FINTECH 2019
מנכ"ל סייפצ'ארג': "השוק נמצא במצב של קונסולידציה"
דוד אבגי אמר את הדברים בכנס פינטק 2019 בשיתוף לאומיטק ו-KPMG. "החברות הגדולות רוצות יותר שליטה בשרשרת הערך; זה שוק של נפח - ומי שסולק הכי הרבה הוא המנצח"
"אנחנו חברה גלובלית עם המון טכנולוגיית תשלומים, אנו נסחרים בלונדון מאז 2014 וגייסנו 125 מיליון דולר ממוסדיים באנגליה. אנחנו בעלי רישיונות סליקה מהסכמות המרכזיות באירופה, כמו ויזה ומאסטרקד. העברנו דרך המערכות 14 מיליארד דולר ב-2018. יש לנו משרדים בסין, עבור שיתופי פעולה עם טנסנט, שהיא הבעלים של ויצ'ט. יש לנו מעל 400 עובדים". כך פתח את דבריו דוד אבגי, מנכ"ל SAFECHARGE, בכנס פינטק 2019 בשיתוף לאומיטק ו-KPMG.
- ניר קלר: "משקיעים מעוניינים בחברות הפינטק"
- חדוה בר: "נהיה מוכנים לספוג טעויות של בנקים שיאמצו טכנולוגיות חדשות"
- דניאל מלכה: "ארגונים שיודעים להסתגל הם ארגונים ששורדים"
לדברי אבגי, "ב-2014 קנינו כאן בישראל חברה מדהימה בשם 'קרדיט גארד', שיושבת על הנתיב שבין חברות לפתרונות סליקה. מאוד דומיננטיים בתחום הגיימינג". עוד ציין אבגי כי "כיום השוק נמצא במצב של קונסולידציה. תעשייה, ששוויה המצרפי הוא כמה טריליונים, שבה פועלים שחקנים כמו ויזה, מסטרקארד, פייפאל, אמריקן אקספרס ועוד חברות אחרות. החברות הגדולות רוצות יותר שליטה בשרשרת הערך, זה שוק של נפח ומי שסולק הכי הרבה הוא המנצח".
אבגי המשיך והסביר כי "יש דוגמאות של מספר עסקאות שנעשו לאחרונה, כמו וורלדפיי למשל; גם אנחנו נרכשנו ואנו בתהליכי סגירה לפי שווי של 889 מיליון דולר על ידי חברה המגובה על ידי קרנות קנדיות. אנחנו ניצור ענק גלובאלי".
"מה שמניע אותנו כחברה הוא המיקוד בדליברי, כלומר באופן ההגשה בגמישות וביכולת שלנו להסתגל לשינויים", אמר אבגי. "בפועל כל אלה ממוקדים פשוט בלתת ללקוח את מה שהוא רוצה - המוצר שלנו נבנה לפי דרישות הלקוח, וחזוננו הוא להיות גמישים. את כל השרות אנו נותנים באמצעות 150 אמצעי תשלום בעולם".
לדברי אבגי, אמצעי התשלום הנמצאים בידי ישראלי, סיני, או אמריקאי, עלולים שלא להספיק על מנת לשלם בחנויות במדינות אחרות, לפחות לא באופן מהיר ויעיל: "אם אתה מגיע למשל להולנד או לפורטוגל, אפילו אם אתה מגיע לחנות שנמצאת אי שם בסין, כל אמצעי התשלום שונים, אופן הסליקה שונה. אפילו בישראל - אנו מתחברים לאמצעי תשלום - ואת ניהול הסיכונים אנו עושים אצלנו בבית. אנחנו מאפשרים לבתי עסק לבצע בדיקה מיידית על כל לקוח. יש לנו חיבור ליותר מ-20 סולקים ברחבי העולם ואנו גם מעניקים שירותי התאמה לכל הסליקה שנעשית דרכנו.
"מה המסקנה? המסקנה היא שהמנצחים הגדולים בתעשייה הם אלה שיתנו ללקוחות כלי ניהול כדי לנהל את אסטרטגיית התשלום. אנחנו מנגישים ללקוחות את כל עולם התשלום והבנקאות, וכך יש לפעול כדי להצליח".