WeTech Berlin
רחפני משלוחים ושוק דירות מקוון - הסטארט-אפים ב-Meet & Pitch
חברת XM Cyber פיתחה מערכת בינה מלאכותית שחושבת כמו האקר, Home Hero פיתחה שוק מקוון למכירת דירות, Flytrex מתמחה במשלוחי רחפנים, Anzu.io מפרסמת בעולם ה-eSport, חברת SQream DB פיתחה מסד נתונים עם מעבד מתקדם ובג'וגאנו רוצים להאיר את ברלין
עשרות חברות סטארט-אפ ישראליות השתתפו באירוע Meet & Pitch בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט. החברות נפגשו עם משקיעים מגרמניה, הציגו את הפיתוחים שלהן במטרה לעורר עניין ולמשוך השקעות. כלכליסט שמע בכירים בשש חברות, שסיפרו מדוע שווה להשקיע דווקא בחברה שלהם.
- "ברלין היא אקוסיסטם שמתהווה בשנים האחרונות"
- שגריר ישראל בגרמניה: "זה רגע חשוב לקשרים בין שתי המדינות"
- גרגורי דוורפה: "סערה מושלמת בתעשיית הנדל"ן דוחפת קדימה את תחום הפרופ-טק"
XM Cyber: "אנחנו מוצר פרואקטיבי"
מערכות הגנת סייבר מסורתיות מסוגלות לזהות אנומליות שמצביעות על פרצה למערכות הארגון, או לחסום חדירה באמצעות כלים מוכרים שגורמים עוינים משתמשים בהם. אבל זו רק הגנה חלקית, כי מתחת לפני השטח, במקום שהמערכות האלו לא מסוגלות להגיע אליו, יש שכבה של פעולות ברשת הארגונית שהאקרים יכולים לנצל בחשאי. "מערכות ההגנה לא אמורות לזהות את הפעולות האלו כי הן התנהגות לגיטימית של מערכות ומשתמשים", אמר איתי סביון, ראש המכירות באירופה של XM Cyber. "האקרים רוכבים על ההתנהגויות הלגיטימיות כדי לזהות איך לחדור למערכות".
מה עושים? הופכים להאקר. או, ליתר דיוק, מפתחים מערכת בינה מלאכותית שחושבת כמו האקר. "מצאנו דרך מאוד ייחודית להסתכל על מתקפות מכיוונו של ההאקר על ידי מוצר שרץ באופן קבוע מתחת לפני השטח של כל מערכת ההגנה, ואנחנו יכולים להראות ללקוחות בצורה אוטומטית האם ניתן להתקיף את הנכסים הקריטיים שלהם", הסביר סביון. המערכת מסוגלת לתת ללקוח את כל הווקטורים האפשריים של ההתקפה של הנכסים שלו. היא מייצרת דו"ח המלצות ופעילות שדרושת לפתרון הבעיות. המערכת רצה באופן קבוע 24 שעות, מתחת לכל המערכות הרגילות, ובנויה כך שלא תייצר התרעות שווא. אנחנו לא מוצר הגנה, אנחנו מוצר פרואקטיבי".
XM Cyber הוקמה ב-2016 על ידי יוצאי מוסד, ובהם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו שמשמש גם כנשיא החברה. היא גייסה כבר 32 מיליון דולר והמערכת שלה פעילה אצל יותר מ-50 לקוחות, ובהן חברות כמו נאסד"ק וסקודה. "אנחנו מרימים את המסך מעל מערכות המחשוב, עושים מעין בדיקת MRI למערכות. זו מערכת שמיועדת לארגונים גדולים וגם לעסקים קטנים ובינוניים, לכל ארגון שרוצה לדעת בכל זמן נתון אם הוא מוגן והאם הנכסים שלו בטוחים".
עומר כביר
Home Hero: "לבקר בנכס מהסלון שלך בבית"
שוק קניית ומכירת הדירות סובל מבעיה שלא השתנתה משמעותית כבר קרוב ל-20 שנה. "הבעיה היא חוויית לקוחות מיושנת ולא מתקדמת, ויעילות נמוכה מאוד בתהליך מכירה וקנייה של דירה", אמר אביב גרטן, מייסד שותף של Home Hero. אבל יש לו גם פתרון: "אם נצליח להעצים את המתווכים ולתת להם פלטפורמה וכלים מתקדמים, החוויה של כולם תשתפר".
