מתן ברקוביץ': "מוסיקאים כבר לא נמצאים במקום הבטוח שבו אי אפשר להחליף אותם"
ברקוביץ' - יזם ואמן רב תחומי, אמר בוועידת הביג דאטה: "את העתיד אפשר לחלק ל-3 קטגוריות: מוזיקה שנכתבת על ידי בני אדם בלבד, מוזיקה שנכתבת בשיתוף פעולה בין אדם למכונה, ומוזיקה שנתכתבת על ידי אינטליגנציה מלאכותית לבדה״
"כולנו מכירים את שירותי הסטרימיניג ואנחנו יודעים שהם אוספים עלינו הרבה דאטה, אבל איך הם יכולים להתאים לנו את השירים? הם מנתחים בצורה אוטומטית את השיר עצמו ויכולים לדעת מה המלודיה, הז'אנר ועוד היבטים כדי להתאים אותו עבורנו. אבל מה מונע מהאינטלגנציה המלאכותית מלכתוב יצירות מוסיקליות ושירים לבד?" כך שאל היום בוועידת הביג דאטה של "כלכליסט" מתן ברקוביץ', יזם, ואמן רב תחומי.
לדברי ברקוביץ, המצאות כאלה החלו כבר בשנות החמישים של המאה הקודמת, בין היתר דיויד בואי עשה שימוש בטכנולוגיות כאלה שאפשרו לו לייצר שירים מיוחדים יותר, אבל הטכנולוגיות האלה היו מסורבלות. לפי ברקוביץ, תחום המוסיקה עומד לקראת שינוי משמעותי. "לפי גולדמן זקס עד 2030 רוב הכסף בתחום המוסיקה יגיע מחברות של סטרימינג", אמר. "לחברה כמו ספוטיפיי יש אינטרס לא לשלם ליוצרים, ולמי לא צריך לשלם? לתוכנה שבה המוסיקה כותבת את עצמה, כלומר על ידי פיתוח אפשר לחסוך הרבה מאד כסף בהמשך".
עוד אומר ברקוביץ, כי יש לכך ערך עתידי גבוה, ״זה מורכב מפרויקטים של שחקנים גדולים כמו סוני וגוגל לצד עוד ועוד סטארטאפים צעירים: מזינים לתכנה מוסיקה קיימת, היא מנתחת אותה ויכולה לכתוב ולהפיק לפי זה מוזיקה חדשה בעצמה. אם לא צריכים אותנו אז של מי זכויות היוצרים? את העתיד אפשר לחלק ל-3 קטגוריות: מוזיקה שנכתבת על ידי בני אדם בלבד, מוזיקה שנכתבת בשיתוף פעולה בין אדם למכונה, ומוזיקה שנתכתבת על ידי אינטליגנציה מלאכותית לבדה״.