ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת לונדון

פאנל חדי הקרן: גם חברות הענק צמאות לאוקיינוסים כחולים

תומר ווינגרטן מנכ"ל Sentinel One, רפאל סווירי מייסד ונשיא Walkme ואביעד הראל, מייסד משותף של חברת Sisense, דנו באתגרי סטארט-אפים בעלי שווי רב במסגרת ועידת Mind The Tech של כלכליסט בלונדון. לדבריהם, סין אינה שוק רלוונטי ליזם הישראלי, על אף גודלה

מאיר אורבך, לונדון 19:2112.09.19

 

 

תומר ווינגרטן מנכ"ל Sentinel One, רפאל סווירי מייסד ונשיא Walkme ואביעד הראל, מייסד משותף של חברת Sisense, השתתפו בפאנל חברות היוניקורן של Mind The Tech - ועידת החדשנות והטכנולוגיה שערך כלכליסט בלונדון.

 

 

בפאנל, אותו הנחה ד"ר נמרוד קוזלובסקי, הביעו השלושה אמון רב ביכולתן של חברות טכנולוגיה ישראליות לפרוץ כמובילות ולא רק להימכר לענקיות זרות.

 

"ידוע שהיו הרבה ניפוחי שווי בהנפקות האחרונות בנאסד"ק", אמר ויינגרטן. "בעבר חברות קיבלו שווי מנופח ולא היה כל קנה מידה אבל כיום אנשים מועדים לנושא היוניקורן, שזה לא רק ניחוש פרוע, ומקבל שווי אמיתי. אנשים מחפשים כיום השקעת אמת".

 

מימין: אביעד הראל, נמרוד קוזלובסקי, רפאל סוירי ותומר ווינגרטן מימין: אביעד הראל, נמרוד קוזלובסקי, רפאל סוירי ותומר ווינגרטן צילום: אוראל כהן

 

בתשובה לשאלה של קוזלובסקי על חברות שמגיעות להנפקה ללא הכנסות משמעותיות ומבט לרווחיות, השיב הראל: "אין הרבה חברות שמגיעות להנפקה בלי הכנסות משמעותיות. אולי ללא רווחים, אבל כן הכנסות משמעותיות. שווי מנופח מחובר לחברות שיש להן מספר רב של משתמשים וגידול עצום של הכנסות, ללא יכולת לנבא רווחיות".

 

לדברי קוזלובסקי, השוק כיום הוא שוק של "מנצח לוקח הכל", וסווירי הסביר כיצד יכולות חברות לפעול בשוק כזה: "חברות חייבות ליצור פלטפורמה איכותית שאליה ירצו להתחבר והיא תוכל לשלוט. לדוגמה, סיילספורס היא לא בהכרח פלטפורמת ה-CRM הכי טובה אבל כל אחד כיום רוצה להתחבר אליה ולהתמשק אליה כי היא הפלטפורמה השולטת".

 

לדברי ווינגרטן הענן משנה את העולם, ומאפשר מעבר מהיר בין פלטפורמות וחיבורים חדשים "הענן משנה את איך שאתה צורך תוכנה ואיך אתה מתחרה בחברות, אך בפלטפורמה שלך אתה חייב לעבוד מאוד קשה, ולשמור לשמור על היתרון".

 

לדברי הראל אחת הדרכים הבטוחות לנצח בתחרות היא חיפוש אחר זירות פעולה חדשות: "מניסיוני הדרך לנצח היא לחקור ולחפש אוקיינוסים כחולים מבודדים. אנחנו בעולם מאוד תחרותי מול ענקים, ולאורך השנים זיהינו אוקיינוס כחול שבה יכולנו לנצח"

 

אחת התופעות המעניינות של עולם ההשקעות היא תופעת סופטבנק, שמבצעת השקעות ענק בכל חברה כדי שהיא תדרוס את השוק. שלושת משתתפי הפאנל לא קיבלו כסף מהקרן היפנית אלא בעיקר מאינסייט האמריקאית, ומסכימים שהדרך של סופטבנק והיא אינה בהכרח היחידה: "אתה צריך לדעת להשתמש בכסף בצורה נכונה ולא לחפש להשקיע בלי מחשבה. אתה רוצה לגדול מהר אבל לא לאבד את המבט שלך לרווחיות וליכולת שלך ליצור תזרים מזומנים חיובי", אמר ווינגרטן.

 

ומה על חברות שמגייסות הרבה כסף ולא משתמשות בו? סווירי הגדיר זאת כבעיית שמפניה, צרות של עשירים: "לגדול מהר זה לא עניין של כסף אלא לחפש את השוק הנכון, לראות אם אתה יכול לבצע חדירה מהירה ופתיחת שווקים חדשים, לקבלת החזר מהיר של ההכנסות משווקים אלה. צריך לדעת לעבוד בדיוק של לייזר בפעילות הזו".

 

שלושת הבכירים מסכימים ביניהם שעל אף השפעתה העולמית, סין אינה רלוונטית: "סין היא האויב של רוב החברות שלנו, שחוששות ממנה. אנחנו כמובן לא פועלים שם ובעיקר פועלים בצפון אמריקה", אמר ווינגרטן. "ניסינו להיכנס לשוק הסיני", הוסיף הראל, "אבל הבנו שזה שוק בעייתי ולכן מתמקדים בצפון אמריקה, אירופה וגם ביפן". וסווירי הוסיף: "אנחנו התחלנו עם בכל המדינות דוברות אנגלית ועכשיו נכנסים לשפות אחרות. אנחנו רוצים להיות חברה גלובלית ש-40% מההכנסותיה מהעולם ולא רק מארה"ב ומדינות דוברי אנגלית".

 

 

בתשובה לשאלה מדוע החברות הישראליות לא מצליחו לגדול לשווי גבוה במיוחד כמו בסקנדיביה, טען ווינגרטן שהמצב לא נכון כי בארץ גדלות הרבה חברות שמראות הכנסות של יותר מ-100 מיליון דולר ויש כבר הבנה ורצון לגדילה משמעותית גם בזכות משקיעים דוגמת אינסייט. "אנחנו יודעים שבישראל יש היום הרבה יכולות שיווק ומכירות שלא היו בעבר. אני מסוגל כיום לבצע עסקאות של שבע ספרות בדולרים בלי לפגוש את הלקוח והכל מכאן", אמר סווירי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x