שאולי מדובר במדע בידיוני. זה ממש דוגמא קלאסית לחשיבה מחוץ לקופסא. כשאתה רואה דברים כאלו אתה מבין שאנו יכולים להפוך דברים בלתי נתפסים למציאות", כך לדברי טומוקו אינואו, מנכ"לית אומרון וונט'רס המתמחה בהלת'קר ובהלת'טק בוועידת העסקים ישראל-יפן של כלכליסט בטוקיו.
אינואו מציינת כי על מנת לחדור לשוק היפני ישנם שני אלמנטים שכל היזמים הישראלים חייבים לקחת בחשבון: רגולציה ומבנה השוק הייחודיים של יפן. "יש צורך להבין היטב את האלמנטים האלו. אם ישראלים רוצים לחדור לכאן, כדאי לכם למצוא שותף טוב כדי להבין את שני המוסדות האלו: מבנה השוק והרגולציה היפנית" היא מדגישה.
לצידה של אינואו ישב גם ד''ר יונתן גלזר, שותף ב"פיטנגו" שציין כי אחד מהדברים החשובים שאנו הישראלים יכולים ללמוד מהיפנים הוא היכולת לבנות חברות לטווחים ארוכים. "יפן היא סמל לכוח המסורת. כאשר אנו מסתכלים על חברות ישראליות לרכישה או מיזוג אנו חושבים עד כמה אותן חברות יאריכו ימים וימשיכו להציע מוצר או שירות לטווח הארוך. בהלת'קר, אנו בנקודה קריטית, ועשינו בתחום הזה הרבה השקעות לאחרונה".
ד"ר גלזר ציין כי מערכות בריאות הן תמיד בין האחרונות לאמץ שינויים, במיוחד כאלו שקשורים בטכנולוגיה. רגולציה, תמריצים שונים ואחריות משפטית הן בין הגורמים האחראים לכך. עם זאת, אנו נמצאים בנקודת מפנה בזמן בה יזמות ויזמים לא רק רוצים, אלא גם יכולים, להוביל שינוי ולהתגבר על חסמים אלו.
ד"ר גלזר הוסיף כי "הסיפור של ישראל הוא מסע יזמי אחד גדול, ממקום של חוסר במשאבים פעלנו באופן של חדשנות והמצאה ממקום של צורך עבורינו, אבל היום אנחנו ממציאים ומחדשים גם לעולם. ד"ר גלזר הוסיף: "לאחר התגברות על קשיים בהגעה לשוק הגלובלי עקב מרחק גאוגרפי, מחסומי שפה ותרבות אפשר לומר כי ישראל היום איננה אי, ישראל היום הינה ספינה, אשר יכולה להפליג, לזהות הזדמנויות בשוק הגלובלי ולהביא חדשנות לא רק עבור עצמה, אלא גם עבור העולם".