הוועידה הכלכלית
יו"ר נמל אשדוד: "שינויי רגולציה יאפשרו לנו להתמודד עם התחרות מצד הנמלים החדשים"
אורנה הוזמן בכור אמרה את הדברים בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט". "אנחנו רוצים להוביל ולהיות ראש בחץ בעדין החדשנות"
"רק לפני מספר ימים פורסם ששברנו שיא של כל הזמנים בכמות המכולות. אנחנו רוצים להוביל ולהיות ראש בחץ בעדין החדשנות". כך אמרה היום (ב') יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור, בשיחה שקיימה עם כתב "כלכליסט" ליאור גוטמן בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי.
לדברי הוזמן בכור, "יש שלוש רגליים שעליהן עלינו לעמוד באופן איתן כדי להצליח בתחרות שמתקרבת אלינו, בדמות הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה: ראשית, השקעה בתשתיות, קרי רציף מים עמוקים שיאפשר לנו להתמודד עם הנהלים החדשים; שנית, יחסי עבודה תקינים; ולבסוף, כמובן, גם רגולציה. אני יודעת שיהיו שנים קשות לפנינו, ולכן אנחנו מחפשים מנועי צמיחה חדשים".
"אנו מתמודדים עם גופים שהגיעו מבחוץ", אמרה הוזמן בכור. "בחיפה מדובר כמובן בסינים, באשדוד זו חברה הולנדית, חברת אם של לקוח שלי בתחום המכולות. אנו מחפשים מנועי צמיחה חדשים, כגון מסוף דלקים. יש להבין שלנמלים החדשים אין רגולציה. קודם כל, השקעות שאנו עושים דוחפות לציוד מתקדם כמו מנופים חדישים, זהו שילוב ויש להבין שהשקעות, יחסי עבודה טובים ושינויי רגולציה הם מה שיאפשר לנו להתמודד עם התחרות.
"אני חייבת לציין שבקדנציה שלי אין מריבות עם ועדים, סחורות נכנסות והעובדים מבינים שמישהו הזיז להם את הגבינה. עובדינו מתגייסים ונותנים כתף. אני מאמינה שאחרי הבחירות תהיה ממשלה קבועה וניכנס לחדר, הוועדים, ההסתדרות והמדינה ונוכל להגיע לידי גיבוש ההסכם".
"אנחנו רוצים להיות אמזון של נמלי הים: יעילים, מהירים ושקופים", הסבירה. "התחרות תהיה בעתיד על השירות, על זמני המתנה של אוניות. כיום אוניה יכולה להמתין מספר ימים בים מחוץ לנמל, והמשמעות היא הפסדים כספיים. אנחנו רוצים תהליך מהיר, וזה יהיה המענה שלנו לאמזון. אני יודעת שבסוף אנחנו נמצאים במקום הכי אסטרטגי בישראל, אשדוד נמצאת במרכז המדינה. אני יודעת שעלינו להשתפר, והפתרון נמצא בתחרות".
את דבריה סיכמה הוזמן בכור בהדגישה כי "תמיד יזדקקו לנמלים בישראל. יש מיתון, אין מיתון - אני רואה כל יום את מגרשי החניה אצלנו מלאים, והכל עובר אצלנו בשער הכלכלי של מדינת ישראל שנמצא בנמל אשדוד".