מייסדת Syte: "כדי שהמוצר יצליח צריך לחשוב על הצרכנים"
ליהי פינטו פריימן ייסדה לפני 4 שנים את החברה שמפתחת מנוע חיפוש ויזואלי. היא סיפרה בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט איך הקימה את החברה אחרי שחזרה הביתה מיום עבודה ארוך, מצאה באינסטגרם שמלה מדהימה, אבל לא הצליחה למצוא אותה ברשת
"אנחנו רוצים לתפוס את כל רגעי הפליאה וההשראה ברשת.כשרואים משהו שאוהבים ורוצים לקנות אותו ניתן להמיר אותו לחוויית קנייה ייחודית שמייצרת מקור הכנסות חדש לקמעונאים מקוונים", כך אמרה מייסדת Syte, ליהי פינטו פריימן, בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט.
החברה, שמפתחת מנוע חיפוש ויזואלי, נולדה לפני 4 שנים כשפינטו פריימן, שעבדה אז בתעשיית הפיננסים בלונדון, חזרה לביתה בסוף יום עבודה והחלה לגלוש באינסטגרם. "מצאתי את השמלה האדומה המדהימה ביותר שראיתי בחיי", היא סיפרה. "הייתי מוכנה לבזבז כמה שצריך לדי להביא אותה לחיים שלי. אבל לא היה לי אפשרות לקחת את הצעד הבא. לא יכולית לעשות שום דבר עם התמונה הזו, חוץ מלנסות לחפש אותה בגוגל. אבל איך גוגל יידע איזו שמלה אני מחפשת לפי שאילתה טקסטואלית? אז החלטנות שחיפוש צריך להשתנות ובנינו את כלי החיפש הוויזואלי האישי ביותר לקמעונאים מקוונים. ארבע שנים מאוחר יותר, אנחנו משרתים יות מ-70 מותגים מכל העולם.
"אנחנו מפתחים מוצר שמשווק לקמעונאים, ולכן חושבים על הלקוחות שלנו. אבל כדי שהמוצר יצליח צריך לחשוב על הצרכנים. כיום החוויה של הצרנכים מנותקת. אנחנו החלק האחרון בפזל, שמחבר את ההשראה של הצרכנים לקמעונאים שמבינים אותם. "דמיינו שאתם שייכים לדור ה-Z וגולשים 4 שעות ביום באינסטגרם. זה דור שחושב ויזואלית. אם אתם מחפשים באינסטגרם ורואים מכנסיים צהובים יפים שאתם רוצים לקנות, כל מה שצריך לעשות זה לצלם סקרינשוט, והאלגוריתם של Syte יזהה את התמונה, ימצא את המוצר הכי דומה ועם קליק אחד יקח אותך לעמוד המוצר באתר של השותף הקמעונאי שלנו ולרכישה ישירה שלו.
"ניתן להטמיע את הטכנולוגיה שלנו גם באתר סחר מקוון עצמו. נגיד שאנחנו מבקרים חבר ורואים בבית שלו מוצר שמעורר השראה. אפשר לצלם את המוצר, לעלות את התמונה לאתר, והאלגוריתם ינתח את התמונה וימצא את הפריט הדומה ביותר שזמין למכירה באתר. קמעונאים שהטמיעו את התכונה הזו באתר שלהם ראו גידול של בין 46% ל-78% ביחס ההמרה לקנייה של לקוחות.
"יכולות אחרות של המערכת שלנו כוללות הצגת מוצרים דומים, מוצרים שמשלימים את הלוק, ושילוב של המלצות אישיות שחוזות מה עוד הלקוח יאהב. אתרים שאפשרו ללקוחות להשתמש ביכולות אלו ראו גידול של יותר מ-61% בהמרה לקנייה. המערכת שלנו גם מאפשרת לתייג מוצרים ולבצע ניתוח של האלמנטים השונים שלהם. זה עוזר לחיפוש טקסטואלי. אז בפעם הבאה שבה תחפשו שמלה פרחונית עם שרוולים קצרים יש סיכוי שתמצאו את מה שאתם מחפשים. את כל זה ניתן להטמיע בחוויית הקנייה הקיימת של אתרי סחר מקוון", סיכמה פינטו פריימן.