כנס שירות בעידן החדש
מיכל אנסקי: "הישראלים אוהבים להגדיר את עצמם בעזרת אוכל, ואני מרגישה את זה במאסטר שף"
אנסקי אמרה את הדברים בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל: "אולי צריך לעשות שינוי בחוק ולדרג את איכות התוצרת החקלאית כמו באירופה, ארה"ב וקנדה. דירוג A יעלה יותר, אבל אתם יודעים מה אתם מקבלים"
"תחום הבישול הפך לתחום חזק שמגלגל מיליארדים ברשתות חברתיות" - כך הכריזה הבוקר (ב') מיכל אנסקי, גסטרונומית, יזמית ושופטת בתוכנית "מאסטר שף", בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל. הדברים נאמרו במהלך שיחה עם נטע לי בינשטוק, עורכת מדור פרסום ושיווק בכלכליסט.
- מנכ"ל נמל אשדוד: "מערכת ממוחשבת מתפעלת כיום את המנופים בלי מנופאים"
- "הרובוטים נכנסים לעולמות השירות אבל לא יכולים להחליף את הקשר האישי"
- "עדויות מצולמות של לקוחות בווידאו - משפרות את ביצועי צוותי שירות הלקוחות"
"השילוש הקדוש של לצוד-לבשל-לאכול הפך ל-לבשל-לצלם-לאכול", אמרה אנסקי. "צילום אוכל הפך להיות משהו להתגאות בו. כשמסתכלים על סרטוני בישול יש בזה משהו מרגיע. הייתי בבנגקוק לפני שנה וראיתי הרבה מקומות של אוכל שבאו רק כדי לצלם ולא לאכול, פירוטכניקות של דברים ממיסים וכאלה, הנשים מצטלמות וזורקות. והבנתי שהעולם השתנה בכל הקשור לאוכל: תהליך הלגרות, להשוויץ ולפתות חשוב מהאוכל עצמו, וזה תהליך תרבותי מסוכן".
"בשירותיות שם המשחק זה פרסונליזציה" אמרה אנסקי, "לדעת מה הלקוח אוהב, לדעת אם הוא אלרגי ללקטוז, אם הוא אוכל כשר, אם הוא לא אוהב כוסברה, להתייחס אליו כישות עם הרבה תכונות. יש היום טכנולוגיה שעוזרת לך ללמוד את הלקוח. במקום שלקוח ירגיש שדוחפים לו, הוא ירגיש שרואים אותו. לקוח אוהב שזוכרים איך הוא שותה את הקפה שלו. מי שיצליח לפצח את הלקוחות היחידנים שלו, ינצח בתחום השירות".
לשאלה כיצד בונים שוק שיביא לקוחות, השיבה אנסקי: "לוקיישן, אבל לא בכדי. לדוגמא השוק שנפתח באלנבי פינת רוטשילד, וכבר נסגר, זו יוזמה שלי, איכשהו זה עבר לידיים אחרות. שחשבנו להקים את השוק עשינו אפיון ספציפי של הקהל, הזיכרונות והתשוקות שלו. צריך לעשות עבודת תחקיר, אי אפשר למקם חנות דגים ליד לחם, שנכנסים צריך פרחים, צריך תמהיל נכון. הישראלים, ואני מרגישה את זה במאסטר שף, מאוד אוהבים להגדיר את עצמם בעזרת האוכל. אי אפשר להתייחס אלינו כסועד גנרי".
בנוגע להזמנות אוכל אונליין אמרה אנסקי: "אין לנו אפשרות לגעת, לבחור או להריח, אין מגוון, אנחנו מדמיינים. לעמוד בציפיות המזמין זה איכות באוכל, וזה מאוד טריקי. ואז יש טווח של טעייה שאסור לחצות אותו, כי הלקוח יעבור לצרוך בשיטה הוותיקה. אני כן רוצה לאתגר את כל מי שנוגע בתחום האונליין ואוכל, לנסות לכבד את האנשים שקונים אצלכם. אולי צריך לעשות שינוי בחוק ולדרג את איכות התוצרת החקלאית כמו באירופה, ארה"ב וקנדה. דירוג A יעלה יותר אבל אתם יודעים מה אתם מקבלים. יש את זה אגב, אבל רק בתוצרת שהולכת לייצור. אני לא יודעת אם האונליין גורם לצרוך יותר מזון, ואם כולנו עוברים בגלל חוסר הזמן לאונליין, זה מעניין מאוד. הנטייה שלי היא לבחור את הירקות בעצמי".