בלב הפתרון של Home Hero עומד הפיתוח שלה - שוק מקוון למכירת דירות שמספק כלים טכנולוגיים מתקדמים למתווכים. "הפלטפורמה שלנו מחברת בין קונים למוכרים בצורה מאוד מתקדמת ושקופה עם אמינות מאוד גבוהה. זה מתבטא בסיורים וירטואליים בכל נכס, אתה יכול לבקר בנכס מהסלון של הבית שלך. כל הנתונים באתר בדוקים כי אנחנו הלכנו ווידאנו אותם. זאת בניגוד ללוחות מקוונים, ששם בעל הנכס מעלה אותם והם לא מאומתים. אנחנו עושים שימוש במנוע התאמה שיודע להציג לקונים את הנכסים שהכי מתאימים להם. הוכחנו בארץ שאנחנו מוכרים דירה בחצי מהזמן של סוכנויות התיווך המסורתיות".
לדברי גרטן, המתווכים מהווים חלק מרכזי בפלטפורמה: הרבה חברות ניסו להיפטר ממתווכי הנדל"ן, אבל זה בלתי אפשרי וזו שגיאה. עסקת מכירה, שהיא הכי חשובה וגדולה של כל משפחה, היא אמוציונלית וגם הקונים והמוכרים רוצים ליווי מקצועי ואמין. לכן הפתרון הוא להעצים את המתווכים, לתת להם כלים ולהשאיר אותם בתמונה, כי הם אלו שמאפשרים לעסקאות האלו לקרות. אי אפשר למכור או לקנות נכסים ללא מתווך נדל"ן. יש דרישה של הקונים והמוכרים שיהיה גורם באמצע שיגשר.
"אנחנו מגייסים נכסים בהיקף גבוה לפלפטורמה, משקיעים בשיווק כדי להביא קונים ולהגדיל את מאגר הקונים ובאמצע יש את המתווכים, שעובדים אתנו באופן בלעדי ושלהם אנחנו מקצים את הנכסים ואת הקונים והם מבצעים את העסקה. המתווכים מוצמדים לדירות בהתאם למיקום. לכל מתווך יש שכונה שהוא מכיר על בוריה, אולי אפילו מתגורר בה, ויש לו את הידע המקומי והמקצועי על מנת לקדם את העסקה ולספק את כל המידע הרלוונטי, ששני הצדדים יתקשו למצוא בצורה אחרת".
עומר כביר
Flytrex: "הופכים רחפני משלוחים למציאות"
נהנים לקבל משלוח מוולט בתוך פחות מ-30 דקות? Flytrex חושבת שאפשר להשתפר. כל מה שצריך זו מערכת של רחפני משלוחים. למרבה המזל, לחברה יש בדיוק את המערכת הזו. "אנחנו הופכים משלוחי רחפנים למציאות", אמרה ג'ניפר ליפשיץ, מנהלת פיתוח עסקי בחברה. "אנחנו מבצעים משלוחי מייל אחרון ישירות לצרכן. ויכולים לספק כל חבילה עד 3 קילו, בעיקר אוכל ממסעדות. יש לנו פתרון אולטרה מהיר למשלוחים".
החברה מחברת בין מסעדות ללקוחות. "מי שעובד עם המערכת שלנו משלח ישירות לבית הלקוח. הלקוח נשאר בבית ומזמין דרך אפליקציה. יש לנו מוקד באזור מסחרי כמו קניון, וכל פעם שמתקבלת הזמנה אנחנו אוספים אותה מהמסעדה, מטעינים את המשלוח לרחפן ושולחים אותו. הטיסה עצמה אוטומטית. המפעיל רק צריך להזין את היעד והמערכת מנתחת את השטח, מחשבת את המסלול אוטומטית, אפילו בוחרת איזה רחפן לאיזה משלוח ומבצעת בדיקות אוטומטיות כמו תקינות ומצב סוללה.
