ועידת ברלין
"בעוד 10 שנים רכבים חשמליים יהוו 30% מהשוק"
האם אפשר להמציא מחדש את הגלגל? Softwheel הישראלית עשתה בדיוק את זה, ובדרך המציאה מחדש את תעשיית הרכב המודרנית. טלי מילר, סגנית הנשיא לפיתוח תאגידי בחברה, דיברה בוועידת WeTechBerlin של "כלכליסט"
"רכבים חשמליים היו כאן לפני 100 שנה במספרים משמעותיים, אבל היום הם רק 1% מהשוק", אמרה טלי מילר, סגנית נשיא לפיתוח תאגידי ב-Softwheel, בוועידת WeTechBerlin של "כלכליסט" שנערכת היום (ג').
- "טיפול ברגולציה ומיסוי הם הבסיס לבניית עסקים צומחים"
- "ייקח עוד זמן רב מאוד עד שנראה מכוניות אוטונמיות כמוצרים צרכניים על הכביש"
- "התבוננו על תחום התשלומים בחברה שלכם - ושאלו את השאלות הקשות"
"עכשיו המגמה משתנה ובעוד עשר שנים הם יהיו 30% מהשוק. מצד שני מכוניות הופכות יותר ויותר מסובכות, יצרניות מאחדות פלטפורמות פיסיות (עיצוב השלדה של הרכב ביחד עם על הרכיבים שדורשים להפעלתו דוגמת מנוע, מתלים ומערכת דלק - ע"כ), כך שפלטפורמה אחת משרתת מספר מודלים. פורד השקיעה מיליארדים בפיתוח פלטפורמה שמשמשת כיום 30% מהרכבים של החברה. הם עושים את זה באמצעות פלטפורמות גמישות, שיוכלות להתאים לרכבים מגדלים שונים.
"הבעיה היא שרכיבי השלדה תופסים יותר מדי מקום, אבל אי אפשר לוותר עליהם. אנחנו מצאנו פתרון: אנחנו לוקחים את כל המכונית ומכניסים אותה לגלגל. לוקחים את כל הרכיבים שנמצאים בתא המטען ומתחת למכסה המנוע ומכניסים את הכל, מנוע, מתלים וכו', לגלגל. התוצאה שלדה שהיא גלגלים בלבד, שנראית עמו סקייטבורד עם ארבעה גלגלים.
"זו פלטפורמה אחת שמשרתת כל לבוש שתרצו - מונית, נגררים, משאית, רכב נוסעים - הכל על פלטפורמה אחת. הפתרון שלנו גם מפחית ב-33% את משקל הרכיבים וב-67% את הנפח. הטכנולוגיה שלנו מייצרת פתרון תחבורתי חדש באמצעות מתן הגמישות המרבית ויעילות הטובה. אנחנו עובדים כרגע עם תשעה שותפים, רובם גם השקיעו בחברה".