סגור
ועידת הגיימינג של ישראל 2024 - איתן רייסל , אור גילרון וליאור קינן
(צילום: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"בתעשיית הגיימינג יש 14 אלף עובדים. כ-2% מהתוצר הישראלי הוא גיימינג"

איתן רייסל, שותף מנהל, Vgames אמר את הדברים בפאנל בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה. בפאנל השתתפו ליאור קינן, סמנכ"ל בכיר אסטרטגיות צמיחה, פלייטיקה, ואור גילרון, מייסד משותף ומנכ"ל Innplay Labs. לדבריו: "60% מהשחקניות שלנו הן נשים, אבל אין כמעט פאונדריות"

איתן רייסל, שותף מנהל, Vgames השתתף בפאנל בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה, ואמר כי :"יש תקלה אחת בתעשייה המדהימה הזאת - שאין בה מספיק נשים. 60% מהשחקניות שלנו הן נשים, אבל אין כמעט פאונדריות". בפאנל השתתפו ליאור קינן, סמנכ"ל בכיר אסטרטגיות צמיחה, פלייטיקה, ואור גילרון, מייסד משותף ומנכ"ל Innplay Labs, בהנחיית מעיין כהן רוזן מכלכליסט.
אני רוצה להתייחס להתבגרות של תעשיית המשחקים. תעשיית הגיימינג היום לא במקום שהייתה לפני 15 שנה. איתן, לאחרונה השלמתם גיוס שלישי. איך אתה רואה את הליך ההבגרות של התעשייה?
"בשנים האחרונות גייסנו, ואנחנו מחפשים כל הזמן איפה להשקיע. תעשייה מדהימה. יש תקלה אחת בתעשייה הזאת שאין בה מספיק נשים. 60% מהשחקניות שלנו הן נשים, אבל אין כמעט פאונדריות. חלק מהתעשייה יותר מתאימה להשקעות וחלק לא.
"תעשיית הטק היא התעשייה היחידה שמשלמת מסים בארץ כי החברות מאוד רווחיות. לאחרונה מכרנו חברה. תעשיית הגיימינג עם 14 אלף עובדים. אנחנו מעריכים שיש כאלף צוותי אינדי. כ-2% מהתוצר הישראלי הוא תעשיית הגיימינג. בערב הסעודית, בן סלמאן מקווה להגיע ל-1%".
ליאור קינן, סמנכ"ל בכיר אסטרטגיות צמיחה, פלייטיקה: "בשנתיים האחרונות יש אתגרים אבל גם הזדמנויות. הדברים תמיד אפשריים וזה לא שהתעשייה כרגע מבוגרת מדי, אבל היא משתנה. בעצם צריך לדעת איך מסתדרים עם השינוי ולקבל אותו ולהמשיך הלאה".
אור גילרון, מייסד משותף ומנכ"ל Innplay Labs: "בעבר היו כמה חברות בולטות בארץ כמו פלייטיקה ומון אקטיב, היום יש פאונדרים חדשים ועשרות אם לא מאות חברות שמובילות אותנו למספרים האלה".
איך המלחמה השפיעה על התעשייה?
ליאור: "פלייטיקה מתמודדת גם עם המלחמה באוקראינה. שני שליש מעובדי החברה היום חיים באזורי מלחמה. בארץ התמודדנו גם עם גיוס מילואים של הרבה עובדים, ואתה צריך להתאים את עצמך. נערכנו טוב וזו המציאות שלנו היום".
אם לא היה המלחמה, איך היה הגיוס של הקרן?
איתן: "קיבלנו הרבה לא, ונוכיח לאנשים שהם עשו טעות. יש לנו פאונדרים שהיו 8 חודשים במילואים, אבל החברות האלו גדלו פי כמה בכל שנה. המלחמה לא נגמרה, יש חטופים ואנשים שצריכים לחזור הביתה, אבל לא סתם גייסנו את הקרן הזאת. אנחנו לא משתפים הרבה אבל לאחרונה השלמנו גיוס של 50 מיליון דולר בחברה ישראלית".
אור: "אחוז ענק מהזמן של שני השותפים שלי פה לפאנל הולך לטובת המדינה ולא רק לגיימינג".
מה בעיניך הופך סטארט-אפ לאטרקטיבי בתחום ההשקעה?
איתן: "צריך להיות יצירתי ולאהוב תחרות ועבודה קשה. זה השוק הכי תחרותי בעולם. אנחנו מוציאים עשרות מיליונים על שיווק. הבסיס הוא לשחק. זה כמו לבנות בניין בלי להבין בבניין".
ליאור: "פלייטיקה מסתכלת גם על השקעות וגם על רכישות. רכישות הן חלק משמעותי בצמיחה של פלייטיקה. בהקשר של רכישות אנחנו מסתכלים על מקומות שאנחנו יכולים לשפר ולתת ערך ולהביא לקפיצת מדרגה שתשתלם לנו. אנחנו מביאים טאלנטים. אבל גם מזהים את הפערים שיש לחברות, ולכל חברה שיש פערים, ועוזרים לגשר עליהם. אנחנו יכולים להביא זווית אחרת ש-VC לא תמיד יכולים. לדעת במה להתפקס כדי להצליח".
אור, כיזם, איך יודעים מתי הזמן לפנות לרוכשים ולמה פלייטיקה?
"למזלי זה הגיע אליי. היו לנו כמה רוכשים שהתעניינו אבל לא היה לי ספק שנבחר בפלייטיקה. בסוף ה-DNA והישראליות והקרבה הביתה. הקלישאות".
ליאור: "יש פה חוסר התפשרות על ביניניות בארץ".
אור, לא עשית את המסלול היזמי הרגיל, תרצה לספר על הדרך שלך?
אור: "הגעתי למרכז לפני 12-13 שנים מאילת. לא הכרתי שיש תעשייה כזאת בכלל. למדתי ברייכמן מדעי המחשב ואחד האנשים הראשונים שפגשתי בתעשייה היה איתן. לא ידעתי לקרוא לזה ככה אבל הייתי מובייל גיימר. אחרי הלימודים הייתי איש מוניטזציה ופרודקט, פאסט פורוורד קדימה ואנחנו פה".
ליאור, אחרי שרוכשים סטראט-אפ איך דואגים שהוא לא ייבלע וממשיכים להצמיח אותו?
ליאור: "אני מוביל היופ בפלייטיקה את חטיבת ה-Growth וזה אתגר. איך לאפשר לחברה להמשיך לצמוח עם מינימום אימפקט שלילי. לדעתי אנחנו מצליחים".
אור: "פלייטיקה היא חברה שב-DNA שלה צמיחה ורכישות. אליי הגיע הצוות של פלייטיקה ונתן לי חופש לבחור. יש לי יעדים להגיע אליהם".