סגור

טרנספורמציה דיגיטלית
"טרנספורמציה דיגיטלית זה לא להגיד 'אני באינטרנט וברשתות החברתיות, אז אני דיגיטלי"

שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, הציג בכנס טרנספורמציה דיגיטלית של כלכליסט ואקסנצ'ר, מחקר בינלאומי שגילה כי בתקופת הקורונה הקבוצה המובילה, שאימצה טכנולוגיה, רשמה קצב גידול של פי 5 לעומת קבוצת הארגונים שלא ביצעו כל הליכי טרנספורנציה דיגיטלית. "טרנספורמציה דיגיטלית צריכה להיות לכל שרשרת הערך בארגון עצמו", הוא מדגיש


כנס טרנספורמציה דיגיטלית - שמעון אלקבץ
(אולפן כלכליסט)
"יש ארגונים שאומרים, 'אני באינטרנט, אני ברשתות החברתיות, עכשיו אני דיגיטלי'. זו לא טרנספורמציה דיגיטלית. היא צריכה להיות לכל שרשרת הערך בארגון עצמו" – כך אמר היום (ב') שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, בכנס טרנספורמציה דיגיטלית של כלכליסט ואקסנצ'ר.
בשיחה עם כותב שורות אלו, אלקבץ הציג ממצאי מחקר בינלאומי שערכה אקסנצ'ר בקרב ארגונים שונים, ובוחן את האופן שבו התמודדו החברות עם תקופת הקורונה ביחס להיקף הטרנספורמציה הדיגיטלית שביצעו.
"הקבוצה המובילה, שאימצה טכנולוגיה, קצב הגידול שלה היה פי 5 (לעומת קבוצת הארגונים שלא ביצעו כל הליכי טרנספורנציה דיגיטלית, ע"כ)", הוא גילה. "קבוצת הביניים, שביצעה הליכי טרנספורמציה משמעותיים אך חלקיים, קצב הגידול היה פי 4. הקבוצה התחתונה אפילו נפגעה מבחינה עסקית. רואים דגש חזק על מעבר לענן. ארגונים שאימצו מעבר לענן בצורה גורפת במערכות הליבה שלהם, אפשרו אימוץ נושא הדאטה והאנליטיקס, אימוץ של טכנולוגיית AI, אוטומציה של תהליכים. גם אימוץ של תהליכים חדשים, אם זה בעולמות הפיתוח. הפער פשוט עצום כשמתסכלים על ההבדלים בין הקבוצות עצמן, וזה מה שאפשר באמת לקבוצה העליונה להיות מובילה".
1 צפייה בגלריה
שמעון אלקבץ מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל
שמעון אלקבץ מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל
שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל
(צילום: אלעד גוטמן)
בנוגע למצב בישראל בהקשר זה אמר אלקבץ: "יש לי תיאוריה שלפיה החברות המסחריות הישראליות נמצאות באימוץ טכנולוגיות בין 3 ל-5 שנים אחורה משאר העולם. הכוונה כמובן לא לחברות הייטק אלא לבנקים, חברות ביטוח, חברות תעשייה, מגזר ציבורי. האימוץ שלהם מגיע אחרי שאר העולם. ראינו את זה בקורונה בצורה ממש יוצאת דופן. בשלושת החודשים הראשונים של המגפה, הארגונים האלה היו בהלם. הם לא היו ערוכים לעבודה מהבית, לעבודה מרחוק. מהר מאוד הם יצאו מהסיטואציה הזו, ואחרי שלושת החודשים הראשונים ארגונים הבינו שזה הולך להיות כאן להרבה זמן והאצו תהליכים בצורה יוצאת דופן. הפער קטן ומרבית הארגונים עסוקים היום בשינוי כל המודל התפעולי והעסקי שלהם, כולל אימוץ טכנולוגיות חדשות".
אלקבץ גם הסביר איך צריכים ארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית כיאות: "המרכיב הראשון הוא המודל העסקי. המודל השתנה, וצריך להתאים עצמך למודל החדש. המרכיב השני הוא עולם המערכות הטכנולוגיות, חידוש המערכות. כל חברה היא חברה טכנולוגית היום, לכן צריך לשים דגש על נושא של חדשנות.
המרכיב הבא הוא הלקוח. הלקוח הוא פקטור בכל מה שקשור לטרנספורמציה דיגיטלית. צריכים להיות קשובים אליו, נגישים, להציע לו את כל האפשרויות, דרך כל מדיה דיגיטלית שתאפשר לו נגישות לשירותים שהוא צורך.
חלק נוסף בתוך המכלול הזה הוא הארגון עצמו. זה כולל את הכשרת העובדים בטכנולוגיות חדשות שיאומצו בארגון, צריך להשקיע בזה המון מחשבה. לגבי נושא המו"פ - איך מפתחים תהליכים זולים, קצרים ומהירים יותר. מרכיב אחר הוא תחום השיווק וההפצה, שרשרת האספקה. גם זה השתנה. רשת חנויות האלקטרוניקה האמריקאית בסט ביי, הפכה בתקופת הקורונה את החנויות שלה למרכזי הפצה. הם יכלו לעשות את זה רק משום שהיו ערוכים מבחינה טכנולוגית".