ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

אמיר הרמתי: "אומרים שמידע הוא הנפט החדש, אבל הוא בעצם נפט גולמי שיש לזקקו"

הרמתי, שדיבר בוועידת ביג דאטה של "כלכליסט", הוא סמנכ"ל המסחר של SparkBeyond, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית שמסוגלת לסרוק מיליוני פרטי מידע שונים ולאתר במהירות בתוכם קשרים וגורמים

עומר כביר 12:0911.12.18

 

 

"נהוג להגיד שמידע הוא הנפט החדש, אבל הוא למעשה נפט גולמי. ונפט גולמי הוא חסר תועלת אלא אם מזקקים אותו" – כך אמר אמיר הרמתי, סמנכ"ל המסחר של SparkBeyond, ב-Mind The Data 2018, ועידת הביג דאטה של "כלכליסט" שנערכת היום בתל אביב.

 

SparkBeyond פיתחה מערכת בינה מלאכותית (AI) שמסוגלת לנתח כל דבר – ממטעי דקלים באינדונזיה ועד לסחר בנשים. המערכת מסוגלת לסרוק מיליוני פרטי מידע שונים ולאתר במהירות בתוכם קשרים וגורמים. כיום עושות שימוש במערכות החברה חברות מעשרות תחומי פעילות שונים, ובהם בריאות, חקר סרטן, חקלאות וחיזוי מחירים.

 

אמיר הרמתי, סמנכ"ל המסחר של SparkBeyond אמיר הרמתי, סמנכ"ל המסחר של SparkBeyond צילום: צביקה טישלר

 

"אנחנו נוקטים בגישה שונה, כי AI זה האותיות שנמצאות היום הכי הרבה בשימוש יתר", אמר הרמתי. "אבל מה שחשוב מבחינתו זה לא התובנות שמייצרות מערכות AI אלא האימפקט שלהן, ולכן אנחנו משקיעים במטרות כמו חקר סרטן ומאבק בסחר בבני אדם. כדי לתת את התשובה הנכונה צריך לשאל את השאלה הנכונה. אמרנו, מה אם נבמה מכונת רעיונות שתאשפר לך לרוץ לכל כיוון אפשרי. המכונה שלנו פועלות כקופסה שקופה ומאפשרת לכל מומחה להביט פנימה ולהבין מה עושים ולקחת את זה משם. ארגונים אומרים שהם לא סומכים על המידע שלהם כי הוא מלוכלך ולא מושלם. המידע שלהם הרבה יותר יעיל מכפי שהם חושבים, אבל זה רק חלק קטן מהתמונה הגדולה. אנחנו רוצים לעזור לארגונים להבין מה הם עושים. המכונה שלנו ממפה את על הספקטורים של המידע בעולם ומאפשרת לחבר נקודות בין כל פיסות המידע שקיימות".

 

לדברי הרמתי בשנה האחרונה יצרה החברה אימפקט של יותר ממיליארד דולר ב-23 תעשיות שונות. "עבדנו עם אחד מארגוני המחקר הרפואי הגדולים בעולם בתחומים כמו בריחת סידן או זיהוי מוקדם של סרטן המעי הגס. במחקר שעשינו שיפרנו משמעותית את הזיהוי המוקדם של סרטן המעי הגס, והצגנו את תוצאות המחקר באוקספורד. עבדנו באינדונזיה עם חברה שנותנת הלוואות לקניית טוסטוסים. גילינו שאם אדם גר ליד מסגד זה משפר את הסיכויים שהוא יחזיר את ההלוואה, ואם הוא גם ליד שוק זה מוריד את הסיכוי שהוא יחזיר אותה.

 

"בבית כלא בארה"ב הורדנו את שיעור האלימות של האסירים ב-40% באמצעות שינוי החלוקה של אסירים בתאים. בשבדיה עבדנו עם עיתון וזהינו בדיוק של 86% מי מהלקוחות יעזוב את העיתון, ותוך ארבעה חודשים הורדנו את שיעור הנטישה ב-40%. אנחנו עובדים עם חברת הפקות הוליוודית של תוכנית ריאליט מוזיקלית. נתחנו מה הדרייברים לרייטינג ויצרנו בעבורם 200 דרייבים מעניינים, כמו אם המתמודד מטה את הראש לשמאל בקלוז אפ זה משפר את הרייטינג".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x