ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"כשמחברים חוויה חברתית לאי קומרס מקבלים יותר מכירות"

עדי רונן, מייסדת ומנכ״לית Buywith בוועידת שופ אונליין של כלכליסט ו-google: "אנחנו רואים שהמילניאלז ודור ה-Z עוקבים באינסטגרם אחרי משפיענים וקונים לפי ההמלצות שלהם". הילה ארבל מייסדת ומנכ"לית Box O'mine: "אריזה ממותגת מגדילה את תפיסת הערך של המותג ואת תפיסת ערך המוצר שיש בו"

נורית קדוש 12:4901.11.20

 

 

"אנחנו רואים שהמילניאלז ודור ה-Z צורכים מוצרים בצורה שונה. הם עוקבים באינסטגרם ופחות בפייסבוק אחרי משפיענים וקונים לפי ההמלצות שלהם. על רקע זה, רואים שמותגים וקמעונאים משתמשים יותר יותר במשפיענים ובמומחים, ומומחה יכולה להיות מאפרת, שף או סטייליסטית ומשתמשים בכוח ובהשפעה שלהם לייצר חוויה שאותם דורות אוהבים לצרוך". כך לדברי עדי רונן, מייסדת ומנכ״לית Buywith המייצרת פלטפורמה שמאפשרת לאתרי סחר מקוונים לעשות לייב סאשן של קניות עם משפיענים ומפורסמים, במסגרת פאנל בוועידת "שופ אונליין" של כלכליסט ו-google.

 

לשאלה כיצד עסקים קטנים שרגילים לקבל תנועת לקוחות מהרחוב מתחברים לנושא, השיבה רונן כי העולם של המשפיענים נהיה נגיש מאד. "לא מדובר על סלבריטאי ענק שעולים הון תועפות, אלא על גישה למיקרו אינפלואנס, שגם עסקים עם תקציבים נמוכים משתמשים בהם כדי להגיע לקהל הצעיר". רונן הוסיפה כי מדובר בכלי שמעניק לקונה חוויה שדומה ללכת לקניות עם חברים. "בסין הלייב שופינג זה שוק מטורף שמגלגל 63 מיליארד דולר והוא מתחיל להגיע לכל העולם. יותר ויותר מותגים מבינים שהם צריכים להכנס לזה גם. אנחנו זיהינו את הצורך החברתי שיש לאנשים שקונים און ליין, שרוצים לקבל המלצות ולקבל אישור חברתי. הדבר הזה מתבטא ביכולת שלנו להכניס את החוויה החברתית לחוויה של האי קומרס שהיא במקור יותר אינדיבידואלית. כשמחברים את זה רואים יותר מכירות למותגים, רואים שבגלל שאנשים מקבלים טיפים אמיתיים על דברים שמתאימים להם, קונים דברים שיותר נכונים להם, אז יש פחות החזרות. כך, כל הגורמים השותפים למעגל הזה של הלייב שופינג, יוצאים מאד מרוצים מהחוויה שמאפשרת לאותם מומחים ומשפיענים לעשות סאשן עם מאות ואלפי אתרים בתוך אתר הקניות".

 

מימין הילה ארבל, מתי רם ועדי רונן מימין הילה ארבל, מתי רם ועדי רונן צילום: Smadar Kafri, Yumi Matsuo

 

לצד הטיפול בחווית הקנייה באתר עצמו, טוענת הילה ארבל מייסדת ומנכ"לית Box O'mine כי החוויה לא נגמרת בקבלת המשלוח. "אנחנו מבינים שהחוויה של הלקוח או נקודות המגע שלו עם המותג היא אינסופית. זה מתחיל מהמפגש שלו עם הפרסומים במדיה החברתית, או בפוסטים באינסטגרם, דרך תהליך הקנייה באתר ואנחנו מאמינים שכל מה שקורה אחרי הקנייה, כלומר בלאסט מייל, מהרגע שההזמנה התקבלה ועד שהלקוח מקבל את ההזמנה זה חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים של הלקוח עם המותג וחייבים שתהיה חוויה הוליסטית שמייצרים ללקוח רק בתוך האתר. שלא יווצר מצב שאחרי שלקוח חווה חוויה נהדרת באתר, זה יגמר בקבלת קופסה עם שליח שמאחר ושירות לקוחות שלא עונה".

