שיחת ועידה
סמנכ"ל סחר ושיווק בשופרסל: "בהזמנות אונליין - קפצנו 4 שנים קדימה תוך מספר שבועות"
אורי קילשטיין בוועידה המקוונת של כלכליסט, "היו לנו אתגרים לא פשוטים לאורך התקופה. היינו ערוכים לספק ל-100 אלף משפחות ברמה שבועית את סל המזון והביקוש עלה ב-10%-15%. ילשטיין לא מודאג מכניסה לתחום המשלוחים של תנובה ושטראוס, "בסוף אתה לא רוצה לקנות רק חלב ופיצות, אלא רק סל שלם ירצה את הלקוחות"
"היו לנו אתגרים לא פשוטים לאורך התקופה. היינו ערוכים לספק ל-100 אלף משפחות ברמה שבועית את סל המזון והביקוש עלה ב-10%-15%. היינו באתגר של ליקוט ושירות לקוחות. כל המערכות נמתחו לקצה, זזנו מהר והצלחנו להגדיל את השירותים מאוד מהר. היו שבועיים שהיה לנו יותר קשה וגם הלקוחות פגשו רמת שירות נמוכה ממה שהם רגילים אבל אנחנו רוצים לחזור כמה שיותר מהר לרמות השירות שלנו ומאמינים שזה יקרה כבר השבוע", כך אמר אורי קילשטיין, משנה למנכ״ל שופרסל וסמנכ"ל סחר ושיווק, בשיחה עם כתב כלכליסט אדריאן פילוט. השיחה התקיימה במסגרת במסגרת הוועידה המקוונת של כלכליסט שעסקה בעולם הצרכנות והצמיחה של המסחר המקוון על רקע משבר הקורונה.
"זה היה כמו סוג של ניסוי חברתי - כמות האנשים שהזמינה באונליין ונחשפה להזמנות באונליין הייתה ענקית ואנחנו רואים שינויים מאוד גדולים בהיבט הזה שאנשים שמזמינים באונליין מזון וגם לא מזון. אני חושב שמהבחינה הזאת קפצנו בזמן 4 שנים קדימה תוך מספר שבועות בודדים", אמר קילשטיין.
בגלל ההיקפים או האינטנסיביות?
"בגלל ההיקפים. מרגע שאנשים נכנסו להסגר הכמות של הרכישות שאנשים ניסו להזמין באונליין והזמינו באונליין בכל האופנים גם מחנויות מכולת, גם משופרסל וגם מפתרונות אחרים היא פשוט הייתה בהיקפים של 400 אחוז יותר. היום אחרי הגל הגדול כשחוזרים לשגרה למצב נורמלי יותר אנחנו רואים שכמות האנשים שמזמינה באונליין ונהנית מהשירות שלנו וגם של אחרים גדלה בצורה משמעותית".
ראינו שבעקבות העיכובים בהגעת המשלוחים אפילו יצרניות כמו תנובה ושטראוס התחילו לעקוף ולשווק באופן ישיר לצרכן
"כשמישהו קונה הוא לא קונה רק תנובה. אתה רוצה לקנות לחם, מרגרינה, נקניק, מזון קפוא, פיתות ומוצרי טואלטיקה. תנובה כמה שהיא גדולה היא מייצגת קצת פחות מ-10 אחוזים מהמגוון הזה, בסוף אתה לא רוצה לקנות רק חלב ופיצות. אנחנו חושבים שבסופו של דבר רק סל שלם ירצה את הלקוחות.
"במקביל אנחנו ממשיכים גם להגדיל את הצעת הרכש שלנו - אנחנו מוכרים טלפונים סלולרים, מצלמות לזום דרך האתר של שופרסל. דרך האתר של Be מוכרים תרופות ללא מרשם, ויטמינים, בישום, טואלטיקה וצבעי שיער. אנחנו עובדים במקביל על אתר אחד שיוכל למכור הכל וכבר היום יש לנו מגוון בעולמות שהם לא רק מזון ואנחנו מאוד גאים בזה.
ראינו בפסח שזו בדרך כלל תקופה של מבצעים שהשנה לא היו הורדות מחירים, לא היו מבצעים השנה, איך אתה מסביר את זה?
"לא היו התייקרויות השנה לעומת שנה שעברה - כשאנחנו בוחנים את כל ה-18 אלף מוצרים שיש לנו בסופר מול שנה שעברה אנחנו לא רואים הבדלים משמעותיים. גם אם אני מסתכל על מדד מחירי המזון לחודש מרץ שפרסם הלמ"ס אנחנו רואים עלייה ב-0.4 אחוז משנה שעברה, מבחינתנו זו טעות סטטיסטית. אני לא חושב שמישהו מהקמעונאים בתקופה שהציבור היה כל כך תלוי בנו חשב לעצמו שזו הזדמנות ובה להעלות מחירים. אני חושב שאחרי המחאה החברתית ובכלל בתקופה בה השוק מאוד תחרותי אנחנו וקמעונאים אחרים רגישים לנושא הזה, לא רוצים לנצל את המצב כדי להעלות מחירים ולהיות בצד הזה של הכביש ממש לא. אנחנו גם דואגים לעתיד, הייצרניות עצמן שהודיעו שאולי בשבועות לא ירצו לעשות מבצעים והודענו שלא נקבל את זה, אין סיבה שהציבור הישראלי ישלם יותר. אנחנו מאוד רגישים לנושא".