ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שבוע הסטארט-אפים

לחם, מדיטציה ופודקסטים: כך שינתה הקורונה את הרגלי הגלישה

כיצד השתנו החיפושים בגוגל בעקבות משבר הקורונה סביב תעשיות שונות ואילו תובנות יכולים להסיק הסטארט-אפים? סמנכ"לי פעילות גלובלית וסטארט-אפים בגוגל ישראל, ענת הורוביץ ואורן חפץ בשיחה מצולמת עם אליחי וידל עורך CTech

נעמי צורף 15:0010.05.20

 
 
"שיאי החיפוש בגוגל מגיעים בשעות 7:00 ו-23:00, צריכת החדשות בגוגל וביוטיוב עלתה ב-10 אחוזים וצריכת המדיה היומית הממוצעת לאדם עומדת על 12 שעות", כך מספרת ענת הורוביץ, סמנכ"לית פעילות גלובלית וסטארטאפים בגוגל ישראל בשיחה עם אליחי וידל מ"כלכליסט", השיחה התקיימה במסגרת שבוע הסטרטאפים של גוגל ו"כלכליסט" בה השתתף גם אורן חפץ, סמנכ"ל פעילות גלובלית וסטרטאפים בגוגל ישראל.
 

 

"גם במנוע החיפוש וגם ביוטיוב אנחנו רואים חיפושים רבים סביב הקורונה, גם ביחס לחיפושים מובילים שיש בדרך כלל במנוע החיפוש כמו מזג האוויר" מספרת הורוביץ. "אנשים קמים בבוקר לתוך חיפושים כדי לראות מה השתנה בלילה וגם לפני שהם הולכים לישון הם פותחים גוגל כדי לראות מה השתנה. גם ביוטיוב אנחנו רואים מגמות דומות".

 

הורוביץ מספרת כי נושאי החיפוש השתנו לאורך תקופת המגפה "בהתחלה אנשים חיפשו מידע על הקורונה ועל התסמינים וככל שהזמן עבר ראינו יותר חיפושים של סטטיסטיקות לגבי המחלה לפי איזורים גיאוגרפיים במדינות שונות או באיזורים בתך המדינה. עכשיו אנחנו רואים הרבה חיפושים שקשורים לריחוק חברתי ואיך להישמע להוראות החזרה לשגרה".
 
מימין: ענת הורוביץ ואורן חפץ, סמנכ״לי פעילות גלובלית וסטרטאפים ב-Google מימין: ענת הורוביץ ואורן חפץ, סמנכ״לי פעילות גלובלית וסטרטאפים ב-Google

 

"אנחנו רואים שינויים בחיפושים גם בעולמות התוכן שלא קשורים למחלה" אומר חפץ. "חיפושי עשה זאת בעצמך מרקעים שחקים - איך עושים לחם, איך עושים חומוס, טיפים לעבודות בגינה. כל תחום הwell being מתפתח מאוד, אנשים סגורים בד' אמותיהם וצריכים להזיז את עצמם ולשמור על בריאות פיזית ונפשית. במקביל אנחנו רואים גם עליה מטאורית בחיפושים שקשורים למדיטציה, ספורט בבית מדריכי כושר או כל מיני דברים שאפשר לעשות בבית".

 

"השיא של חיפושי 'עשה זאת בעצמך' מגיע ב-1 לפנות בוקר", מספרת הורוביץ. "אפשר לראות שכל צורת החיים שלנו השתנתה והדברים שעוברים לאנשים בראש לפני השינה זה הכנה ליום המחר ומה יעשו בו אז הסרטונים האלה נצרכים בשעות מאחרות".

 

חפץ מוסיף כי מגמה זו נראית גם בצריכת הפודקאסטים, שעד כה היו נצרכים בעיקר בשעות של נהיגה הביתה חזרה מהעבודה. "אנשים לא מצליחים לישון וצורכים פודקאסטים אחרי חצות וזה משהו שהתשנה לחלוטין בחודשיים האחרונים".

