ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת התחזיות

ד"ר כריסטוף גאצן: "אירופה נמצאת בדרך לכלכלה דלת פחמן"

גאצן, מנהל ב־Frontier Economics, אמר את הדברים בוועידת התחזיות 2021 של כלכליסט. על השוק הישראלי: "בישראל יש למעשה 'מערכת אנרגיה של אי'. לאור המאפיינים הייחודיים שלה, אנחנו גם חושבים שיהיה מקום חשוב למימן כחול, למשל, שיופק משדות הגז"

אדר פרימור 16:1529.12.20

 

 

 

ב־11 בדצמבר המועצה האירופית קיבלה החלטה בעניין ה"ניו גרין דיל"- מדיניות שנועדה להפוך את אירופה לנקייה מפליטת פחמן עד שנת 2050, כלומר לצמצם את פליטת גזי החממה בכ־95%, כאשר עד 2030 היא מתכוונת לצמצם ב־55% את פליטת גזי החממה בהשוואה לכמות ב־1990."עד לפני כמה שבועות הצמצום המתוכנן עמד על 40%", אומר ד"ר כריסטוף גאצן, מנהל ב־Frontier Economics, "כך שמדובר בצעד גדול קדימה ביחס למדיניות הגרין דיל הקודמת, ועלינו להבטיח שכל המגזרים נרתמים למאמץ הזה". הדברים נאמרו במסגרת ועידת התחזיות של כלכליסט בשיתוף המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה.

 

ד"ר כריסטוף גאצן ד"ר כריסטוף גאצן

 

"כך למשל, במגזר האנרגיה אנחנו מדברים על כמעט 450 ג'יגה ואט של אנרגיה שמופקת ביום, שזה בערך פי 30 מהאנרגיה שמופקת היום, ועל בין 500 ל־1,000 ג'יגה ואט של אנרגיה סולרית שבסיסה באירופה. המשמעות של כל זה היא שאירופה רוצה להוציא את הפחמן מחוץ למערכת ולהקטין את התלות ביבוא לכמעט 20%. לכן במגזר האנרגיה יהיו השקעות עצומות. אירופה התחילה תוכנית שמטרתה לגייס מאות מיליארדי יורו בעשור הקרוב כדי לעבור לכלכלה דלת פחמן.

 

"אתגרים הוצבו גם בתחומי התחבורה ובתי הזיקוק: אירופה פועלת לכך שעד 2030 יהיו ביבשת 30 מיליון רכבים עם אפס פליטה פחמנית או פליטה מופחתת - הכוונה היא בעיקר לרכבים חשמליים אבל אלה יכולים גם להיות רכבים המונעים על ידי מימן או דלקים סינתטיים מתחדשים ממקור שאינו ביולוגי.

 

"מדובר על 30 מתוך 300 מיליון רכבים שיש היום באירופה. זה אולי לא הרבה אבל עד 2050 כל המכוניות, הרכבים המסחריים, האוטובוסים והרכבים הכבדים יהיו עם אפס פליטה וזה יהיה השינוי הגדול.

 

לדברי גאצן, "ישנן גם תוכניות מיוחדות הנוגעות לתעופה, תחום בו החשמל איננו אופציה למטוסים גדולים כמו איירבוס, או לתעשיית הספנות, וגם כאן ימלאו תפקיד מימן ומולקולות אחרות כמו דלקים מתחדשים ממקורות שאינם ביולוגיים. הנציבות האירופית הבינה עוד דבר - והוא שצריך לחשוב מחדש על כל שרשרת האספקה. כלומר, לא רק על מכוניות, מטוסים וספינות אלא גם על כל תשתית ההטענה, רשתות ההעברה וההפצה והאחסון - מלבד עניין מקורות האנרגיה. כך או כך, ברור לכולם שלחשמל הירוק חייב להיות תפקיד ויש באירופה כבר תוכניות לגבי המכסות שיינתנו לספקי דלק. כל זה אומר שצפוי שינוי גדול בתשתית ובשימושי קצה".

 

לגבי השוק הישראלי, גאצן אומר כי "ישראל היא 'מערכת אנרגיה של אי'. לאור המאפיינים הייחודיים שלה, אנחנו גם חושבים שיהיה מקום חשוב למימן כחול, למשל, שיופק משדות הגז של ישראל, דבר שיכול ללא ספק לתרום להפחתת הפחמן כאן. אבל על ישראל למצוא פתרון לשינוי שלא יוסיף עוד נטל על מערכת האנרגיה שלה ולהשתמש בתשתיות הקיימות, כמו תחנות דלק, צינורות גז, מקומות איחסון, שדות גז וכו'".

x