משנה למנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי: "נאמץ את העבודה מהבית גם כשהקורונה תחלוף"
כך אמרה דגנית קרמר, במסגרת אירוע האונליין Work@Home של כלכליסט. לדבריה, היא רואה ערך מוסף משמעותי ביכולת של החברות לתת לעובדים את האפשרות לעבוד מהבית
"אנחנו נמצאים באחוזים מאוד גבוהים של עובדים מהבית, כשבשיא למעלה מ-80% עבדו מהבית. התחלנו ממש בתחילת הקורונה, הגענו מאוד מוכנים ואנחנו רואים ערך מוסף משמעותי ביכולת שלנו לתת לעובדים לעבוד מהבית, התפוקות הן מצויינות ואנחנו בכל מקרה נמשיך עם זה גם כשהקורונה תחלוף.
"אני חושבת שזה נותן מענה גם לייצר תעסוקה בפריפריה, גם לאפשר גמישות גדולה מאוד בעולם העבודה חיסכון של נדל"ן ואני רואה בזה ערך מאוד משמעותי עבור המנהלים העובדים והלקוחות שלנו", כך אמרה דגנית קרמר, משנה למנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי בשיחה עם אביאור אבו במסגרת אירוע האונליין Work@Home - עבודה במציאות משתנה של כלכליסט.
- אחרי אפל ופייסבוק: גוגל נערכת לאפשר לחלק מעובדיה לעבוד מהבית לאחר הקורונה
- טים קוק: "אני מתרשם לטובה מהעבודה מהבית"
- דויטשה בנק לעובדים בארה"ב: ניתן לעבוד מהבית - עד יולי 2021
"דווקא בגלל שאני מנהלת שלוש חברות הגענו די מוכנים לאירוע כזה שדורש הרבה גמישות, הקשבה ללקוחות ולעובדים, החלטות מהירות, ובעצם אנחנו נמצאים כרגע בסיטואציה שבה המוצרים שלנו מאוד מבוקשים. הלקוחות שלנו צריכים אינטרנט מצויין, טלוויזיה מצויינת, הביקושים לתקשורת עולים והתפקיד שלנו הוא לייצר ללקוחות שקט נפשי ולקיים את שגרת החיים החדשה תחת הצרכים החדשים בצורה טובה", אמרה.
לדבריה, רואים עלייה משמעותית בביקושים גם בבזק בינלאומי וגם ב-yes, לצד ירידה כמעט במאה אחוזים לחבילות חו"ל. "באינטרנט ובטלוויזיה לקוחות רוצים תשתיות טובות ויציבות וטלוויזיה איכותית. אנחנו רואים גם ביקושים בהצטרפות וגם ביקושים להרחבת מהירויות וערוצים. בפלאפון יש עלייה בביקושים לציוד קצה ומצד שני ירידה כמעט לאפס בביקוש לחבילות חו"ל".
המעבר לעבודה מהבית דורשת היערכות טכנולוגית, לצד קבלת החלטות ניהוליות מהירות ובניית שגרות שיתאימו כמו מדדי בקרה וסביבה - שתומכת בכלים הרגילים שנדרשים לעובדים במשרדי החברה גם בבית. "זה מסייע כשמנהלים שלוש חברות. אם בעבר היינו צריכים לנסוע בין משרדי המטה, היום אנחנו מנהלים שיחות ומקבלים החלטות באמצעות הכלים החדשים וזה מאפשר לנו להמשיך לעבוד בצורה רגילה ובתפוקות מאוד טובות", היא אומרת.
החיסרון היחיד שהיא רואה בעבודה מהבית הוא שאין את המגע האישי. אך ישנם עוד ייתרונות הקשורים לגיוס עובדים מאיזורים גיאוגרפיים שונים. " אם בעבר יכולתי לגייס עובדים למוקדים או מרכזים רק ממקומות ממרחק גיאוגרפי סביר, אז היום אני יכולה לגייס עובדים מהפריפריה הרחוקה והם יכולים לעשות את העבודה מהבית וזה מאפשר לנו לייצר הרבה יותר מקומות תעסוקה במקומות שצריכים את זה".