ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת אונליין

"רוב ההשקעות בתחילת הדרך בחברות גיימינג נעשות ע"י מי שבאמת מבינים בתחום"

כך אמר איתן רייסל, מייסד ושותף מנהל בקרן Vgame, בכנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google. ד"ר ורד פנואלי משנקר: "יש הזדמנות לייצר בישראל תעשיית משחקים"; שגיא שליסר, מנכ"ל CrazyLabs: התחלנו בכלל במשחקי ילדים, ולאט לאט התפתחנו עם התעשייה"

תומר הדר 15:2123.11.20

"העיסוק בתעשיית הגיימינג מהנה והיו לי זכויות רבות להיות חלק מצוות שבשנת 2013 היה אחראי לצמיחת התעשייה הזו עוד במהלך עבודתי בגוגל" כך מסביר איתן רייסל, מייסד ושותף מנהל בקרן Vgame, בכנס הגיימינג של כלכליסט ו-Google.

 

לדברי רייסל: "יש כאן יזמים וחברות מדהימות אך לאחר שעזבתי את גוגל הבנתי שעלי לפעול כמשקיע פרטי. הבנתי שהמחאות של 50 או 100 אלף דולר לא יעזרו לאף אחד, אז החלטתי לקחת את הטרנד העולמי של כספים אשר מושקעים ייעודית – מה שנקרא Dedicated fund -  רוב ההשקעות בתחילת הדרך בחברות גיימינג נעשות על ידי מי שבאמת מבינים את התחום ומבינים את הסיכון ואת ההזדמנות אשר טמונים בו – ומשם בא הרעיון לתת דלת לתעשייה המקומית, לתת הזדמנות ליזמים. אנו אומנם קרן גלובלית אך המיקוד שלנו בנוי כך שלפחות 50%-60% מהפורטפוליו מגיע מהארץ.

 

"אנו רושמים המחאות גדולות, כל חברת משחקים זקוקה למימון, מימון שיאפשר פיתוח וגם לקחת את המשחק החדש לטעימות. גם כשהייתי בגוגל היינו מאוד שמחים כשהעלויות עלו אך מצד שני איני יודע כמה אני שמח מזה שעלות השיווק הפכה מאוד יקרה - בסופו של דבר צריך כסף כדי להוציא מוצר לעולם, וגם כמובן צריך שהקהל יאהב את המוצר וגם ימשיך לשחק בו לאורך זמן.

 

"זהו הדלק אך זה לא מספיק. התעשייה הזו משתנה והקורונה נתנה לה בהיבט החיובי גישה למשקיעים שלא היו משקיעים בזה בעבר. אנו סבורים שיש ללוות חברות ממצגת רעיון וצוות עד לשלב בו החברה יותר בשלה. אני חושב שהמשמעות היא שיש כאן משקיעים מדהימים בתעשייה הזו, יש לתת לה את היכולת, ההבנה והסבלנות וזה מה שאנו מביאים לשולחן עם דגש על סבלנות, כי לא כל משחק הופך ללהיט בין לילה. מדובר כאן במחזורים ועלינו לתמוך ולעזור", אמר רייסל.

 

 

מימין: איתן רייסל, ד"ר ורד פנואלי ושגיא שליסר מימין: איתן רייסל, ד"ר ורד פנואלי ושגיא שליסר

 

"הזדמנות לייצר בישראל תעשיית משחקים"

 

ד"ר ורד פנואלי, מנהלת תואר שני לעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטליים במכללת שנקר, אמרה כי "תעשיית הגיימינג השתנתה, אנו פתחנו בשנת 2009 את הקורס כדי לפתח משחקי קז'ואל, משחקים שראינו שהם העתיד ושמחנו על שיש הזדמנות לייצר בישראל תעשיית משחקים, כי בישראל אין תרבות של קונסולולת. משחקים ,אך אין אצלנו את הסטודיואים האלה. במקיל האייפון יצא ואימצנו טכנולוגיות המקדמות את זה.

 

"התחלנו עם 20 סטודנטים אשר מפתחים משחקים וכיום יש לנו 120 וגם תואר שני שהתחלנו לפני שנה. גם השנה יש ביקוש שיא, אולי בזכות הקורונה. אנשים מגיעים עם מוטיבציות שונות ואינטרסים שונים. אם פעם אנשים רצו להמציא את המשחק הגדול הבא, היום הם יותר ממוקדים, הם יודעים היטב מה הם רוצים ואנו מעין חממה לכך. יש כמובן כאלה שרוצים להמציא משחק חדש אך הם רוצים לקחת זאת לתחומי בריאות הנפש או החינוך. מה שנקרא AAA, כלומר טריפל איי. זה משחק ברמה של הפקה הוליוודית. בהכשרה אנו מכוונים לכך לחלוטין אך העולם השתנה, הגבולות בין סרטים לפרקים, לאפליקציות, מאוד מטושטשים. יש למשל מי שרוצה לייצר משחק אך מייצר סיפור אינטראקטיבי. אנשים באים אלינו ללמוד כי הם יודעים שהם יעבדו בחברה ויעשו משחקים מהירים וזו ההזדמנות שלהם לעשות משהו שלא תהיה להם אפשרות לעשות אחר כך".

 

"חוויה לימודית טובה"

 

שגיא שליסר, מנכ"ל CrazyLabs: "כשהתחלנו את החברה בשנת 2010 לא היתה כאן תעשיית גיימינג. לא היו מעצבי משחקים, היו מעט מאוד הכשרות. התחלנו בכלל במשחקי ילדים, מקום מאוד פשוט עם מכאניקה פשוטה, משחקים קטנים ולאט לאט התפתחנו עם התעשייה, ואז הגיע מידע נוסף מצד ה"סושיאל קזינו" והאנליטיקס ומצד שני היתה גם דחיפה מכיוונם של מוסדות לימוד והיו הצלחות של חברות, ואז החל עיצוב המשחקים. 

 

"כיום יש גם תעשיית קז'ואל וגם הייפר קז'ואל, זה גיימינג על סטרואידים אשר מספק חוויות מהירות וקצרות. זה תחום שבו תוך חודש מגיעים לעשרות מיליוני הורדות וזו חוויה מאוד מזככת ואימון מצוין. זו חוויה לימודית טובה", אמר שליסר.

 

לדברי רייסל: "יש הזדמנויות מדהימות בשוק, אם נסתכל על החברות הגדולות, להרים טריפל איי AAA הוא משהו שלא כולם מצליחים. ואני מאמין שבסופו של דבר נראה זאת גם בישראל. יש פלטפורמות כמו סטין, כמו אורבלוקס, שיאפשרו יותר גישה מהירה. וגם שיתופי פלטםפורמות, ללא תקציבים של מיליוני דולרים. זו ביצה ותרנגולת כי כדי להרים AAA צריך מימון אמיתי. ישראל אינה מדינה שעלות העבודה בה זולה".

 

x