מנכ"ל פרטנר: "הקורונה הקפיצה את המודעות לצורך באינטרנט על גבי סיבים"
לדברי איציק בנבנישתי בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט, הקורונה הגבירה את הצורך באינטרנט חזק מהיר ואיכותי שישרת את כל המטרות של הצרכנים בבית. "הביטוי של הצרכים הללו מבחינת פרטנר היא ברמת הביקושים לסיבים האופטיים שלנו", ציין
"בכל מה שקשור לטכנולוגיות סלולר של הדור החמישי, חשוב לזכור ש-5G זאת לא אבולוציה בהשוואה לדור הרביעי שבאמצעותו אנחנו גולשים בסלולר. זה לא סוג של התקדמות - אלא מהפיכה לשמה. כל צורת השידור וכל צורת צריכת התוכן בדור חמש משתנה", כך אמר מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי,בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט. לדבריו, על פי כל ההערכות, פריסת הדור החמישי צפויה להגדיל את מספר המשתמשים הסלולריים בעולם פי 10.
"זה לא שהאוכלוסייה תגדל פי 10, אלא שאם היום מחוברים 5 מיליארד איש לטלפונים הסלולריים - הרי שבתוך 7-5 השנים הבאות יהיו 50 מיליארד מכשירים מחוברים לרשת הדור החמישי. מכשירים ולא סמארטפונים. מכוניות אוטונומיות, פסי ייצור של מפעלים שלמים שידברו אחד עם השני, מרכזים לוגיסטיים שידברו ביניהם, מרכזים רפואיים. רשת 5G מאפשרת גלישה במהירויות עצומות עם כמעט אפס שיהוי (לייטנסי)".
בנבנישתי הדגיש כי בפרטנר נערכים לקראת הרחבת הפריסה: "היינו הראשונים להשלים את הפריסה הנדרשת בשלב זה ואני מעריך שיידרשו שנתיים-שלוש עד להטמעה מלאה - יצירת הרשת שעליה יגלשו מכשירים שיגיעו שתומכים בטכנולוגיה. בהתחלה יהיו הטלפונים המותאמים לטכנולוגיה ואז יגיעו גם האפליקציות המיוחדות לטכנולוגיה הזאת".
לדברי בנבנישתי, בשנה החולפת הקורונה העצימה שתי מגמות בתחום התקשורת: את הביקוש האדיר לתוכן על גבי האינטרנט ואת הצורך בתשתיות יציבות ומהירות. "אנשים יושבים יותר בבית, משפחות שלמות גולשות באינטרנט - הילדים בגיימינג, ההורים וגם הילדים בזום, הטלוויזיות פתוחות בבית ובהרבה מאד משקי בית מחוברים לטלוויזיה של פרנטנר שגם היא רוכבת על גבי האינטרנט. כך נוצרו ההבנה והצורך באינטרנט חזק מהיר ואיכותי שישרת את כל המטרות האלה של הצרכנים בבית. הביטוי של הצרכים הללו מבחינת פרטנר היא ברמת הביקושים לסיבים האופטיים שלנו", אמר.
"דבר שני שאנחנו רואים הוא בצריכת התוכן", אמר בנבנישתי. "אנחנו רואים מעבר מאד גדול מערוצי הברודקאסט לסטרימינג. פרטנר היתה הראשונה שהביאה הסכם עם נטפליקס כחלק מהשירות על גבי הממיר שלנו, והצריכה של תוכן סטרימינג - שהוא בעצם סופר-אגריגציה שאנחנו עושים לתכנים עולמיים - הלכה וגברה מתחילת משבר הקורונה".
לדבריו, תופעה נוספת שבפרטנר ראו השנה בעלייה חדה - אך מתבקשת - היא עלייה בשימוש בשירותי "קאסט" - שידור תוכן וידאו מהמכשיר הסלולרי לטלוויזיה הביתית. כמו כן רואים צריכה הולכת וגוברת בצריכת התוכן בסלולר וגם בשירותי הקאסט - העברה מהמחשב לטלוויזיה. "ראינו למשל בליל הסדר שהרבה לקוחות סלולר שידרו לטלוויזיה את פגישות הזום כדי לבלות ביחד בסלון ולקיים את ליל הסדר המשפחתי. אני מאחל לעם ישראל שלא נחגוג הרבה אירועי ליל סדר כמו האחרון שחגגנו", סיכם בנבנישתי.