 

איך סטארטאפים או חברות טכנולוגיה יכולות להשתמש בדאטה הזה כדי למנף את המוצר שלהן?
חפץ: "אחד מהדברים המעניינים שאנחנו רואים זו ההתפתחות בתחום המסחר המקוון. במהלך מרץ ראינו ירידה די משמעותית בחיפושים אונליין. אבל לקראת סוף מרץ, ובמיוחד במהלך אפריל, ראינו שינוי מגמה משוגע שבו הצרכנים הסתערו על המדפים הוירטואלים. זה התחיל בצריכה של דברים בסיסיים כמו מזון כדי לחסוך את הביקור בסופר, והמשיך כשהממשלות באירופה וארה"ב התחילו להעביר כסף כדמי חל"ת או מענקים שונים. ברגע שהכסף הגיע לצרכנים ראינו אותו חוזר חזרה לשוק, ובמהלך חודש אפריל נרשמו שיאי מסחר יותר גבוהים מהימים של סייבר מאנדי או בלאק פריידי".

 

תחום צמוד לאי-קומרס הוא הפינטק, איזה שינויים נראו שם?
הורוביץ: "אפשר לחלק את הפינטק לשני תחומים מרכזיים: מכירת ביטוחים, הלוואות ללקוחות פרטיים ותחום של פתרונות עסקיים - מתן פתרונות

פיננסיים דיגיטליים לחברות ולקוחות יותר גדולים. בשני התחומים ראינו טרנדים מעניינים למשל חיפושים בנושא אבטלה הגיעו לשיאים שלא ראינו מעולם, ויחד עם זאת, עליה בחיפושים סביב חיסכון כלכלי, הלוואות, עבודה מהבית, עבודה עם אמזון מהבית ועוד. גם בתחום העסקי אנחנו רואים עליה בתחום של הלוואות לעסקים, ביטוחים לעסקים וביטוח אסונות".

 

גוגל נדרשה להתמודד עם משבר הקורונה גם כחברה שתומכת ומלווה הרבה סטרטאפים ישראלים, וגם כמי שבעצמה מעסיקה המון עובדים.
"גוגל הייתה אחת החברות הראשונות שהעבירה את עובדיה לעבוד מהבית. לפני פורים בעצם זו הייתה הפעם האחרונה שכולנו ביקרנו במשרדים", סיפרה הורוביץ. "זה היה מעבר מאוד מהיר וכמעט בלתי אמצעי מעבודה מאוד פיזית במשרד פגישות עסקיות ועבודה צמודה עם הצוות עברנו לעבודה אונליין, פגישות וידאו. המעבר היה קל ונעים באופן יחסי".
 
משרדי גוגל משרדי גוגל

 

אתם עובדים יותר או פחות ביחס לתקופה שלפני המשבר?
הורוביץ: "אני חושבת שאנחנו עובדים את אותה כמות של זמן, אבל הגבולות בהפרדה המסורתית בין עבודה לבין זמן פרטי של משפחה וחברים מאוד הטשטשו. הגבולות המטשטשים האלה דורשים חשיבה מחודשת להבין מתי העבודה נגמרת ומתחיל הזמן של הפנאי והדברים הפרטיים. הקרבה של הדברים אחד לשני לפעמים מבלבלת".
  
תקחו משהו לעתיד מההרגלים שנרכשו בחודשים האחרונים?

חפץ: "אין ספק שזה יקרה, כבר עכשיו ישנה קבוצות חשיבה בגוגל שמנסה לבחון את הפרודוקטיביות של עבודה מהבית וה-well-being של העובדים כתוצאה מהמצב. אני בטוח שיהיה לזה אפקט אבל עוד מוקדם לדעת איך יראה.

 

כיצד ממשיכים לשמור על קשר עם סטארטאפים שאתם מלווים?

חפץ: "אנחנו ממשיכים לשמור על קשר עמוק והדוק ברמה יומיומית. גם האקסלרטור שלנו ממשיך את הפעילות שלו בשיחות וידאו, אנחנו עושים כנסים, מנסים בכל מיני דרכים לשמור על קשר גם כשאנחנו לא יכולים להיפגש פנים אל פנים ונמשיך לעשות את זה עד שהתקפוה בה נכפה עלינו מרחק פיזי תגמר".

 

הורוביץ: "דווקא בתקופה הזו זה עוד יותר חשוב לנו להיות בקרש עם הסטרטאפים בזמן שהם מנווטים בתוך אי הוודאות הזו. הקשר והיכולת שלנו לספק תובנות באמצעות כלי החיפוש שלנו, ההיכורת שלנו עם התעשיה ועם חבורת אחרות מאוד משמעותיות. אנחנו מנסים לעשות הרבה כדי לראות איך אפשר לעזור להם בכל הסערה שנכפתה על כולנו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x