כנס Travel&Tech
"כמעט אף אחד לא נוגע בשוק התיירות של אנשים עם מוגבלויות"
ליעוז עמר, מייסד ומנכ"ל Travaxy: "אנחנו מאמינים שלכל אדם מגיע לטייל. המטרה שלנו היא לדאוג לצרכים המיוחדים של הקהילה"
"אנחנו מאמינים שלכל אדם מגיע לטייל" - כך אמר ליעוז עמר, מייסד ומנכ"ל Travaxy בכנס Travel&Tech של כלכליסט ובנק לאומי. לדבריו, "אני נכה צה"ל, נפצעתי בצבא בשנת 2001, אחרי הפציעה חשבתי שנגמרו לי החיים ושאין טעם להמשיך יותר ושאני תקוע בכסא גלגלים ומה כבר אפשר לעשות. אחרי שנה יצאתי מזה והחלטתי שאני הולך לחיות על המקסימום ולעשות הכול כדי לשפר את איכות החיים שלי, מתוך כך קמה החברה".
- "מבחינת התיירים הצעירים, מה שאי אפשר להזמין דרך המובייל - פשוט לא קיים"
- איתי גרין: "תאגידים רבים מחפשים בישראל את ה-Waze הבאה"
- איל סגל: "הרשתות החברתיות משפיעות מאוד על דרך הזמנת חופשות"
"בשנת 2015 היו כמיליארד אנשים נכים בעולם והצפי הוא שעד 2020 יהיו 1.2 מיליארד. הסיבה לגידול המשמעותי היא איכות הרפואה שעולה - מה שמביא להצלת חיים של תינוקות בעלי מוגבלויות והארכת חיים של אנשים מבוגרים. האנשים האלה עדיין צריכים עזרה אבל כמעט אף אחד לא נוגע בשוק של התיירות לבעלי מוגבלויות", אמר עמר.
מה מיוחד בשוק הזה של תיירות בעלי מוגבלויות? "קודם כל המטיילים משלמים יותר, ברוב המקרים המלונות שמים את חדרי הנכים בחדרי פרימיום שהם יקרים יותר מהסטנדרט, מה שמביא למצב שאני לא יכול להזמין חדר במחיר סטנדרטי. בנוסף, נתון מפתיע מעט הוא שמטיילים בעלי מוגבלויות מטיילים בין פעמיים לארבע פעמים בשנה יותר ממטיילים רגילים וב-80% מהמקרים מצטרפים אליהם לפחות שני אנשים שאינם בעלי מוגבלויות", תיאר עמר.
"חשוב להבין שאין שני נכים שהם אותו הדבר, גם לאדם עם פציעה דומה לשלי יכולים להיות צרכים אחרים משלי ולכן אנחנו מקפידים להיות מאוד קשובים לצרכים של כל לקוח ולקוח. למשל, כל אחד מהמלונות שעובדים איתנו מילא סקר ובו 74 שאלות שנוגעות לכל שלב בשהות המטיילים - מההגעה אל המלון משדה התעופה, אפשרויות של תחבורה ציבורית בסביבת המלון, האם יש רמפה בבית המלון ומה הגודל שלה. חשוב לנו גם לוודא שהם לא נגישים רק לכיסאות גלגלים אלא גם ללקויי שמיעה וראייה למשל".
"המטרה שלנו היא להביא את עולם תיירות בעלי המוגבלויות לקדמה ולדאוג לצרכים המיוחדים של הקהילה", סיכם עמר.