Conference Call
"הקורונה הקדימה את התוכנית האסטרטגית שלנו ב-5 שנים"
כך אמר גיא בלוך, מנכ"ל חברת ברינג שפיתחה מערכת לניהול משלוחים, בשיחה בוועידת האונליין של "כלכליסט": ההייטק הישראלי והמשבר. בלוך: "בשעה שאחרים מורידים הילוך - אנחנו מאיצים. המצב גרם לכל עסק לחשוב איך הוא מגיע ללקוח"
"משבר הקורונה הקדים את תוכנית האסטרטגיה שלנו ב-5 שנים. בשעה שחברות אחרות מורידות הילוך בתקופה הזו, מצאנו את עצמנו מעלים הילוך", סיפר גיא בלוך מנכ"ל ברינג בשיחה עם אליחי וידל, עורך אתר c-tech. השיחה התקיימה במסגרת הוועידה המקוונת של "כלכליסט" שעסקה בעולם ההייטק בימי הקורונה, בשיתוף בנק הפועלים.
- עידן המשלוחים: Bringg בסבב גיוס בהיקף של 30 מיליון דולר
- בצל הקורונה: ברינגג משיקה תוכנה לניהול משלוחים לעסקים קטנים
- מצילי חיים: שירותי המשלוחים הפכו לגיבורי הקורונה
מה היה הרגע שבו אמרתם לעצמכם - אנחנו נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון?
"מה שאנחנו רואים היום, ציפינו שיקרה בין 2022-2025. כל התוכניות האסטרטגיות של החברה היו איך לבנות את עצמנו כדי להגיע לנקודה הזו בעתיד ולדעת לתמוך בשוק. אנחנו פתאום מוצאים את עצמנו באקסלרציה, בתאוצה, במה שאמור לקרות בעתיד קורה הרגע. הקורונה היא מוטציה שיוצרת מוטציה בכל השוק. הוואקום נפתח מהר מאוד כי אנשים או לא רוצים או לא יכולים לצאת מהבית, ועכשיו כל בעלי העסקים - מהקטנים לגדולים - צריכים להגיע ללקוחות שלהם. הבנו שמה שתיכננו שיקרה בעתיד, קורה בדיוק עכשיו. אנחנו מסתכלים על הלקוחות שלנו ורואים לקוחות שגדלים ב-800%-900% בכל שבוע בכמות המשלוחים".
מי הלקוחות שלכם?
"כל מי שמשלח את המוצרים שלו ללקוחות בין אם בתעשיית המסעדות, לדוגמה מקדונלד'ס בדרום אמריקה לקוח גדול שלנו, ואם בעולם הסופרמרקטים, יש לנו לקוח באנגליה עם 4,000 חנויות".
איך עובדת המערכת שלכם?
"הפתרון שלנו הוא מערכת שיודעת לחבר את כל המקורות שקשרים למערכת המשלוחים למערכת אחת - הזמנות, מלאי, מחסנים, חניות נהגים שלהם או של חברות אחרות. ברגע שאנחנו מחברים את כל המערך למקום אחד - הכל דיגיטלי ומחובר. הדאטה שייך ללקוח אנחנו מערכת ההפעלה שיודעת לחבר להפעיל ולהגיע לתוצאות מקסימליות".
אפשר להגיד שמשבר הקורונה הביא את השוק - מוכרים ולקוחות - לנקודת שיא של שירותי המשלוחים?
"חד משמעית. הווירוס הזה גורם לכל עסק לחשוב איך הוא מגיע ללקוח. נוצר ביקוש מאוד גדול וצריך להביא את האספקה של ציי רכב ונהגים. עם האבטלה שיש בארץ ובעולם זה עוזר להרחיב את 'כלכלת החלטורה'. אתה יכול להעסיק את הנהגים שלך ולבנות את הצי הקטן שלך ולהפעיל אותו כאילו היית אובר או וולט. מצד שני, יש לנו היום יכולת להתחבר לציים שכבר קיימים. מהרגע שהכל דיגיטלי ומחובר ויש כוחות של ביקוש ואספקה, אתה יכול לבנות בלי סוף תרחישים כמו מספר בתי עסק שבונים יחד צי שלהם וביחד ומפעילים אותו כדי לצמצם עלויות".
האירוע הזה תפס אתכם בדיוק בתהליך של גיוס. הודעתם לפני שבועיים על גיוס 30 מיליון דולר. מה שונה בתהליך הגיוס הזה לעומת קודמים?
"תהליך הגיוס הזה התחיל לפני הקורונה. המטרה של הגיוס לא הייתה לתמוך בחברה כדי שהיא תחיה, החברה מאוד חזקה ואיתנה פיננסית. הסיבה שעשינו את הגיוס היא להתחיל לבנות את כוח האדם שיתמוך בגדילה שלנו. יצאנו לגיוס כדי לבנות את כוח האדם של השנתיים הבאות. גיוס אסטרטגי מוכוון לעתיד ולכן לא שונה מהקודמים".
אתם מנסים לגייס עכשיו כוח אדם?
"אנחנו רואים שטאלנט, שלפני תקופה הקורונה לקח לנו חודשים למצוא ולגייס, היום הרבה יותר נמצא בשוק. אז אנחנו מחפשים את האנשים הספציפיים שאנחנו צריכים כמו מנהלי פרויקטים או דאטה סיינטיסט, ואותם מגייסים. יש הרבה יותר הכרת תודה של העובדים עבור מי שמגייס אותם ומעסיק אותם בתקופה כזו וגם יותר נכונות להתפשר על תנאים כדי שנוכל יחד לצלוח את התקופה".
אילו תחומים יצמחו בעקבות המשבר?
"עולם האונליין, העולם הדיגיטלי שעוזר לנו לשרוד את התקופה כשכולנו מחוברים - אם זה לחדשות או לרשתות חברתיות. כל העולם של תקשורת דיגיטלית מאוד חזק. כל עולם המשלוחים וקניות אונליין שעד היום גדל ב-10% בשנה, יראה גדילה יותר משמעותית. היום אנחנו רואים את המצב באקסטרים, ואני לא חושב שזה מה שיהיה, אבל גם לא נחזור לתקופה של טרום הקורונה. נמצא את המקום באמצע, עולם של גיימינג, כולנו משחקים".