ועידת הכלכלה והתעשייה
"70% מהצרכנים קונים איפה שיש יותר סוגי משלוחים"
גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג, בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן: "מי שהגדיר את החוקים היא אמזון. לקוח יחזור למי שמספק שילוח מהיר יותר"
"מה שפעם היה שבוע שילוח - לא תופס" - כך אמר גיא בלוך, מנכ"ל ברינגג, המייעלת מערכי לוגיסטיקה ושילוח, בוועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט בשיתוף בזן.
בלוך פתח את דבריו ואמר: "כאשר פומה משיקה נעליים חדשות, באתר שלה - שילוח למחר יעלה 25$. אז הלקוח הולך לאמזון ושם יש את אותן הנעליים, באותו מחיר, אך השילוח למחרת הוא חינם. 70% מהצרכנים בארה"ב קונים היום איפה שיש יותר סוגי משלוחים. לקוחות רוצים שילוח מיידי, כי זה מרתק אותם וגורם להם לחזור לקנות באותו מקום. אך - זה משחק מסוכן, כי זה אומר שקמעונאים חייבים להדביק את הפער, ואם יעשו פשלה – הצרכנים לא יחזרו. למעשה, 84% לא חוזרים אם חוו תקלה בשירות".
"מי שהגדיר את החוקים היא אמזון" אמר בלוך, "ה-'לסט מייל', רגע יציאת המוצר מהמחסן ללקוח, הוא השלב הקריטי. לקוח יחזור למי שמספק שילוח מהיר יותר. פומה לדוגמה הפסידה את הלקוח, את הדאטה שלו, את ההכנסות ממנו. וזה קורה בעוד תחומים. במסעדות זה למשל חברה כמו וולט. הקמעונאי שירים את חווית המשלוח יהיו לו יותר לקוחות חוזרים ועלייה במכירות ולא כי השוק גדל, אלא כי הוא לוקח לקוחות משחקנים אחרים".
בלוך אמר כי "הקמעונאים צריכים לעשות הרבה יותר. הם צריכים לתת יותר אפשרויות וכל דבר כזה דורש מערך לוגיסטי מורכב. לא משנה איפה אתה נמצא ומה שעת היום – מה שהבטחת ללקוח אתה צריך לתת לו. צריכים לעבוד עם הרבה יותר חברות ובאופן גלובלי. הכול צריך להיות בזמן אמת – לדעת איפה ההזמנה בכל רגע, מי סוגי הנהגים וכו'. והכל חייב להיות אופטימלי. 25$ של פומה זו העלות האימתית שלהם. וזה לא פשוט, יש המון מודלים".
"הדרך היחידה להתמודד עם אמזון היא שילוב בין לקוחות יחד, מולה" אמר בלוך, "רשת לוגיסטית יציבה על ידי איחוד כוחות השוק, כך ייווצר שיווי משקל ועולם תחרותי יותר. המשימה שלנו היא לעזור לכל עסק גדול לשרוד את העולם הזה של אמזון, את השינויים בהרגלי הצריכה, וזה על ידי שינוי דרך השילוח ללקוחות. והכול סביב דאטה. ואנחנו מנהלים מערכת של ביג דאטא שיודעת לפתור את עולם ה-'לאסט מייל'. הדרך היחידה להתמודד היא לעשות מה שאמזון עשו".