סגור
בר מור
(צילום: גו לייב שידורים)

כנס הנדל"ן
בר מור: "המערכת שלנו עושה בתוך דקות את מה שלחברות נדל"ן לוקח כמה ימים"

בר מור, מייסד ומנכ"ל Agora, פלטפורמה לניהול השקעות נדל"ן, אמר בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי-טפחות ו-BDO: "כשלחברה יש 20 נכסים ולכל נכס יש 30 משקיעים זה דורש ניהול, וחברות טובעות בזה. המערכת שפיתחנו נותנת לכך פתרון"

"אני בן למשפחה העוסקת בנדל"ן ויזמות ואני עוסק בזה מגיל צעיר. הורי הם אנשי נדל"ן וזהו תחום שנולדתי לתוכו", כך אמר בר מור, מייסד ומנכ"ל Agora, בכנס כלכלת הנדל"ן 2024 של כלכליסט בשיתוף מזרחי-טפחות ו-BDO. מור, בנו של יזם הנדל"ן חנן מור, הקים את Agora ב-2019 יחד עם ליאור דולינסקי (מנהל מוצר) ונועם קאהן (מנהל פיתוח), שהכירו במהלך שירותם הצבאי כמפקדים ב-8200. "החלטנו לצאת לתחום יזמי שיביא התייעלות לענף שהוא יחסית מיושן אבל מגלגל סכומי עתק", אמר.
לדבריו, החברה כוללת יותר מ-140 עובדים ומנהלת השקעות נדל"ן בשווי של יותר מ-200 מיליארד דולר. "הכל מתנהל דרך המערכת שלנו באמצעות משקיעים בכל העולם. הנדל"ן בישראל מבוצע בשיטה שבה מוכרים דירות ומגייסים כסף לפרויקט. אבל בארה"ב זה עובד אחרת, באמצעות קרנות. לדוגמה, נכס למגורים בארצות הברית נרכש על ידי יזם שמגייס כסף ממשקיעים וכל אחד מחזיק שבריר בנכס", אמר.
"כשמנהלים פרויקט אחד זה לא מורכב וזה מבוצע בצורה ידנית, למשל לקבל כסף משוכרים. אבל כשלחברה יש 20 נכסים ולכל נכס יש 30 משקיעים זה דורש ניהול. יש הליך גיוס כסף, מיסוי, מסמכים, שיקוף תשואות. זה כאב ראש לא קטן וחברות טובעות בזה. לכן פיתחנו מערכת שנותנת לזה פתרון, מניהול של קשרי משקיעים ועד יכולת לכל משקיע להתחבר ישירות לחברה באמצעות הנייד. יש לנו גם כלי להעברות כספים והמרות מטבע חוץ, וזה מייצר שקיפות מול משקיעים במה שחשוב", הדגיש.
מור ציין עוד כי Agora עובדת עם יותר מ-600 לקוחות. "בישראל, רשימת הלקוחות שלנו מונה את מגדל, הראל, קרן ריאליטי ורבים אחרים. רוב לקוחותינו הם מארצות הברית. עליהם לחשב כמה כסף מגיע לכל משקיע, להעביר כספים, להיכנס לחשבון בנק לייצר דו"חות. זו פעולה מורכבת שלוקחת כמה ימים אבל התוכנה שלנו מאפשרת לעשות זאת בשתי דקות", אמר.
"מעבר לכך, אנחנו פלטפורמה שמאפשרת כניסה לנישה של ניהול השקעות נדל"ן. זהו פתרון הוליסטי שמאפשר שכבה גדולה של שירותים נוספים ללקוחות. אנו חברה שקצב הצמיחה שלה מהיר מאוד בתחום מאוד דינמי. למרות הקשיים בכלכלה, הריבית וההאטה בתחום הנדל"ן אנו רואים צמיחה כי אנו מציעים ערך גבוה", סיכם מור.