"חברות יצטרכו ללמוד כיצד לתת לעובדים שלהם את היכולת לעבוד מהבית"
גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק גלובאלי ומנהל חטיבת אמדוקס נקסט, בכנס כלכליסט, "חברות התקשורת נדרשו להדביק את הקצב בתקופת הקורונה, אחרת העולם היה עוצר מלכת, ואמדוקס כמנוע של תעשיית התקשורת היתה חייבת לשמור על קצב ולהמשיך להוביל את התעשייה". לדבריו, "ראינו שסוגיית העבודה מהבית הופכת לנורמה. גילינו שמעל 30% מהאנשים אמרו שגם אחרי הקורונה הם יעבדו מהבית"
"אין מטה קסמים ליצור של חדשנות"
רוזן הוסיף, "אמדוקס היא חברה גלובאלית. אנו נמצאים בשמונים וחמש מדינות. יש לנו עשרים ושבעה אלף עובדים. יצור חדשנות הוא אתגר תמידי ואנו עושים זאת. הגישה היא של שלוש מאות ושישים מעלות, אין דבר אחד שמייצר חדשנות ואין מטה קסמים. אמדוקס רוכשת כל הזמן חברות, לדוגמה לאחרונה רכשנו חברה בתחום ה-5G אשר נקראת OPEN NET, אנו מייצרים מוצרים חדשים ולעתים הרעיונות באים מתוך צוות העובדים. החדשנות מגיעה גם מעבודה משותפת, גם של עובדים וגם עם לקוחות. יש לנו פרויקטים פנימיים יעודיים בהם אנו נותנים למפתחים הצעירים "להתפרע" ולפתח דברים חדשים. אנו מחזיקים במעבדה שאני מנהל שנקראת amdocs:next, שמפתחת מוצרים חדשים. החדשנות היא רב מימדית ואין 'רק דבר אחד' שצריך לעשות כדי להיות בחוד החנית של החדשנות. צריך להיות כל הזמן פתוח לרעיונות חדשים אשר מגיעים מבחוץ או לסירוגין אפילו מעובד אחד ספציפי, או מקבוצה של עובדים וכמובן גם מרכישות".
"תוך שבוע עברנו לעבוד מהבית"
לפי רוזן, "הרבה מאוד ממוצרי אמדוקס פותחו בפנים, כל עולם ניהול ההכנסות שהיום הוא פלטפורמה מובילה בעולם התקשורת נולד ממש בתוך אמדוקס, יש לנו מערכת שנקראת דוקסי, אשר נולדה כאן באמדוקס ומפותחת ממש כעת מול לקוחותינו ברחבי העולם". ועם זאת, קשה להתעלם מן העובדה שחברה אשר מסתמכת באופן כה ניכר על שיתופי מידע צריכה להתמודד , כמו כולם, עם הקורונה. לדברי רוזן, "ברבעון השני לתוך הקורונה אמדוקס השיקה מספר שיא של פרויקטים ברחבי העולם, עשרות פרויקטים. הקצב לא עצר. חברות התקשורת נדרשו להדביק את הקצב בקורונה אחרת העולם היה עוצר מלכת, ואמדוקס כמנוע של תעשיית התקשורת היתה חייבת לשמור על קצב".
עוד הוסיף רוזן, "נכון שלאמדוקס לקח כשבוע להתרגל לעבודה מהבית אך עשינו זאת. חודש חודשיים טרם הקורונה התחלנו במתכונת של יום עבודה מהבית. לפתע הגיעה הקורונה ועברנו לשישה או חמישה ימי עבודה מהבית תוך שבוע. זה לא דבר טריוויאלי עבור חברה בעלת עשרות אלפי עובדים והצלחנו לעשות זאת בזכות טכנולוגיית תקשורת. זו לא רק הטכנולוגיה שצריכה להיות חדשנית, זו גם מתודולוגיית הפיתוח".
"לעבוד עם ילדים ברקע"
"חד משמעית אני סבור שהקורונה כמובן נוראית בריאותית, אך גם מהווה הזדמנות עסקית מדהימה. אנו חיים בעידן בו הדברים זזים מהר. ראינו למשל שלפתע נושא העבודה מהבית הופכת לנורמה. גילינו שמעל 30% מהאנשים אמרו שגם אחרי הקורונה הם יעבדו מהבית. והמשמעות היא שחברות תקשורת ועסקים יצטרכו ללמוד כיצד לתת לעובדים שלהם את היכולת לעבוד מהבית, כאשר ילדיהם משחקים בו זמנית ברקע במשחקים וצופים בטלויזיה. בתוך עולם זה פיתחנו כל מיני מוצרים של אבטחה, של רשת, מוצרים אשר נותנים מענה לצרכים שנוצרו למשל בקמפוסים אשר דורשים רוחב פס, שירותי מחשוב, גישה לענן. כל אלה מתאפשרים על ידי סט של מוצרים שלנו שבעבר הסתכלנו עליו במונחים עסקיים נטו, ואילו כיום כאשר העולם העסקי והעולם הפרטי התאחדו, נוצרו מודלים ומוצרים חדשים", מסביר רוזן.
עוד ציין רוזן, "העולם הבין את המשמעות של תקשורת ושל החדשנות שמתאפשרת בשל עולם התקשורת. כיצד בתי ספר יראו בעתיד, ערים חכמות, בתי חולים. כל הדברים האלה קרו לאט כי אנשים לא היו בטוחים האם לאמץ או לא לאמץ. כל הדברים האלה יתאפשרו כי חברות התקשורת יתנו את הבסיס לכך".