 

ביחס לחשיבות החוויה של הלקוח בקבלת החבילה אמרה ארבל כי "בשנים האחרונות, הציפייה של הלקוחות היא לחוויה ברמה גבוהה בכל ממשק. יש מחקרים שמראים את החשיבות העסקית שיש לחבילות ממותגות. אחד הדברים כי חשובים זה להבין שאריזה ממותגת מגדילה את תפיסת הערך של המותג ואת תפיסת ערך המוצר שיש בו. אלא שלא רק תפיסת ערך המוצר והמותג חשובה, אלא יש מחקרים שמראים שזה מגדיל נאמנות לקוחות ומדרבן לקוחות נאמנים לחזור לקנות. כשאחד האתגרים הגדולים של אתר מסחר זה לייצר את החזרתיות של הלקוחות, החשיבות מובנת".

 

אחד הכלים שציינה ארבל הוא קמפיין שמבוסס על מיקרו משפיענים, להם שולחת החברה את המוצר עד הבית באריזה ממותגת והם מפרסמים במדיה שלהם את המותג "זה מייצר יש וין וין לכולם: המשפיען שקיבל את המוצרים, חשיפה למותג והלקוחות שמקבלים את האינפורמציה מאנשים שרלוונטיים להם".

 

לדברי מתי רם, מייסד ומנכ״ל AdScale עבור הרבה בעלי עסקים שנכנסים לרשת, מדובר בעולם מאד מורכב ולא מובן מאליו. לדבר הזה פתחה החברה פלטפורמה שעוזרת לעסקים קטנים ובינוניים לפרסם אוטומטית בגוגל ובפייסבוק. עצת הזהב של רם לעסקים שרוצים להגדיל משמעותית את ההכנסות היא להתמקד בלקוחות החוזרים: "הסוד הוא הלקוחות החוזרים. בעולם הקמעונאות יש נטיה לתמקד בגידול הסל, אבל אנחנו רואים קורלציה גבוהה בין אחוז הלקוחות החוזרים מתוך כלל הלקוחות ותדירות הקנייה החוזרת לבין הצלחה של אתרי אי קומרס".

 

רם חשף כי אם לרכוש לקוח חדש דרך פרסום עולה לחברה 20 שקלים והסל הממוצע של אותו לקוח הוא 100 שקלים, אז יש החזר השקעה של פי 5. לעומת זאת, עלות רכישת לקוח חוזר נמוכה בחצי והקניה החוזרת שלו גבוהה בשלושים אחוזים. "אותו לקוח שבפעם הראשונה היה לעסק החזר השקעה של פי 5, בקניה השניה שלו יעלה לחברה לרכוש אותו 10 שקלים והסל יהיה 130 שקלים, מה שיעלה את היחס לפי 13. "זה נתון דרמטי וזה משפיע מאד על הביצועים ואנחנו רואים פער גדול מאד בין חנויות שיש להן 24% לקוחות חוזרים או 48% או בין עסקים עם תדירות קנייה חוזרת של 180 יום לבין תדירות של 90 יום".

 

רם הוסיף כי הגדלת סל הקניות חשובה, אך אין בה די: "אני לא נגד הגדלת סל הקנייה, אבל זה חלק קטן. בזמן שמשקיעים מאמצים להגדיל את סל הקנייה הלקוח חוזר סל הקנייה שלו יהיה במילא יותר גבוה". לדברי רם, "כל הלקוחות החוזרים נמצאים לעסק בהסטוריית ההזמנות, זאת אומרת שברגע שהעסק יודע לנתח את הסטוריית ההזמנות, להבין מי הלקוחות שקונים מוצרים מסוג אחד ומסוג שני, מה הם קונים יחד אפשר להגיע למצב שבו מזריקים את התובנות האלו לתוך קמפיינים חכמים שמטרגטים את הלקוח הנכון, עם המוצר המכון, בזמן הנכון.זו הדרך לגדול מעבר לקהל הלקוחות הנוכחי ולהגדיל את המכירות משמעותית".

 

בכדי להמנע מטעויות, מציע רם "לא להפסיק להשקיע בנובמבר דצמבר. זו התקופה הכי טובה לייצר החזר השקעה גבוהים וגם לצוד קהלים חדשים ולהפוך אותם לקהל חוזר". עדי רונן הציעה "לעשות התאמות לעולם החדש כי מי שלא יעשה, יפסיד ואפילו יעלם" והילה ארבל הדגישה "לא לפחד לחשוב גדול. יש אינסוף פלטפורמות שמאפשרות לכל עסק בכל תקציב להכנס ולתת פייט בזירה שפעם לא יכלו לקחת בה חלק ולהשקיע תקציבים במקומות האלה".

 

x