ועידת הביג דאטה
אמיר אורעד, מנכ"ל Sisense: "המגמה הבאה בעולם הדאטה היא שיווק תובנות כמוצר"
הפלטפורמה של סייסנס מנתחת מידע ארגוני באופן שמאפשר גם למשתמשים ללא הכשרה או רקע לקבל תובנות עסקיות. "מי שלא ישכיל לנצל את המידע לשירותים חדשים ולעסקים חדשים - יוחלף. זה ייקח שנה, חמש, או עשר - אבל זה יקרה"
"בעולם הדאטה מתרחש שינוי גדול. חברות עוברות לשווק תובנות כמוצר, כשירות", כך אמר הבוקר (ג') אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס (Sisense) בוועידת Mind the Data של "כלכליסט". "כבר לא משתמשים במידע כדי לנהל את החברה טוב יותר, אלא כדי לייצר משהו חדש. המגמה הבאה היא תובנות כשירות".
סייסנס פיתחה פלטפורמת מידע עסקי של ניתוח מידע ארגוני, המאפשרת גם למשתמשים ללא הכשרה או רקע לקבל תובנות עסקיות. מאחוריה גיוסי הון בשווי 200 מיליון דולר.
- עברי לידר: אנחנו רוצים לחבר בין מי שכותב שיר בבית לבין ביונסה וריהאנה
- "יוניקורן זה סתם שם - בסופו של דבר אנחנו אחראים על פרנסה של 660 משפחות וזה מה שמפחיד"
- עמי לוטבק: "בוא נהפוך את 2019 לשנה בה הבינה המלאכותית הופכת נגישה לכל אחד"
"אמזון היא דוגמה טובה לדברים", ציין אורעד. "היא החלה כחברה שמוכרת ספרים, והיום היא נותנת שירותי משלוח - כמוצר. זה לגמרי אחד המוצרים שקונים מאמזון, כבית עסק. בזכות טכנולגיה חדשה היא יודעת לשלוח את ההזמנה עוד לפני שהלקוח הזמין אותה, ולשלוח למרכז ההפצה כדי שכאשר הלקוח יזמין את המוצר, הוא יגיע אליו מהר יותר הביתה. היא עושה זאת באמצעות 'זיהוי מגמה'", הסביר.
לדברי אורעד, גם בעולם המדיה נרשמת מגמה דומה. "נטפליקס יודעת היום להגיד ליצרן הסרט: 'בדקה 34 יש קטע שמפחיד את הקהל, הם עוצרים את הסרט ולא ממשיכים – תעשו עם זה משהו'. התפקיד של מפיקי הסרטים היום הוא לא לשווק את הסרט, אלא להגיד ליצרן הסרטים מתי אנשים נהנים ומתי לא, מה לשנות ואיך".
דוגמאות נוספות שהציג אורעד הגיעו גם מעולמות הרפואה, חקר השינה ותחבורה. "כל החברות בעולם, מבתי מלון ועד קמעונאיות ענק, חולשות על מאגרי מידע. מי שלא ישכיל לנצל את המידע לשירותים חדשים ולעסקים חדשים - יוחלף", קבע אורעד. "זה ייקח שנה, חמש, או עשר - אבל זה יקרה".
"גם הצבא והמשטרה, למשל, יושבים על מאגרי מידע, שהיום לא מנוצלים בצורה הנכונה, כי הם משמשים רק לאופרציות פנימיות, כמו בית מלון שמנהל את המלאים שלו". אורעד סבור כי גם גופים כאלה ישנו את דרכיהם כדי לשרוד. לתפיסתו, "כולנו נהנה מהמהפכה הזו כצרכנים, אבל בעלי העסקים יהיו חייבים לעמוד בקצב".