ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

MusicTech

עודד דוידוב וגיא מזיג מציגים: כך גורמים להולוגרמות לשיר

השניים, מפיקים מוזיקליים ויוצרים, הצליחו ליצור קטעי הולוגרמה יוצאי דופן בחגיגות ה-70 לישראל ובאירוע לזכרו של אריק איינשטיין. בכנס של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה, סיפרו על התוכנות, הטכניקות והכלים שאיפשרו זאת

תומר הדר 16:2913.05.19

 

 

 

איך משרתת הטכנולוגיה את ציבור המוזיקאים? עודד דוידוב - מוזיקאי ומפיק, וגיא מזיג - זמר, יוצר, מלחין מעבד ומפיק להקת "הדורבנים", סיפרו על כך בהרחבה בכנס when technology meets music של כלכליסט ובנק לאומי בבית ספר רימון למוסיקה.

 

“בשנה שעברה היה מופע 70 שנים לישראל בחגיגות יום העצמאות”, סיפרו השניים. “חברות ההפקה התקוטטו מי יקח את הפרויקט, שכנראה היה בו הרבה כסף. ובסוף שופט עצר הכול ודרש פתרון תוך חודש וחצי לפרויקט הענק הזה. מה שעזר לנו היה טכנולוגיה וניסיון”. לדברי דוידוב, תזמורת חיה ושרית חדד היו אמורים לבצע את הלהיט "חי" של עופרה חזה, עם הקלטה של הזמרת. "מדובר בערוצים, כלומר הקלטות של כל דבר בנפרד, תופים, תזמורת, שירה, בסוף עושים מהם מיקס. מה שמקבלים בטלפון למשל לא מאפשר לשמוע כל ערוץ בנפרד”.

 

גיא מזיג גיא מזיג צילום: אוראל כהן

 

מזיג הוסיף: “בעולם למשל, היה המופע עם ההולוגרמה של אלביס. השרה מירי רגב בעצמה אמרה שהיא חייבת הולוגרמה לטקס, ולקחנו את עופרה חזה כאופציה, ואת ההולוגרמה היו צריכים להשלים עם שחקנית שזזה שעל גופה הושתל פרצוף של עופרה חזה, וזה היה קשה מאוד. פשוט לא היו לנו בישראל את הארכיונים ההיסטוריים. בארצות הברית אומן מחזיק זכויות שפגות מדי 70 שנים, לכן למשל לביטלס מוציאים כל הזמן רימאסטר, כדי לשמר את הזכויות. אימצנו פתרון טכנולוגי שהצליח עם הביטלס: השתמשנו בתהליך שנקרא הפיכת פאזות, הכל מנוקה ונותרת רק השירה. לשמחתנו, עלה ממש בעיתוי מדהים אתר עם אלגוריתם שמאפשר לפרק את השיר לפלייבק ושירה”.

 

כך יכלו השניים לקחת את השיר "חי" מיוטיוב ולהעלות אותו לאותו אתר חדש - ולקבל את קולה בצורה נקיה ומתאימה לעבודה. לדברי מזיג, קולה של הזמרת עבר עיבוד קל, ניקוי מרעשי רקע, וסנכרון לעיבוד החדש. דוידוב: “בהופעה הוספנו עוד כלים מהמחשב. וזה רץ במופע. אחרי המופע הקלטנו את שרית חדד ויש גם את הקול שלה וכך נוצר דואט מדהים ומרגש”.

 

גיא מזיג ועודד דוידוב גיא מזיג ועודד דוידוב צילום: אוראל כהן

 

השימוש בתוכנת עיבוד ממוחשבת אינו הראשון עבור השניים: “במופע ב-2014 לזכרו של אריק איינשטיין, נדרשה גרסה לשיר 'עטור מצחך'", סיפר דוידוב. "בגרסה המקורית מדובר בשיר קסום ושום ערוץ לא היה זמין. למזלי הכרתי איש סאונד שהביא לי את ההקלטה משנת 1988 בדרכים לא דרכים. היה קשה לשכנע את בעל ההקלטה והשגנו את הערוצים. קולו של אריק היה מדהים והצלחנו לסיים את הפרויקט”.

 

 

“הכלי ששימש אותנו משמש את תעשיית הקולנוע", סיפר מזיג. "קוראים לו ווקליין, לוקחים את השחקן אחרי הסצנה, והוא עושה את אותו הדבר אבל בסביבה שקטה. צריך זה יתאים בדיוק לסאונד של הסצנה שמתרחשת. ואז אפשר להושיב את ההקלטה הזו בדיוק כמו על ההקלטה המקורית. וכך עשינו. המחשב יודע איזה קצב צריך, באמצעות תוכנת הווקליין, אנחנו אומרים לה באיזה קצב אנחנו רוצים ומקבלים את השיר. אפשר לעשות הכל, נשאלת השאלה רק מה בוחרים לעשות עם הטכנולוגיה”.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x