מנכ"ל איתמר מדיקל: "הבנו שהתמזל מזלנו. שיש לנו מוצר נכון בזמן הנכון"
גלעד גליק מנכ"ל איתמר מדיקל שמייצרת בדיקת שינה ביתית ומתכלה מספר על ההזדמנות שנוצרה לחברה בעקבות משבר הקורונה שגרם לרופאי השינה לאסור הגעה למעבדות בבתי החולים; "בעקבות הקורונה כל הקלפים השתנו ופתאום המוצר שלנו היה היחיד שאין בו סכנת הידבקות. אנחנו מגבירים את הייצור אבל לא עומדים בביקוש"
"בכל שנה מתבצעות 5 מיליון בדיקות שינה, כאשר רק שליש מהן התבצעו בבית. המאבק של איתמר מדיקל היה להעביר את הבדיקות מבית החולים כי הן יקרות ומסורבלות - לבית, וזה היה שינוי איטי כי עולם הרפואה הוא קונסרבטיבי. ואז הגיעה הקורונה ופתאום כמעט בן לילה, אי אפשר היה להגיע למעבדות השינה בבתי החולים", כך אמר גלעד גליק מנכ"ל איתמר מדיקל בשיחה עם אליחי וידל, עורך CTech במסגרת מפגש האונליין 'ענפים בצמיחה – התחומים שעברו מהפכה בעקבות המשבר' שנערך היום (ד').
גליק המשיך, "יותר מכך, איגוד רופאי השינה האמריקאי הוציא באמצע מרץ התויות מאוד ברורות שמנעו הגעה של חולים למעבדות שינה בגלל חשש מהידבקות ובו נאמר שיש לבצע בדיקה שהיא מתכלה. למזלנו קצת לפני המשבר וללא קשר אליו איתמר מדיקל הוצאנו מוצר שבו בדיקת השינה בבית היא לא רק בבית אלא היא גם מתכלה. היא חד פעמית. ואנחנו היחידים בעולם עם אישור של ה-FDA לבדיקה הזאת. בהתוויות שהוצאו במרץ נאמר שיש לבצע בדיקה שהיא מתכלה. באותו רגע הבנו שהתמזל מזלנו. שיש לנו מוצר נכון בזמן הנכון שיש לו ביקוש אדיר".
החברה פיתחה את המוצר לפני המשבר מתוך מחשבה למכור ישירות לצרכנים ללא צורך בהפניית רופאים ולכן התמקדה במוצר מתכלה. "בעולם המכירה ישירות לצרכן אי אפשר לשלוח מוצר שצריך להחזיר אותו ולנקות ולשלוח שוב. המוצר הזה עובד דרך אפליקציה בסמארטפון והוא גם יותר יקר. אז באה הקורונה, כל הקלפים נטרפו ופתאום זה היה המוצר היחיד שאין בו סכנת הידבקות. כפי שדיווחנו, אנחנו לא עומדים בביקושים למרות שאנחנו מגדילים את הייצור", הוא אמר.
רק בשנים האחרונות התחילה איתמר מדיקל להגיע לתודעה הציבורית וזאת בעקבות שינוי אסטרטגי של פנייה לקרדיולוגים ולא רק לרופאי השינה, מסביר גליק. "איתמר מדיקל התרכזה במשך שנים בניסיון לשכנע את הרופאי השינה לשנות את הדרך שבה הם מאבחנים ומטפלים בחולים. בארה"ב יש אולי 5,000 רופאי שינה, ויש 60 מיליון חולים. לכן, אין סיכוי שכולם ייכנסו לבדיקות שינה בבתי החולים. השינוי האסטרטגי של השנים האחרונות היה שעברנו מניסיון לשכנע את רופאי השינה ללנסות לשכנע את הקרדיולוגים. אמרנו לקרדיולוגים, דום נשימה בשינה לא רק מפריע לנחירות ועייפות הוא גם גורם למחלות לב, והוכחנו את זה במחקרים. שם הגיעה הפריצה הגדולה במכירות שלנו שעל בסיסה עשינו אפליסטינג בנאסד"ק והנפקה בנאסד"ק ב-2020 שנייה לפני הקורונה. אז הגיעה הקורונה ונתנה לנו דחיפה אצל רופאי השינה ואנחנו מרגישים שהמזל מאיר לנו פנים".