"כשאנשים ביקשו לקיים את סדר הפסח ב-Zoom הבנתי שהמצב מאוד מיוחד"
עודד גל, סמנכ"ל המוצר ב-Zoom והישראלי הבכיר ביותר בחברה מאמין שכפי שקניות אונליין הפכו לברירת המחדל כך יקרה גם עם פגישות וידאו. בשיחה במסגרת אירוע האונליין "הפסקת קפה: חוויית העובד בשגרה החדשה" של כלכליסט ונספרסו, מסביר גל את הצלחת החברה במשבר הקורונה, מדוע לדעתו העולם לא יחזור לעבודה מלאה מהמשרד, ונותן טיפים לשימוש מיטבי ב-Zoom
"כשהתחלתי לקבל בקשות מאנשים בכל רחבי העולם שיכולו לעשות את שיחת הווידאו יותר מ-40 דקות כדי שיוכלו לקיים את כל סדר הפסח בזום, הבנתי שהמצב הוא מאוד מיוחד", כך אמר עודד גל, סמנכ"ל מוצר ב-Zoom והישראלי הבכיר ביותר בחברה בשיחה עם כתבת כלכליסט הגר רבט במסגרת אירוע האונליין "הפסקת קפה: סדרת שיחות על חוויית העובד בשגרה החדשה" ששודר היום (ד').
- "המשבר יצר הזדמנות לחברות סטארט-אפ לייצר אלטרנטיבה להשכלה הגבוהה"
- "אנחנו לא עצלנים, פשוט לא אוהבים לבזבז זמן"
- ד"ר הילה חלוץ בן־גל: "הארגונים ישארו, אבל ישתנו בהיבט של חווית העובד ובאופן ההעסקה"
לדבריו ברגע שאנשים התחילו לעבוד מהבית וחויבו להישאר בבית, מספר המשתתפים עלה בכל יום בצורה מאוד חדה. את ההצלחה של Zoom במהלך המשבר לעומת המתחרים הוא מייחס להתמקדות שלהם בוידאו. "מבחינת המוצר תמיד חרטנו על דגלנו את הנושא של הווידאו כדבר הכי חשוב שאנחנו עושים. הרעיון שלנו היה להפוך כל תקשורת אונליין שהיא לשיחת וידאו ובנינו את המוצר סביב זה. בחברות אחרות שבנו מוצרי תקשורת הוידאו לא נחשב לדבר הכי חשוב במוצר".
כעת עם החזרה לשגרה הוא אינו מודאג מירידה במספר המשתמשים. "האנליסטים רואים שני סוגים של מוצרים שהצליחו בזמן הקורונה. המוצר הראשון הוא ‘stay at home’ והשני הוא ‘work from home’. המוצר השני יישאר, אולי לא במספרים הנוכחיים אבל יהיה שילוב, חלק מהאנשים יישארו בבית וחלק יחזרו למשרד אבל העולם לא יחזור לעולם לסיטואציה שהייתה לפני התפרצות הקורונה. אני משתמש באנלוגיה של קניות מקוונות. אם בעבר קנייה מקוונת הייתה האופציה השנייה שלך מבחינת הבחירה, קודם היית הולך לחנות ואם לא היית מוצא את מה שאתה צריך היית עובר לאונליין. היום זה הפוך.
"אתה תרצה לקנות אונליין כי יש לך כל כך הרבה אפשרויות, המחיר יותר זול, זה מגיע לך עד הבית ואתה יכול להשוות בין מוצרים. אז היום הבחירה הראשונה זה לקנות אונליין ורק אם אתה רוצה ללכת לשוק, להרגיש את העגבניה לפני שאתה קונה אותה אז אתה תלך לשוק. אותו הדבר בפגישות. קודם כל תחשוב בשביל מה אני צריך לסוע שעתיים בפקקים, בוא נרים שיחת וידאו קודם כל ואחרי זה אם אני באמת צריך ללחוץ לאדם השני את היד, לתת חיבוק או משהו יותר פיסי - אז אסע את הדרך הזאת ואני אפגש עם הבנאדם פנים מול פנים".
גל סיפר על הפיצ'רים החדשים שהחברה מפתחת. "כשאנשים התחילו לעבוד מהבית הם התחילו להשתמש במוצר שלנו כל היום ובגלל זה אנחנו רוצים לעזור להם לעבור משיחה לשיחה. דרך התחברות ללוח הזמנים של האדם באמצעות ממשק משתמש שעוזר לעבור לשיחה הבאה בצורה קלה נעזור לאנשים להתחבר לשיחות מרובות במהלך היום. הדבר השני שאנחנו רוצים לשפר זה את היכולת להעביר תחושות ורגשות ובאמת להסתכל לאדם בעיניים ולליצור את הקשר הזה הייחודי בין האנשים בנוסף לוידאו עצמו".
הטיפים של גל לשימוש מיטבי בזום הם קודם כל להכין את עצמכם לשיחה. "מומלץ להשתמש באוזניות כי תקבלו את האיכות הכי טובה דרך אוזניות. יש מיקרופונים שבנויים לפודקסטים שמומלץ להשתמש בהם אם אתם רוצים ללכת קצת יותר רחוק. כדאי להשקיע בתאורה ולעשות וירטואל בקגראונד על מנת להפוך את השיחה לקצת יותר אישית. אני מתאים את התמונה לכל שיחה שאני עושה ברמת האנשים המשתתפים וזה יוצר עניין ומחבר בין האנשים", הוא אומר.