ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

סמנכ"לית שיווק בבנק לאומי: "ילדים הם אנשי שיווק מלידה"

מיטל שירן הראל בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט", "ילדים יודעים אינטואיטיבית את מי לטרגט. הם יודעים מאיזה הורה לבקש מה, את איזה מבוגר לשכנע, ומה יניע אותם לפעולה"

עמרי מילמן 11:0105.02.19

 

 


 

 

"ההבדל בין הדור הטכנולוגי לדור שלנו הוא, שאם בילדותנו סיפור היה טקסט – היום סיפור הוא ויזואלי - בתמונות או בוידאו. המלל משני, במקרה הטוב. תחשבו על זה שאם בעולם השיווק והפרסום היינו מדברים על תסריטים בפורמט של רואים-שומעים, כשמדובר בדור הנוכחי אנחנו מסתכלים על רואים-רואים. פעם המוצר היה המלך. הוא הוביל את השיווק. אם המוצר לא הופיע, הלקוח היה מתוסכל. אצל הילדים זה אחרת. הילד של היום אומר לנו - אל תבלבל אותי עם המוצר. ספר לי מה הסיפור שלך, ועשה טובה – שהמוצר לא יפריע", כך אמרה אתמול מיטל שירן הראל סמנכ"לית שיווק בבנק לאומי בכנס "When Technology Meets Kids" של "כלכליסט".

 

מיטל שירן הראל מיטל שירן הראל צילם: עמית שעל

 

לדברי שירן הראל "ילדים הם אנשי שיווק מלידה. כל מי שחווה את הילד או הילדה שלו משכנעים אותו לקנות משהו, מבין זאת היטב. ובעידן הטכנולוגי זה נכון יותר מתמיד. אנחנו למדנו – באוניברסיטה, במקום העבודה – חוקים ותיאוריות שהילדים חווים בעולם האמיתי (הפיזי והוירטואלי) כחלק מהמציאות שלהם. מגיל אפס. הם אולי לא מכירים את המונחים. אבל הם חיים את החוקים".

 

שירן הראל הציגה מספר דוגמאות לאיך ילדים מיישמים חוקי שיווק שמלמדים באוניברסיטה, הרבה לפני שהם מגיעים לשם. לדבריה "אנחנו עובדים קשה מאד כדי לייצר סגמנטציה של קהלים, פרסונות של צרכנים ומשתמשים, תיעדוף של קהל יעד. ילדים יודעים אינטואיטיבית את מי לטרגט. הם יודעים מאיזה הורה לבקש מה, את איזה מבוגר לשכנע, ומה יניע אותם לפעולה. יותר מזה. במידה רבה תודות לכלים הדיגיטליים של היום, הם לא רק יודעים את מי לטרגט, הם יודעים גם לייצר tone of voice ייחודי וסגנון פניה רלבנטי לכל קהל. הם יודעים לייצר פניה שונה לקבוצות שונות בווטסאפ – לקבוצה של המשפחה, לקבוצה של הכיתה, או לקבוצה של החברות הכי קרובות".

 

הראל התייחסה לדרך בה ילדים סוחרים היום. לדבריה, "הדור הצעיר של היום, באין מטבע, יוצר שוק על ידי סחר חליפין במה שכן יש לו: לייקים, שיתופים, מוצרים וירטואליים ומוצרים פיזיים. חזרנו לעולם העתיק של סחר חליפין – רק שעכשיו הוא מבוצע בפלטפורמות ובכלים וירטואליים ולא רק פיזיים. הם קונים שחקנים, קבוצות, מוצרים, סקינים, ריקודים, רמות במשחק... וסוחרים ביניהם כדי לשפר עמדות וסטטוס. הם לומדים על סחר חליפין יותר מוקדם מכל אחד מהמבוגרים הנמצאים באולם הזה".

 

עוד הוסיפה כי "מתצפית על התנהגות ילדים ועל האינטראקציה ביניהם, בייחוד בעולמות הטכנולוגיים, אנחנו כאנשי שיווק יכולים ללמוד לא מעט – על התקפות של חוקי שיווק שלמדנו באוניברסיטה, על ההתפתחות וההתאמות שעברו, ועל הדרכים שבהן מיושמים החוקים – אלה שעדין נשארו רלבנטיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x