כנס GrowCommerce
"המלינאלז ודור ה-Z כבר לא מוכנים יותר לקנות ממותגים חסרי ערכים"
כך אמרה יעל קנדר, מנהלת BDO דיגיטל, בכנס GrowCommerce של כלכליסט בשיתוף סיילפורס; קנדר הציגה 10 מגמות איקומרס שילוו את 2021, ביניהן קוסטמיזציה, קיימות, נאמנות, AI וגיפטינג
"שנת 2021 נפתחה בתנופה משמעותית של ענף האיקומרס, בכל תחום אפשרי" – כך פתחה את הרצאתה יעל קנדר, מנהלת BDO דיגיטל, בכנס GrowCommerce של כלכליסט בשיתוף סיילפורס.
"אחרי ההפתעות שטמנה לנו 2020 עם הקורונה, כולנו הבנו שצריכים להיות מוכנים, ערניים ובעיקר כאלו שעושים" אמרה קנדר. "הכנו 10 מגמות שילוו אותנו השנה ואנחנו מזמינים אתכם לחשוב מה מהן אתם יכולים לקחת לתרמיל שלכם".
מגמה מספר 1 - Guided Selling. "הצרכנים שלנו רוצים שנעשה להם את זה קל. הם לא אוהבים לקבל החלטות. הם ישמחו אם אנחנו נקבל אותן עבורם אבל בתנאי שיעשו על בסיס היכרות מוקדמת. קחו לדוגמא את אתר נוטרג'ינה, בו לאחר סריקת הפנים שלכם ומענה על מספר שאלות, תקבלו המלצות עבור תכשירי יום ולילה. מגמה מספר 2 – קוסטמיזציה. אנחנו רוצים לקבל את הדברים בדיוק כפי שאנחנו אוהבים אותם. לכל אחד מאיתנו יש את הטעם שלו וכולנו אוהבים להיות מיוחדים. באתר הבינלאומי של חברת סווץ' תוכלו להרכיב לעצמכם את השעון המתאים לכם ביותר. ניתן לבחור את העיצוב ואפילו את צבע המכניזם האהוב עליכם", אמרה קנדר.
מגמה מספר 3 - Shared Cart. "ישנן חברות המנהלות מגוון מותגים ופעילויות. הרעיון הוא שניתן יהיה לנהל כמה אתרים, אך הצרכן יוכל לסיים את הרכישה בעגלה מרוכזת אחת. קחו לדוגמא, את משפחת האתרים: גאפ, בננה ריפאבליק, אולד נייבי ואתלטה, בהם אתה יכול להיכנס ולקנות חולצה בגאפ עם מכנסיים באולד נייבי והכל תחת אותו סל הקניה, עם צ'קאווט אחד. מגמה מספר 4 – קיימות. בוקר טוב! המלינאלז ודור ה – Z כבר לא מוכנים יותר לקנות ממותגים חסרי ערכים. או שאתה מתחבר לערכים שלהם או שאתה לא קיים. המותג פטגוניה כבר מזמן הבין לאן הרוח נושבת והשיק כפתור באתר של BUY USED. משם תעברו לאתר בו תוכלו לקנות פריטי מותג משומשים ולשמור על הסביבה", אמרה קנדר.
מגמה מספר 5 - מודל המנוי. "בעולם כבר קונים הכל באמצעות מנויים: נטפליקס, ספוטיפיי, אפל ודיסני. גם מוצרי צריכה כמו טואלטיקה, מזון וכמעט כל דבר הינו בר רכישה באמצעות מנוי. רעבים? החטיפים של KIND יכולים להגיע אליכם במחיר מוזל ובאריזה קבועה בכל חודש באמצעות מנוי. תחשבו מנוי, זו הדרך הנכונה לפתח מערכת יחסים לטווח הארוך. מגמה מספר 6 - Visual Commerce. שום דבר לא הורג את הריגוש יותר מאשר לנחות באתר קומרס תפל שפשוט לא מדבר בשפת המותג מבחינה ויזואלית. אפשר למכור באונליין בצורה מרגשת, צריך רק לרצות. גו פרו מוכיחים איך ניתן להתרגש במקסימום ממצלמה", אמרה קנדר.
מגמה מספר 7 – Loyalty Commerce. "רבים כבר הספידו את נאמנות הלקוחות ואני אומרת שהנאמנות לא מתה, צריך פשוט להמציא אותה מחדש. כל אתר קומרס זקוק לתוכנית נאמנות. הדור החדש של נאמנות מדבר על תגמול גם על התנהגות ולא רק על רכישה. אפילו בפט סמארט הבינו שכלבים הם החברים הכי טובים של בני האדם.
מגמה מספר 8 – AI. "יותר ויותר אתרים משתמשים כבר ב- AI בכדי לשפר את חווית המשתמש באמצעות: יכולות חיפוש מתקדמות, מבצעים מותאמים והמלצות מבוססות, כפי שנעשה באתר הריהוט סרינה אנד לילי", אמרה קנדר.
מגמה מספר 9 – שיטות תשלום. "כולנו רוצים לקנות אונליין בצורה נוחה ומאפשרת. השנה יתווספו שיטות ואמצעי תשלום נוספים. אפל פיי, ביט ועוד. אבל לא רק אמצעי תשלום חדשים אלא גם שיטות תשלום נוספות. אתר פולסווגן החדש מאפשר ללקוח לבחור בעצמו את אחוז המקדמה וכמות התשלומים הנוחה לו", אמרה קנדר.
מגמה מספר 10 – גיפטינג. "בשנת 2020 התרגלנו להזמין מתנות ל-כולם באונליין. ההרגל הזה לא יעלם, גם כשהחנויות יפתחו. השאלה היא איך נארוז את זה באתר שלנו? גרלן לקחו את עניין המתנות לקצה והם מציעים לך לבחור את סוג הסרט, צבע הבקבוק ואפילו חריטת הקדשה. לסיכום, כדברי מר בזוס, המנכ"ל היוצא של אמזון, אין דבר שלא ניתן למכור אונליין. נשבעת. פשוט תנסו ותראו", סיכמה קנדר.