FINTECH 2019
צוריאל תמם, בנק ישראל: "או מכוונים בעיקר למקום שבו מייצרים ערך מוסף ללקוח"
רו"ח תמם, הממונה על מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, שוחח בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG. "כל משק בית ישראלי לאורך חייו הכלכלים משלם מאות אלפי שקלים בדמות עמלות וריביות, האם אי אפשר לחסוך וליעל את זה? בודאי שאפשר", אמר
"המטרה של המערכת היא להגביר את התחרות ולא נוכל לעשות זאת אם לא נגדיל את מספר השחקנים", אמר רו"ח צוריאל תמם, הממונה על מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, בשיחה עם יבגניה קרמר, ראש מחלקת רגולציה, בנקאות ומוסדות פיננסיים ב-KPMG סומך חייקין,
בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG.
"כיום מחוברים למערכת למעלה מ-30 נותני אשראי: 14-13 בנקאיים והיתר חוץ בנקאיים. היעד שלנו לעתיד הוא לפצח כיצד אנחנו יכולים להשתמש בפלטפורמה לטובת הלקוח, לטובת האזרח", אמר תמם.
שאלה: מה תגיד לחבורת פינטק שפועלות כיום ורוצות לשתף איתכם פעולה?
תמם: "אנחנו נפגשים עם לא מעט חברות וכל מי שיש לו רעיון או הצעה מוזמן לפנות אלינו. חשוב לי להדגשי שעבורנו חדשנות היא לא רק
טכנולגיה, אלא קודם כל לנסות להבין את השוק ולראות מה הצרכים. הרבה פעמים הצרכים סמוים והחדשנות היא בזיהוי הצורך ואז כשאתה מצליח לזהות ולתת לו מענה אתה מצליח לייצר שוק חדש.
"כל משק בית ישראלי לאורך חייו הכלכלים משלם מאות אלפי שקלים בדמות עמלות וריביות, האם אי אפשר לחסוך וליעל את זה? בודאי שאפשר. אבל לדעת איפה חוסכים ומיעלים זאת החדשנות וכשאתה רואה את הנקודה שבה אתה משנה משהו ואז אתה מיצר ערך ללקוח זו הנקודה שבה יהיה מפץ".
מה חברות פינטק יכולות לעשות עם החוק והרגולציה הקיימת היום?
תמם:"זו תהיה טעות לכוון לטכנולוגיה כזו או אחרת כי עד שהחוק ישתנה הטכנלוגיה שנראתה חדשנית תראה פחות חדשנית. אנחנו מכוונים בעיקר למקום שבו אנחנו מייצרים ערך מוסף ללקוח. הדאטא, הנתונים שיש לנו הם האוצר האמיתי. אנחנו מחזייקם היום מאגר נתונים על ככל אזרחי מדינת ישראל עם היסטורית תשלומים, אשראי ויתרות אשראי - יש כאן פוטנציאל אדיר. הצורך הבולט שאני רואה כרגע הוא לעזור לאזרח הישראלי להתנהל בצורה חכמה יותר. המהפכה הגדולה תהיה כשחבורת כאלה יתנו יעוץ כללי יתנו ערך ללקוח".