ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת ניו יורק

מנכ"לית לאומיטק: "אנחנו צריכים לבחור צד - או סין או ארה"ב"

יפעת אורון דיברה בוועידת Mind The Tech של "כלכליסט" בניו יורק. "אי החלטה עלולה לפגוע ולהכביד על עסקיהן של חברות בינלאומיות"

מאיר אורבך 09:4113.04.19

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, דיברה בוועידת Mind The Tech של "כלכליסט" בניו יורק על המלחמה הקשה בין סין לארצות הברית, ועל כך שישראל יכולה למצוא את עצמה במצב קשה מאוד ביניהן. "אנחנו צריכים לבחור צד, אי אפשר להיות חבר גם של הצד הסיני וגם של הצד האמריקאי", אמרה.

 

"חברה שיש לה בעלות סינית של 25% תיתקל בארה"ב בבעיות קשות. זה משהו שחייבים לחשוב עליו היטב", אמרה אורון. "הקרב הגדול, המעניין והמוביל בעולם כיום, הוא הקרב בין שתי מעצמות הענק, ארה"ב וסין. כל אחת מהן מנסה להשתלט על עוד שווקים ותחומים, ולהיות הכלכלה המובילה בעולם. שתי המעצמות מבינות ששליטה בטכנולוגיות חדשניות וייחודיות תיתן להן יתרון, והמאבק ביניהן קשה וכולל התקפות כלכליות, הטלת מכסים ופעולות כנגד חברות מובילות בצד השני.

 

 

יפעת אורון בוועידה יפעת אורון בוועידה צילום: אוראל כהן

 

 

"לאמריקאים, מבחינתם, יש סיבות רבות לנקוט בצעדים קיצוניים, וביניהן הרצון לסייע לחברות אמריקאיות להתחרות ולכבוש שווקים נוספים, ולא פחות מכך הרצון להדוף כניסה 'מהדלת האחורית' של טכנולוגיות סיניות שעשויות להוות סוסים טרויאניים". בהקשר זה ציינה אורון את תחום הבינה המלאכותית כתחום שעליו משתלטת סין, בשל רגולציה מקלה שלה, לעומת מגבלות חמורות החלות במערב.

 

"המצב הזה גורם לתופעה שבה שתי המעצמות מחזרות אחרי שחקנים אחרים כדי לארגן בריתות וקואליציות, ומדינות אחרות צריכות להחליט למי לחבור. אי החלטה עלולה לפגוע באותם שחקנים ולהכביד על עסקיהן של חברות בינלאומיות. המצב הזה טומן בחובו גם הזדמנויות לשיפור במעמדן של מדינות רבות, שכן הקרבות הללו יוצרים, כאמור, בריתות, הכוללות גם שיפורים בתנאי המיסוי הבין-מדינתיים. הרבה מדינות שמבינות שכלכלה חזקה מבוססת על כלכלה חדשנית וטכנולוגית, מתאמצות להוריד מסים בכל הקשור לטכנולוגיה, כשבין המדינות המובילות במאמציהן לשפר את מדיניות המיסוי הגומלין, ניתן למנות את סינגפור, גרמניה, צרפת ואנגליה - וגם את ישראל".

 

בדבריה התייחסה אורון גם לחברת אמזון שנמצאת במצב מאוד מיוחד: "אמזון היא מלכת קמעונאות האונליין, עם הכנסות של 180 מיליארד דולר בשנה, אבל היא גם מובילה את תחום הענן, עם הכנסות שנתיות של 20 מיליארד דולר. בהקשר הזה היא מתחילה לזנב בענקיות המדיה, ונמצאת במקום שלישי, רק אחרי גוגל ופייסבוק. אין זה מקרי, לפיכך, שכנגד אמזון מתפתחות שותפויות וחבירות אסטרטגיות במטרה לנסות ולהחליש את כוחה.

 

"חבירות אלו כוללות חברות ענק שחוברות לשחקנים שאינם מתחום עיסוקן, כמו החבירה בין גוגל ו-CVS, במטרה לנסות להשאיר לעצמן נתח משמעותי בשווקים אחרים. מכיוון שאמזון כבר מתחילה להיות 'Too big to Fail', מתחילות להתארגן גם יוזמות רגולטוריות שעשויות לאלץ אותה להתפצל, או להיפרד מחלק מפעילויותיה בעתיד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x