ועידת ניו יורק
מנכ"ל פורקסוור: "אנו על הציר בין המגניב למקריפ"
ג'ף גלוק, מנכ"ל חברת המיפוי פורסקוור, מבטיח שהחברה שלו תשמור על האיזון הנכון בין התועלת שהיא תביא ללקוחות לבין שמירת הפרטיות שלהם. לדבריו, "אנחנו בונים את הטכנולוגיה כך שתהיה מדויקת, תבין בני אדם טוב יותר ותהיה שקופה"
"הרבה פעמים קורה שאנשים אומרים שהם נמצאים במקום מסוים, אבל הם לא באמת נמצאים שם". כך אמר מנכ"ל פורסקוור (Foursquare) ג'ף גלוק בשיחה עם צחי הילל, שותף־מנהל בפיטנגו, שהתקיימה בוועידת Mind The Tech של "כלכליסט" בניו יורק. "פורסקוור רוצה לשנות את המציאות הזאת על ידי מיפוי מיקום בדיוק הרבה יותר גבוהה מזה שכבר קיים כיום".
- פייסבוק שינתה את המדיניות: תאסוף מידע מיקום גם בניגוד לרצונכם
- גוגל אוספת בחשאי מידע מיקום - גם כשמגדירים לה לא לעשות זאת
- אתה נמצא כאן. וכאן. וכאן: פורסקוור למדה לעשות המון כסף מהמיקום שלנו
"אנחנו יודעים להבחין בין קומות שונות ובניינים שונים, למשל על ידי זיהוי רשתות WiFi שונות המשרתות כל אזור", הסביר גלוק. "זו, למשל, הטכנולוגיה שמשמשת את אובר, טוויטר, סנאפצ'ט וסמסונג".
לדברי גלוק, הטכנולוגיה של פורסקוור מחברת למעשה בין העולם הפיזי לעולם המקוון, ובכך היא שונה מטכנולוגיות שגורמות לבני אדם לבלות יותר זמן במרחב הווירטואלי. "האדם הממוצע בארה"ב קונה באמזון. זו עובדה", אמר גלוק. "אבל אם אתם מבלים חלק גדול מחייכם בלגלול את הפיד מעלה ומטה, אתם מתנתקים מהחברים ומפספסים את העולם האמיתי שבו קורים דברים". לעומת זאת, לדברי גלוק, הלקוחות של פורסקוור משתמשים בשירותי המיקום הפיזיים למטרות שימוש פיזיות וחיבור לעולם האמיתי.
"הטכנולוגיה של פורסקוור מצוינת גם לגילוי מקומות חדשים", הדגיש גלוק. "למשל, אם אתם מתיירים בעיר חדשה בעולם ומשתמשים בטריפ אדווייזר, תוכלו להגיע למקומות שאנשים אחרים שכבר ביקרו במקום אהבו. יכול להיות שלא הייתם מגלים את אותם המקומות בלי טכנולוגיית המיקום".
טכנולוגיית המיקום של פורסקוור אינה חסרת תקדים. המתחרה המוכרת ביותר שלה היא גוגל מפס מבית גוגל. "גוגל העלתה את המחיר שחברות סטארט־אפ משלמות כדי להשתמש בשירותי גוגל מפס ב־500%", סיפר גלוק. "זמן רב לא היתה לחברות ברירה, אף על פי שהן לא באמת רצו להיות תלויות בגוגל ובשינויי המדיניות שלה. אבל עכשיו יש להן אלטרנטיבה מצוינת: פורסקוור".
"הטכנולוגיה הזאת נעה על הציר בין להיות משהו מגניב ובין להיות קריפית", הודה גלוק. "אנחנו מנסים למצוא את האיזון המתאים כדי שיסמכו עלינו. כמובן, בלי להפר את תקנות הפרטיות האמריקאיות ותקנות ה־GDPR".
"יש הרבה דרכים להסתכל על פרטיות. אנחנו בונים את הטכנולוגיה כך שתהיה מדויקת ותבין אנשים טוב יותר, אבל זה חייב להיות שקוף ללקוח, וכמובן מועיל בעבורו. הערך שהלקוחות מקבלים צריך להיות ברור להם, וזכותם לנהל את המידע שלהם ולשלוט עליו חייבת להישמר", הדגיש.
"לדוגמה, יש אפליקציה שמציעה להורים לקבל התרעות בכל פעם שהילדים שלהם נוהגים מהר מדי, שזה דבר חיובי. אבל אם אחר כך אנחנו כחברה נמכור את הנתונים האלה לחברות ביטוח והן ייקרו את ביטוח הרכב בהתאם, אי אפשר לומר שזו תהיה בניית אמון לטווח רחוק כלפי הלקוח".
גלוק מאמין כי יש עוד תחומים רבים שבהם גבול דק עובר בין התועלת שהלקוח יכול להפיק משירותי המיקום המדויקים ובין החדירה לפרטיות. כך, למשל, ענף הבריאות הנפשית. "הטכנולוגיה שיש לנו כיום מסוגלת לעקוב אחרי אדם מסוים ולדעת שמדי יום הוא פותח את הבוקר שלו בחדר הכושר, זה תקופה ארוכה", הדגים גלוק.
"אבל אם יום אחד האדם הזה פתאום יפסיק להגיע לחדר הכושר", אומר גלוק, "הוא יכול למצוא את עצמו מקבל שיחה מעובד סוציאלי שמעוניין לוודא שהכל בסדר איתו. אלה דברים שמצריכים משנה זהירות בנוגע לפרטיות המשתמשים".
בסיום דבריו קרא גלוק לחברות קיימות וחדשות: "בואו נבנה טכנולוגיות מוסריות, לא סתם הייטק".