ועידת ניו יורק
"הישראלים שותים בבית שלושה מיליארד כוסות קפה בכל שנה"
משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, הציג נתונים על צריכת הקפה בעת השקת הפיתוח החדש למערכת קפה לכוסות גדולות. לדבריו, 80% מהישראלים שותים לפחות כוס קפה אחת ביום, קרוב למחציתם שותים 3-2 כוסות ביום, והצעירים נוהרים לחלב סויה
חברת נספרסו הציגה את מערכת Vertuo החדשה לכוסות קפה גדולות בוועידת Mind the Tech 2019 של "כלכליסט". משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, אמר בוועידה כי "הישראלים שותים כ־3 כוסות קפה ביום, ובישראל שותים בבית כ־3 מיליארד כוסות קפה מסוגים שונים בשנה. אנחנו מעריכים שמתוכם רק 10% בקפסולות כך שיש לנו עוד מקום עצום להתפתח".
- "למעלה מ-9,000 חברות סטארט-אפ בניו יורק ומאות מהן ישראליות"
- אחרי הבחירות – משלחת ההיי-טק של כלכליסט המריאה לניו יורק בפעם השלישית
- ועידת "כלכליסט" בניו יורק: קודם ניקח את מנהטן, אחר כך את ברלין
בוועידה השיקה נספרסו את מערכת הקפה שלה לכוסות גדולות. "אנשים אוהבים לשתות קפה בכוס גדולה. הם רוצים שהרגע של שתיית הקפה לא ייגמר ולכן המגמה של שתיית קפה בכוס גדולה רק מתפתחת בעולם ובישראל. אם לעשיית אספרסו יש כללים ברורים הרי שלכוס קפה גדולה אין כללים וכמויות, אבל לכל צרכן יש דרישות לגבי איזה קפה הוא רוצה בכוס שלו. כיום מרבית הקפה שיש בכוסות הגדולות הוא מימי מאוד ולא מתאים. אנחנו משיקים בישראל מערכת אשר תיתן מענה לצורך בקפה איכותי בכוס גדולה", אמר מרי.
במקביל להשקה בישראל תושק מערכת הורטאו החדשה גם במספר מדינות באירופה ובאסיה.
בזכות הקצב והטמפרטורה
המערכת החדשה שפיתחה נספרסו מייצרת קפה בטכנולוגיה שנקראת סנטרפיוז'ן. לדברי מרי, לכל קפסולה יש קוד משלה אותו המכונה קוראת. "הקפסולה מסתובבת מרגע הפעלת המכונה ויוצרת מיקס איכותי. על גבי כל קפסולה מוטבע ברקוד המאפשר למכונה לזהות בלחיצה על כפתור אחד בלבד איזו קפסולה, מבין 25 הקפסולות, הוכנסה למכונה. בעת הזיהוי המכונה מתאימה אוטומטית את כמות המים הנדרשת, הטמפרטורה הנכונה, המהירות, קצב הזרימה של המים וכן כמה פרמטרים נוספים על מנת להפיק את מנת הקפה המושלמת".
מרי אמר כי המים מוזרמים לתוך הקפסולה, שמסתובבת במהירות המגיעה לעד 7,000 סיבובים לדקה, דבר המבטיח מיצוי אופטימלי של הקפה שמתאים לכוס גדולה. נספרסו פיתחה למכונה החדשה מגוון של קפסולות, החל באספרסו ועד דאבל, לונגו ועוד.
המערכת כוללת מכונה חדשנית בעלת טכנולוגיית מיצוי קפה ייחודית ומגוון של 25 קפסולות המחולקות ל־5 גדלים של קפה - ואלטו (414 מ"ל), מאג (230 מ"ל) גראן לונגו (150 מ"ל), אספרסו כפול (80 מ"ל), ואספרסו (40 מ"ל). "בלחיצה על כפתור אחד בלבד יודעת המכונה לזהות איזו תערובת קפה נבחרה ומהם הפרמטרים המדויקים הנדרשים למיצוי קפה אידיאלי", אמר מרי, "כל זאת הודות לברקוד ייחודי הנמצא על כל אחת מהקפסולות".
מבוגרים שותים יותר
בוועידה הציגה נספרסו סקר על הרגלי צריכת הקפה של הישראלים, שערך עבורה מכון המחקר קנטר TNS.
קרוב ל־80% מהישראלים שותים לפחות כוס קפה אחת ליום (79.6%), מתוכם 47.5% נוהגים לשתות 3-2 כוסות קפה ליום, 34% שותים למעלה מ־3 כוסות קפה בממוצע ליום. 18.5% נוהגים להסתפק בכוס קפה אחת ליום. הישראלי הממוצע שותה כ־3 כוסות קפה ביום. ככל שעולה הגיל, כך שותים יותר כוסות קפה ביום: מבוגרים שותים 3.1 כוסות קפה ביום בעוד שצעירים שותים רק 2.5 כוסות ביום. גברים שותים 3.2 כוסות קפה ליום ונשים שותות 2.9 כוסות קפה ביום.
הסקר שנערך בחודש ינואר 2019 בקרב מדגם ארצי ומייצג של 500 נשאלים בני 18־65, בדק את הרגלי צריכת הקפה בקרב הישראלים. 70.4% מהישראלים אפיינו את הטעם כתכונה החשובה ביותר בקפה. המאפיין השני הכי חשוב לישראלים הוא קלות הכנת הקפה - 10.7%. 93.3% מהישראלים שותים קפה עם חלב או תחליף חלב. 76% שותים עם חלב פרה רגיל ואילו 8.1% שותים עם תחליף חלב על בסיס סויה. פי שניים מהצעירים שותים קפה על בסיס תחליף חלב סויה (15.6%) לעומת 6.6% מהמבוגרים. 9.1% מהגברים מעדיפים קפה ללא חלב לעומת 4.5% מהנשים שמעדיפות קפה ללא חלב.
הישראלים משקיעים בהכנת הקפה: 85.7% הצהירו בסקר כי הם משקיעים עד 20 דקות ביום בממוצע בהכנה ושתייה של קפה.