סגור
כנס גיימינג - אסף גזית
(סיני דוד)

ועידת גיימינג
מייסד משותף ב-Ludeo: "יצרנו חיבור מדהים בין השחקן יוצר התוכן לקהילה"

את הדברים אמר אסף גזית בוועידת הגיימינג של כלכליסט, בשיתוף גוגל ופלייטיקה. לדבריו: "בלודאו כל אחד יכול לחוות את מה שהדמות במשחק חווה באופן חוויתי מאוד ואקטיבי. זה יוצר אתגר כי מי ששיתף יכול להגיד לעוקבים שלו: בואו נראה אתכם, בואו נראה איך אתם עושים את זה"

"יותר משליש מאוכלוסיית העולם משחקת משחקים, אבל החוויה היא הרבה מעבר למשחק", אמר אסף גזית מייסד משותף ומנכ"ל Ludeo, בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף גוגל ופלייטיקה.
לודיו עוסקת בעולם שאחרי הווידאו, ופיתחה פורמט שיתופי חדש. "דיברו פה הרבה על העתיד, איך נפתח משחקים, NFT, בלוקציין, אני רוצה להציע זווית חדשה: עתיד התוכן – ואיך זה מתקשר לעולמות הגיימינג. האם הווידאו ימשיך להיות הכי פופולרי ברשתות החברתיות?", פתח את דבריו גזית.
"אני גיימר מלידה, עד היום שיחקתי כמעט שנה מהחיים שלי", הוא שיתף על המניעים להקמת לודיו, "הקמתי עם אחי עומרי את לודיו. לפני חודשיים זכיתי ללכת למשחק של גולדן סטייט, הקבוצה שאני אוהד, ועוד על הפרקט. לשבת שם על הפרקט, להרגיש את הקהל, לראות שני מטר ממך את סטף קארי, זו חוויה משוגעת. אבל הווידאו שצילמתי שם לא מעביר את התחושות האלה. וזו בדיוק הבעיה של וידאו – יש לו קושי מאוד גדול לשתף את התחושות שאנחנו חווים באותו הרגע. אנחנו צורכים וידאו בצורה מאוד פסיבית, אנחנו לא יכולים לשנות בו שום דבר. הפסיביות הזו מייצרת איזה שהוא ניתוק רגשי מהתוכן שאנחנו צורכים. אני ועומרי חשבנו – מה אם היינו יכולים לשתף חוויות מהמשחק ואנשים אחרים היו יכולים לחוש את מה שאנחנו חשים? לכן הקמנו את לודיו, כדי לאפשר לאחרים להרגיש דרך הווידאו".
גזית שיתף נתונים על הדומיננטיות של הווידאו כיום: "אנחנו משתפים תוכן משחר ההיסטוריה, והצורך הזה נשאר טבוע בנו. מה שהשתנה הוא באמת הטכנולוגיה. ב-1878 הווידאו נולד, ומאז הפך להיות המלך הבלתי מעורער של התוכן. הנתון הוא פסיכי – 82% מכל התוכן שאנחנו צורכים באינטרנט הוא דרך וידיאו".
תעשיית הגיימינג הובילה למחשבה כי אפשר לשנות זאת: "אי אפשר להתווכח שאנחנו בעידן הגיימינג – אבל החוויה היא הרבה מעבר למשחק", אמר גזית, "אנחנו משתפים אותה ברשתות, ויש כאלה שמיועדות לגיימרים כמו טוויץ ואחרים. ועדיין נתקלים בתקרת זכוכית של וידאו. בא לי לפעמים לקחת את השלט ולהגיד: 'בא לי להיכנס לרגע הזה, בא לי לעשות את זה טוב יותר'. אז הקמנו בלודיו פורמט שיכול לקחת כל רגע ששותף – בלחיצת כפתור אתה ממש יכול להיכנס לאותו הרגע, ולהיות אותו שחקן. כל מי שלוחץ על הלינק נכנס לאותה דמות ומתחיל מאותו הרגע – מייצר תוכן מאוד חוויתי שהוא לא פסיבי, לודיו מאפשר לך להיות אקטיבי. זה יוצר חיבור מדהים בין יוצר התוכן לקהילה, זה יוצר אתגר כי מי ששיתף יכול להגיד לעוקבים שלו: בואו נראה אתכם, בואו נראה איך אתם עושים את זה".
לדברי גזית, הפורמט החדש כבר תופס תאוצה: "כ-20% מהשחקנים מגלים את הלודיום ונכנסים אליהם. זמן המשחק גדל כמעט פי 3.5, החוויה מועצמת וזמן המשחק גדל בין השחקנים.
"בהסתכלות לעתיד – התחלנו בעולם הגיימינג ואנחנו מאמינים בו, ואנחנו מסתכלים על לודיו כיחידת תוכן שיכול לתת ווליו ענק לכל רגע דיגיטלי ולאפשר לאנשים באמת להתחבר אלינו ולקחת חלק מהחוויה. אסכם בציטוט של ביל גייטס: 'התוכן הוא המלך', ואנחנו רואים את זה עדיין בכל מקום. התוכן מניע תעשיות, אנשים היום עובדים ביצירת תוכן, והשאלה היא איזה תוכן? אנחנו מאמינים שאנחנו בלודיו נהיה יחידת התוכן הבאה".