"המערכת מיועדת לפרברים, כדי לטוס כמה שפחות מעל אנשים. אנחנו מנסים לטוס בעיקר מעל שטח פתוח או מים. כשמגיעים לבית הלקוחת הרחפן מנמיך גובה ומשלשל את החבילה בחוט. הרחפן לא נוחת אלא באזור השיגור שלו. המשלוח מתבצע תוך כמה דקות טיסה, ורחפן יכול לבצע עד שישה משלוחים בשעה, תלוי במרחק. אנחנו פועלים ברדיוס של 5 ק"מ". המערכת פעילה באיסלנד מ-2017 ולדברי ליפשיץ יש כמה פרויקטים בארה"ב שיתחילו בקרוב.
עומר כביר
איתמר בנאדי, חברת Anzu.io: "התאגידים הגרמניים צמאים לחידושים טכנולוגיים"
חברת הסטארט-אפ Anzu.io ממציאה קטגוריית פרסום חדשה - פרסום בעולם ה-eSport. בין משקיעיה תאגיד הפרסום הענקי WPP. החברה הגיעה לברלין בכדי לנסות ולאתר את התאגידים הגרמניים שיגלו את הקטגוריה החדשה.
איתמר בנאדי, מייסד ומנכ"ל החברה אמר: "הכנס הוא הזדמנות מצוינת בשבילנו לפגוש תאגידים גרמניים. מצד אחד קשה לקבל מהם תשומת לב ומצד שני הם מאוד צמאים לחדשנות וכיוונים חדשים. למרות שאני חי בברלין אני צריך את הכנס כדי לקבל את החיבור אליהם וזהו ערך פנומנלי. בנוסף יש את המשקיעים הישראלים שבארץ היום-יום שלהם צפוף ואין בעיה לפגוש, אבל קשה לקבל קשב אמיתי. כאשר הם כאן באווירה נוחה זו הזדמנות טובה להסביר להם את הזדמנות במה אנחנו עושים".
החברה פיתחה פלטפורמה לפרסום בליגות אי ספורט ובמשחקי מחשב. "הפלטפורמה עובדת עם 140 משחקים", אומר בנאדי. "עכשיו החברה מתמקדת בחינוך שוק של פרסום במשחקים כמודל עסקי לחברות שעד עכשיו המודל העסקי שלהן היה למכור דיסקים. חברות שהסטיגמה שלהן זה שפרסום פוגע במשתמש ואנחנו מנסים לשנות את זה. אנחנו בונים קטגורית פרסום חדשה. כל תאגיד, כאשר הוא בונה את תקציב הפרסום שלו, הוא מחלק אותו לפלחים שונים. אנחנו רוצים להיות אחד מהפלחים האלה. ההשקעה מ-WPP עוזרת לנו להגיע למותגים הגדולים ולעניין אותם בקטגוריית הפרסום ש אנחנו בונים. אנחנו חברה ישראלית עם מרכז פיתוח בארץ ומרכזים מסחריים בגרמניה, הולנד ואנגליה ושנה הבאה ניכנס לשוק האמריקאי", אומר בנאדי.
מאיר אורבך
SQream: "ברלין היא מקום מצוין ליצירת אווירה לא פורמלית עם חברות"
עמי גל, מנכ"ל ומייסד SQream מאמין בכנסים כאמצעי ליצירת קשרים לא רשמיים עם חברות: "במקומות כמו לונדון, גרמניה וניו יורק אנחנו מחפשים להיות בקשר עם הקהילה של השותפים והמשקיעים בצורה שהיא לא פורמלית, מאוד ידידותית ובאווירה עם הרבה אנרגיות", אומר גל. "אנחנו רוצים ליצור מערכות יחסים ולזרוע זרעים לעבודה עתידית איתם".
גל מגיע לכנס בעיקר כדי להתחיל לבסס את הפעילות של החברה במדינת הענק. "אנחנו עדיין לא פעילים בגרמניה ומחפשים כאן שיתופי פעולה ומסביב לכנס כבר יצרנו כמה פגישות בדרך לעבודה כאן", אומר גל.
החברה פיתחה את SQream DB - מסד נתונים שנשען על מעבד גרפי מתקדם. שמאפשר לחברות לנתח כמות מידע גדולה פי 20 מפתרונות קודמים, במהירות גבוהה פי 100 ובעלויות של עשירית ביחס למסדי נתונים מקבילים.
