מנכ"ל יינות ביתן, מגה ושוק מהדרין: "הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי השתנו לגמרי בקורונה"
מיכאל לובושיץ אמר את הדברים במסגרת אירוע האונליין Work@Home של כלכליסט. לדבריו, "אם פעם היינו רוכשים חלק גדול ממוצרי המזון מחוץ לבית, היום אנשים מכינים בבית את מה שהיו קונים בחוץ"
"הרגלי הקנייה של הצרכן הישראלי השתנו לגמרי. אם פעם היינו רוכשים חלק גדול ממוצרי המזון מחוץ לבית, היום יש גידול של 32% במכירות עזרי האפייה, או במוצרים כמו פסטות, מה שאנשים היו קונים בחוץ היום מכינים בבית", כך אמר מיכאל לובושיץ מנכ"ל יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין בשיחה עם נטע־לי בינשטוק מ"כלכליסט".
- סלקום זכתה במכרז לניהול הדאטה של יינות ביתן
- הישראלים עדיין פסימיים: מדד אמון הצרכנים בספטמבר - כמו באוגוסט
- היערכות מיוחדת של רשתות השיווק להסתערות צרכנים על רקע הסגר הצפוי
לדבריו, כל משבר כלכלי מחזק את מוצרי המזון הבסיסיים. "אנשים יאכלו פחות במסעדות, ייקנו פחות מכוניות ויטוסו פחות לחו"ל, אבל ישמרו על רמת החיים. אנשים רוצים לכסות על המשבר הזה לפחות בבישולים ויותר ארוחות בבית, ניקיון ושמירה על היגיינה בבית כך שהענף שאני נמצא בו לא יסבול מהמשבר הזה. ההוצאה הכי גדולה שיש לנו היום זה נושא הדיור. כשבודקים כמה משפחה משקיעה באוכל לעומת משכנתא או שכ"ד או תקשורת אז האוכל זו הוצאה זניחה”.
הקורונה היטיבה עם רשתות המזון, בייחוד עם רשת יינות ביתן שנקלעה לפני המשבר למחנק אשראי ונאלצה למכור סניפים רבים למתחרים. מכירות רשתות המזון שזינקו בעשרות אחוזים במרץ ומאז נמצאות בעלייה מתמדת שיפרו גם את מצב תזרים הרשת. לובושיץ נכנס לתפקיד ב־1 במרץ, ממש עם תחילת המשבר.
"ליינות ביתן יש יתרון, שרוב סניפיה נמצאים בערים כך שאני חושב שהלקוחות שנכנסים ונחשפים לחוויית הקנייה יישארו לקנות אצלנו גם בעתיד", הוא אומר. "אנחנו בעיצומה של תוכנית אסטרטגית לשפר את מצבה של הרשת, דרך תחומים כמו מותג פרטי והשקעה במועדון לקוחות. הקורונה הייתה מקדם המכירות, חברת הפרסום הכי טובה של האונליין בישראל. עכשיו הפאניקה ירדה. בסגר הראשון אנשים חששו מאוד לצאת מהבית לקניות והיום אין את הפאניקה שהייתה בחודש מרץ.
"אונליין זה נוח לחלק מהצרכים אבל יש צרכנים שאוהבים להיכנס לחנות ולבדוק את הירקות, הפירות והבשר, ולראות את הכל בעצמם. רוב הצרכנים עדיין קונים בחנויות", אמר לובושיץ.