תומר תגרין: "צריך לתת ללקוח סיבה לרכוש את המותג מחוץ לאמזון"
מנכ"ל ומייסד הסטארט־אפ יוטפו סבור שעסקים וחברות יכולות להתמודד בשוק גם במציאות החדשה של המסחר המקוון, אפילו בשילוב פלטפורמות אופליין. תומר תגרין: "אי אפשר להתחרות במחירים של אמזון. צריך להציע ללקוחות חוויה אחרת"
"כיצד יכולות חברות אי־קומרס להתחרות בעולם שאחרי אמזון?", זו השאלה שעליה ניסה לענות תומר תגרין, מנכ"ל ומייסד משותף של הסטארט־אפ יוטפו, בוועידת Mind the Tech 2019 של "כלכליסט" בניו יורק. ביוטפו פותחה פלטפורמה לשיווק מותגים דרך חוות דעת גולשים.
- טל זובלסקי: "לילד שצופה בפרסומת לצעצוע, לא אכפת אם מאטל ייצרה אותו"
- מנכ"ל פורקסוור: "אנו על הציר בין המגניב למקריפ"
- "בלי מכירות - זה לא משנה אם הטכנולוגיה שלך היא הכי טובה"
הפוקוס של יוטפו שייסד הוא שיפור חוויית הלקוח: ״אי אפשר להתחרות במחירים של אמזון, מה שאתה צריך להציע ללקוחות שלך הוא חוויה אחרת״, או במילים אחרות: ״אתה צריך לתת ללקוח סיבה לרכוש את המותג מחוץ לאמזון״.
כיצד אפשר להתחרות באמזון ולהישאר בחיים?
תגרין הציג כמה אסטרטגיות באמצעותן יוטפו מסייעת ללקוחות שאיתם היא עובדת להתחרות באמזון: ורטיקליזציה של מוצרים, מעבר של מותגי אונליין לחוויית רכישה אופליין עם פתיחת חנויות פיזיות ושימוש בדאטה סיינס (Data Science) לשיפור מאמצי השיווק של מותגים.
״יש משפט שאומר שאמזון טיפלה ברכישה אבל הרסה את חוויית הקניות. מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לעזור למותגים לשפר את החוויה הזו. המותגים שאנחנו עובדים איתם מייצגים צד אחר של עולם הקמעונאות המודרני שאינו רק אמזון״, אמר תגרין.
תגרין התייחס לעולם ״שמחוץ לאמזון״ ולפלטפורמות מכירות מתחרות כמו שופיפיי. זאת לצד מותגים שהצליחו להפוך לחברות ענק כמו ״קיילי קוסמטיקס״ ‑ מותג הקוסמטיקה המפורסם של קיילי ג׳אנר שהפך אותה למיליארדרית הצעירה בעולם שעשתה את הונה בעצמה. ״מותגים כאלה עושים עבודה מצוינת וצומחים במאות אחוזים בכל שנה״, אמר תגרין.
הפלטפורמה של יוטפו, שנוסדה ב־2014 בידי תומר תגרין ועומרי כהן, מאפשרת לשווק מוצרים בהתבסס על "הוכחה חברתית" דרך ביקורות, תמונות, סרטונים ותוכן גולשים אחר. עסקים וחברות יכולים כך לשפר את המיתוג שלהם ולקלוט משתמשים חדשים. בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה להפעיל תוכניות הטבות למיניהן עבור הגולשים.
"לקנות מותגים שלאמזון אין היצע דומה להם"
סוג נוסף של לקוחות שיוטפו מטפלת בהם הוא מותגים מוכרים שנמכרו לחברות ענק כמו וולמארט, קלוגס ואחרות. ״אחת האסטרטגיות של וולמארט לתחרות באמזון, למשל, הוא לקנות מותגים שמוכרים ישירות ללקוח ושלאמזון אין היצע דומה להם״, הסביר תגרין.
תגרין הזכיר תחום נוסף שהפך פופולרי מאוד לאחרונה ‑ ה־CBD, מוצרי קנאביס, שצפויים להגיע לנתח שוק של 22 מיליארד ודלר עד 2020. אחד האתגרים המשמעותיים של מותגים וחברות היום הוא הגעה ללקוח ושימור לקוחות, כשהעלות של שניהם הולכת ועולה בשנים האחרונות. תגרין ציין כדוגמה מוצלחת לחברה שעשתה קפיצת דרך משמעותית את מותג ההלבשה האחרונה Third Love, שנקטה גישה של הכללה ומידות מגוונות.