SQream DB מנצל את יכולות העיבוד המקבילי של אלפי הליבות הנמצאות בכרטיסים הגרפיים של חברת NVIDIA. הפיתרון מאפשר למשתמשים להזין, לאחסן ולנתח מידע של עשרות ומאות טרה-בייטים בקלות, תוך הפחתה משמעותית בכמות החומרה הנדרשת, וכן בכוח האדם שנדרש לניהול מסד הנתונים ותחזוקתו.
לדברי גל, "אנו חווים השנה קצב צמיחה של מאות אחוזים. החברה מתמקדת כיום בצמיחה והתפשטות גיאוגרפית הכוללת גם את אירופה ומגייסים הרבה אנשי מכירות ושיווק ואנשי פיתוח ומגייסים הרבה כסף. עכשיו אנחנו נמצאים בליבו של סבב גיוס גדול לתמיכה בהמשך הצמיחה. "עד היום גייסנו 40 מיליון דולר", אומר גל. אחד המשקיעים הגדולים זה חברת הענן של עליבאבא. שהובילה את סבב הגיוס הגדול האחרון של החברה שהיה ב-2018.
החברה מעסיקה כיום כ-80 עובדים בתל אביב, סין, קוריאה, הודו, אנגליה וארצות הברית. "אני כיום מחפש אנשים שמנצחים שרוצים להתחרות בחברות הכי גדולות בעולם. הלקוחות שלנו הם כאלה וכך גם המתחרים שלנו ולכן אני צריך אנשים שרוצים לעבוד בסטארט-אפ ולנצח ולעבוד עם המתחרים הכי גדולים בעולם.
ג'וגאנו: "אנחנו רוצים להאיר את ברלין"
פירוש שמה של חברת הסטארט-אפ ג'וגאנו הוא גחלילית בשפה ההודית. אייל לוין, סמנכ"ל שיווק בחברה אומר לכלכליסט שהחברה בחרה בשם הזה כי גחלילית זה הייצור שמייצר את האור הכי יעיל".
ג'וגאנו החלה את דרכה ב-2011 וגייסה בסבב ההשקעות האחרון שלה 25 מיליון דולר. "קוואלקום היא שותף אטסטרגי של החברה מבחינת טכנולוגיה, ויולה היא משקיעה שלנו ואמדוקס ו-ourcrowd וקרן ההשקעות של קומקאסט", אומר לוין. החברה מעסיקה כיום 80 עובדים. החברה רכשה את חברת OREE בעבר.
"אנחנו מחפשים להתחיל לעבוד באירופה ובגרמניה אנחנו עדיין לא נמצאים ויש כאן שחקנים מאוד מעניינים, אנחנו רוצים להאיר את ברלין. ברלין היא יחסית חשוכה עם אור ישן.
"ג'וגאנו מחליפה את ראש התאורה בעמודי התאורה ושמה שם אור יותר טוב ויעיל וחוסך בעלויות התאורה. בתוך התאורה יש מערכת קישוריות מלאה ואני יכול לשלוט באור ויודע אם הוא כבה או עדיין עובד. אני יודע כל דבר שצריך עליו. אני מחבר בין העמודים בתקשורת אלחוטית, לא צריך ביניהם סיב. אני יוצר רשת שמחברת את המנורות שיודעות לדבר אחת עם השנייה ואם אני מוסיף שם מצלמה אני יודע מה קורה ברחוב הזה", אומר אייל
"אנחנו חברה שמתמקדת בפיתוחים שונים בתחום האור. האור שלנו מאוד טוב לצמחים שגדלים יותר טוב וצבעוניים או טעימים יותר. בחלק מחברות הקנאביס משתמשים בתאורה שמייצרת החברה שמעידה על הצלחות רבות בגידול. אין הרבה חברות שעשו מהפכה בעולם תאורת ה-LED כמונו", אומר לוין.
החברה מעסיקה 80 עובדים כיום, מרביתם באור יהודה. "אנחנו עובדים בישראל עם שכונת הר חומה בירושלים, קריית גת ומעלות. עיקר הפעילות העסקית שלנו כיום היא מחוץ לישראל - לאחרונה עשינו פרויקט גדול ביוון, דרום אמריקה ועוד", אומר לוין.