ועידת לונדון
אל על רוצה למנף את החדשנות, להפוך לחברת התעופה הכי חכמה
סמנכ"ל הדיגיטל והחדשנות של החברה, שחר מרקוביץ', סיפר בוועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט בלונדון על מאמציה לשיפור השירות והערך לצרכן בכלים מתקדמים. בין היתר, הציג חידושים כבניית חווייה מתואמת אישית לנוסע, שילוב היסעים, וטכנולוגיות ראיית מכונה לייעול הצד התפעולי
"תיירות מייצרת המון דאטה ולכן התעשייה חייבת להישען הרבה יותר על לימוד מכונה ו-AI; אל על עושה מאמצים אדירים כדי לשנות את את פעילות הליבה שלה כדי להתאים את עצמה לעידן החדשנות המשבשת" - כך אמר שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והחדשנות של אל על ב-Mind The Tech, ועידת החדשנות והטכנולוגיה של כלכליסט בלונדון.
- נשיא Citymapper: "ללא תחבורה חכמה, ייחנקו מרכזי ערים מהזיהום"
- נמרוד קוזלובסקי: "אנו נותנים למגזר הפרטי להוביל את תחום החדשנות, איפה המגזר הציבורי"
- מנכ"לית חברת התיירות Talma: "נגיע ליום שבו הטיסות יוצעו חינם"
לדבריו, החזון של אל על הוא למנף את החדשנות הישראלית כדי להפוך ולהיות חברת התעופה החכמה ביותר, ולספק חוויית שירות טובה יותר וערך מוסף לנוסעים. הגישה הזאת מתקיימת בשלושה מישורים: הראשון הוא שיפור חוויית הלקוח והנאמנות למותג - באמצעות בניית חוויה מותאמת אישית. על פי הגישה הזאת, אל על פועלת לספק ללקוחות שלה מגוון רחב של כלים טכנולוגיים כדי לספק את צורכיהם.
המישור השני הוא הגדלת ההכנסות באמצעות שימוש בכלים מתקדמים, בין היתר להציע ללקוחות חבילות ממוקדות ומותאמות אישית ואופטימיזציה של מחירי הטיסות והמסלולים שלהם, בהתאם לביקוש וההיצע. המישור השלישי הוא הצד התפעולי של החברה, החל בדרך קבלת ההחלטות ברמת הנהלת החברה ועד שליטה חכמה בשרשרת האספקה.
"הלקוח היום מעדיף לעבוד עם חברות שמעניקות לו שירות על, ולכן חברות ותיקות חייבות לפרוץ הרבה גבולות תודעתיים בתוך הארגון וכדוגמה לחוויית שירות טובה יותר", אמר, והדגים זאת בשילוב מונית שתחכה לנוסע בנמל התעופה כחלק מחבילת הטיסה. כמו כן, לדבריו בונה החברה אתר חדש עם יכולות ניתוח מידע בצורה טובה יותר. "אמנם יש לפנינו עוד דרך ארוכה, אבל המסע שלנו כבר התחיל", אמר.
גם בתחום התפעולי כבר החלה החברה להתקדם: בימים אלה בוחנת אל על פיתוח של סטארט-אפ ישראלי שעוסק בתחום ראיית המכונה, ויאפשר לטכנאים לגלות תקלות וחריגות שונות בתהליך הכנת המטוסים לטיסה.