Mind the Tech NY"ישראל היא לא חלק מהמאבק בין ארה"ב לסין - וזו ההזדמנות שלנו"
Mind the Tech NY
"ישראל היא לא חלק מהמאבק בין ארה"ב לסין - וזו ההזדמנות שלנו"
הדברים נאמרו על ידי עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוביז בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי. עוד הוא הוסיף כי "בתוך שנה תהיה רגולציה של שלב שלוש שמאפשר נהיגה אוטונומית בסין - והם יביאו את הטכנולוגיות לשוק, מה שיאיץ את אימוץ הטכנולוגיה"
"הרשויות בארצות הברית מעמידות חסמים לטכנולוגיה סינית וזה יוצר לנו הזדמנות לשלב טכנולוגיות שלנו ברכבים שלא יכולים להשתמש בטכנולוגיות סיניות", כך אמר עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוביז בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי.
כילף, שהקים את חברת אינוביז המפתחת לידארים לתעשיית הרכב אומר כי "אי אפשר לדבר על מכוניות חשמליות בלי טסלה, ששיבשה את העולם הטכנולוגי והזיזה אותו לכיוון הרכב החשמלי". כילף הוסיף כי "החסמים לעולם החשמלי ירדו משמעותית מאז כניסת היצרנים הסיניים לעולם והם איום עצום על השוק. היצרנים הסיניים עדיין לא נכנסו לארצות הברית אבל הם כובשים חלקים באירופה ומתקדמים לדומיננטיות בשוק".
"מהפכה נוספת שטסלה מובילה היא הנהיגה האוטונומית",אומר כילף. "טסלה נכנסה עם טכנולוגיית נהיגה עצמאית והרבה יצרנים השקיעו ביצרני טכנולוגיות לתחום כולל יצרני לידארים. הרבה מהם עדיין בשלב 2 של נהיגה אוטונומית שהוא שלב שדורש נוכחות של נהג ששולט ברכב".
הלקוח המשמעותי ביותר של אינוביז הוא יצרנית הרכב הגרמנית BMW" :BMW משיקה בקרוב מכונית שתשלב טכנולוגיה שלנו, שתוכל לנסוע בכביש מהיר בצורה אוטונומית ומחכים להשיק איתה מכונית בסין בקרוב מאוד. מרבית היצרנים לא הגיעו לשלב שלוש של נהיגה אוטונומית. בתוך שנה תהיה רגולציה של שלב שלוש שמאפשר נהיגה אוטונומית בסין והם יביאו את הטכנולוגיות לשוק וזה יהווה איום משמעותי על השוק ויאיץ את אימוץ הטכנולוגיה".
"כל טכנולוגיה שמגיעה מסין כיום עוברת חקירה של הרשויות ונתקלים בחומות בכניסה למדינה שם. יצרנים רבים נכנסים לרשימה של איסור כניסה לארצות הברית וזה סיפור גדול. חברות רוצות להיכנס לכל מקום ובעיקר לארצות הברית וסין, ואנחנו בישראל כמו שוויץ - אנחנו לא חלק מהמלחמה של סין וארה"ב וזו הזדמנות לנו. אנחנו פועלים בשתי המדינות ואין לנו שום הפרעה. זה עולם של הזדמנויות עבורנו וטוב לנו שאנחנו לא חלק מזה".