"אחת הדרכים הפופולריות להיכנס לשוק הגרמני היא השתתפות בכנסים"
כך אמר הנספח הכלכלי בברלין, דורון אברהמי, במפגש עם יזמים ישראלים במסגרת ועידת WeTech Berlin של כלכליסט. אופירה אנגלברג, האחראית על פיתוח כלכלי בשגרירות ישראל בגרמניה: "יזמים ישראלים חייבים ללמוד את התרבות העסקית המקומית הגרמנית"
הכלכלה הגרמנית היא הרביעית בגודלה בעולם, הסבירו נציגי השגרירות, ויש לה מאפיינים ייחודיים משלה. בין העצות שהעבירו ליזמים הישראלים: מינוי נציג מכירות מקומי בשלב מוקדם מאוד. אפשרות אחרת, קשה יותר להשגה אבל משתלמת מאוד, היא OEM (חוזה ייצור) עם ענקית מקומית כמו בוש או סימנס.
אולם אלה לא היו העצות היחידות שקיבלו החברות הישראליות. אנגלברג הסבירה שיזמים ישראלים חייבים ללמוד את התרבות העסקית המקומית: דייקנות, סבלנות, שמירה של שעות העבודה המקובלות ואפילו שימוש בתארים הנכונים חשובים מאוד לגרמנים, אמרה.
נכון ל-2018, עמד סך הסחר בין המדינות על כ-6.5 מיליארד דולר בשנה, הוסיף הנספח הכלכלי בברלין, דורון אברהמי. הייצוא לגרמניה עמד על 2 מיליארד
מתוכו ונחשב למאוזן מאוד, ללא תחום יחיד שבולט בו במיוחד. בין החברות הישראליות שמובילות את היצוא לגרמניה נמצאות סודהסטרים, כתר פלסטיק וחברת השבבים Vishay.
ומה אחת הדרכים הפופולריות להיכנס לשוק הגרמני? השתתפות בכנסים: "גרמניה היא בירת התערוכות והכנסים האירופית ולמרות שזה ערוץ ותיק מאוד, הוא עדיין זוכה לפופולריות רבה בגרמניה", מסביר אברהמי.