כנס חוויית העובד
מיטל סנדור, Chegg: "העובדים שלנו צריכים לבחור בנו כל יום מחדש"
מנהלת ה-HR של חברת Chegg בישראל, אמרה בכנס חוויית העובד של כלכליסט כי "אם העובדים שלנו מרגישים שהם מיצו את העבודה אצלנו, אנחנו נהיה הראשונים ללוותם באתגר הבא שלהם"
"דמיינו מקום עבודה בלי שעון נוכחות. מקום שבונה לכם תפקיד לפי החוזקות של כל אחד מכם, ושולח אתכם לרעות בשדות זרים בשבועיים באותו תפקיד. במקביל, מישהו אחר בא להחליף אתכם בתפקיד שלכם בחברה שאתם עובדים בה, במשך שבועיים. מדהים? ניסוי שכזה עשתה חברת Chegg – מפתחת שרותי למידה לסטודנטים בארה"ב שמפעילה מרכז פיתוח בישראל", כך אמרה מיטל סנדור, מנהלת ה-HR של חברת Chegg בישראל, בכנס חוויית העובד של כלכליסט. Chegg היא חברת ספרי לימוד אמריקאית שבסיסה בסנטה קלרה, קליפורניה.
לדבריה, "הפילוסופיה אצלנו שונה ומבוססת על פסיכולוגיה חיובית ואנחנו לא מדברים על סיטואציה של 'תחשוב טוב יהיה טוב' אלא על פילוסופיה ששמה במרכז את הרווחה הנפשית של העובד. אנחנו חוקרים את החוזקות של העובדים שלנו, כולם יודעים את החוזקות של כולם, ומתוך זה אנחנו מדייקים את התפקידים לעובדים השונים".
סנדור אמרה כי "לשלוח עובדים לכנסים זה נחמד, ואנחנו שולחים את העובדים שלנו לכנסים בארה"ב. בדרך כלל הם מיישמים חויה או שניים מהכנס אבל זה לא מספיק. כמו בתוכנית 'אמא מחליפה' ניסינו לבצע חווית למידה מעמיקה, באמצעות החלפת עובד בעובד. אנחנו שולחים אותם לניסוי הזה וננסה ללמוד מה אנחנו עושים טוב, במה אנחנו מפספסים. יצאנו להליך הזה בחסות החברה, ואנחנו מאפשרים מקום עבודה אחר, צוות אחר, מנהל אחר, טכנולוגיה שונה".
סנדור ציינה כי הניסוי שעשתה Chegg נעשה עם שתי חברות ונמשך שבועיים. "האימפקט היה משוגע. שלחנו אליהן מפתח תמורת מפתח. אחרי שבועיים העובדים הסכימו לחזור לחברת האם וניסינו להבין מה היה שם. ברמת העובד זה השפעה גבוהה. הם לא נכנסים לארגון כעובד חדש. הרעיון הוא שהם מהווים את היועץ שאולי אין לנו. הם נכנסים כמנהלים עם משימות לביצוע. יישמנו את כל מה שהעובד האחר הביא והבנו כמה אנחנו קצת מאחור בכל מיני מתודולוגיות עבודה. זו היתה חוויה לחוות מישהו שהביא אלינו משהו אחר וטכנולוגיה שונה. מבחינת ההתחייבות של העובד, 94% מהם החליטו להישאר במקום העבודה שלהם.
"אנחנו עוסקים בחינוך אז יש לנו את הכלים לפתח את העובדים שלנו. שואלים אותנו אם אנחנו לא מפחדים שהם לא ירצו לחזור, אם אנחנו לא חוששים ממודיעין עסקי. ואנחנו עונים שהעובדים שלנו צריכים לבחור בנו כל יום מחדש. ואם הם מרגישים שהם מיצו את העבודה אצלנו אנחנו נהיה הראשונים ללוות אותם באתגר הבא שלהם", סיכמה סנדור.