"יש לכם חברות מדהימות וסטארט-אפים מצוינים, נשמח לשיתופי פעלה"
מייסדת וסגנית יו"ר אפרל גרופ, סימה גנוואני ווד, אמרה בוועידת הזדמנויות כלכליות באיחוד האמירויות של כלכליסט ובנק לאומי: "ביררנו על ישראל מאז שהתחיל המו"מ והבנו שאתם חזקים מאוד בטכנולוגיית קמעונאות שלה אנו זקוקים"
מייסדת וסגנית יו"ר אפרל גרופ (Apparel Group), סימה גנוואני ווד (Sima Ganwani Ved) , סיפרה בשיחה עם כלכליסט על הרצון לייבא מותגים ישראלים מוכרים למדינות המפרץ, על שיתוף פעולה אפשרי עם חברות טכנולוגיה ישראליות ואפילו על קידום נשים משתי המדינות. גנוואני ווד השתתפה בו ועידת הזדמנויות כלכליות באיחוד האמירויות של כלכליסט ובנק לאומי.
לדבריה, "קבוצת אפרל נמצאת ב-14 ארצות עם כמעט 1,800 חנויות. אנחנו ידועים כמי שהופכים להצלחה כל מותג בינלאומי שאנחנו לוקחים. יש לנו מעל 75 מותגים שאנחנו משווקים. אבל חוץ מזה, יש לנו גם שירותי מזון ומשקאות. למשל, המותג הקנדי לקפה 'טים הורטונ'ס', יש לנו את מותג הגלידה 'קולד סטון קרימריי ואת המותג של השף הבריטי יג'יימי אוליבר'. אז יש לנו הרבה קונספטים של מזון ומשקאות יחד עם החנויות הקמעוניות. בנוסף, יש לנו גם אתר מסחר אינטרנטי,שנקרא 6thStreet.com.
עם כל ההתרגשות סביב ״הסכם אברהם״, איך את רואה שיתוף פעולה עתידי בין הקבוצה שלך לחברות בישראל?
״זה נפלא, כמובן, ולא רק מנקודת מבט הומאנית-אנושית, אלא גם מנקודת מבט עסקית.זה מלהיב מאוד מבחינתנו. ביררנו על ישראל מאז שהתחיל המשא ומתן, והבנו שאתם חזקים מאוד בטכנולוגיית קמעונאות. יש לכם חברות מדהימות וסטארט-אפים מצוינים שאני חושבת שהרבה קמעונאים בהחלט יגלו בהם עניין.
"חוץ מטכנולוגיות הקמעונאות, מאחר שאנחנו קמעונאים שמייבאים מותגים, אני חושבת שיש לכם מותגים מסוימים, כמו ׳סבון׳, נדמה לי, ועוד כמה, שלא ניסו את ארצות המפרץ עד כה, ואני חושבת שעכשיו זאת תהיה הזדמנות מושלמת. אבל חוץ מזה, גם לנו יש מותגים שאנחנו יכולים לייצא לכם.
"ישראל אכן קטנה יחסית, אבל זה מפני שזה בהשוואה לארצות המפרץ. למעשה, יש לכם תשעה מיליון תושבים, שזה דומה לאיחוד האמירויות. אבל חוץ מהדמיון לאיחוד האמירויות, ההוצאה לנפש אצלכם היא הרבה יותר גדולה משלנו, אז זה מבטיח שזאת תהיה הזדמנות גדולה להרבה קמעונאים כמונו".
הזכרת את נושא הטכנולוגיה, ולישראל יש אקוסיסטם מפותח מאוד. איך אתם עובדים עם חברות טכנולוגיה ומה בדיוק אתם מחפשים?
"אני לא האדם המתאים בחברה שלי לדבר איתו על טכנולוגיה פרופר, אבל כשהסתכלתי על דוח דלויט על ישראל ראיתי שיש לכם ספקי פתרונות טכנולוגיים בתחום הקמעונאות, ואפילו כמה חברות אסטרטגיה שיכולות לסייע בתחום. חברות כמו Market Beyond, Anodot, ClickTale, Endor ועוד כמה שהדוח הזכיר, כולל כמה כלי חיזוי. אז העובדה אנחנו יכולים להיעזר בדברים שאתם כבר עושים ועשיתם ברמה או בהיקף יציבים, זה בהחלט מפתה מאוד".
גנוואני ווד סיפרה גם על המאמצים של קבוצת Apparel לקידום: ״רוב המותגים שלנו מיועדים בעצם לנשים: אנחנו מוכרים לנשים והם נוצרים על ידי נשים אצל הספקים שלנו. הבעיה היחידה היא שאנחנו מתקשים למצוא מספיק מנהיגות בתוך המבנה הבכיר המרכזי שלנו.
"אני חושבת שהעובדה שעכשיו אתם תהיו שותפים שלנו, או שותפים פוטנציאליים, פותחת פתח להכניס עוד נשים כמנכ"ליות, מנהלות בכירות, מנהלות מותג וכו', ואני חושבת שכל זה מתחיל כשהן באוניברסיטה. אם נוכל ליצור תוכניות התמחות וירטואליות רלוונטיות, כי מאז הקורונה איש לא יכול לנסוע, אם נתחיל לעשות חילופי התמחויות לנשים, או אפ,ילו לאנשים אחרים, זה ייתן לנו מספר גדול של מועמדות לבחור מהן בעתיד לקידום בתוך החברה".
לסיום, מה בדיוק אתם מחפשים ואיך ליצור קשר איתכם?
"כמו שאמרנו, אנחנו בהחלט נתעניין בתחום טכנולוגיות הקמעונאות. חברות שנותנות תחזיות או מסייעות בפתרונות, והתמחויות, עם אוניברסיטאות. וחוץ מזה, אם יש לכם מותגים מקומיים גדולים מספיק להבין עסקים בינ"ל, נשמח להביא אותם לאזור שלנו. יצרנו לשם כך דוא"ל מיוחד בתוך החברה: bd@apparelue.com".